Is dit redelijk?

Clutch

MF'er
16 jan 2005
36
1
Reuver
Een collega van mijn stage plek doet zijn motor weg, een Suzuki GSX-750F uit 1994.

Ik ben gaan kijken, hij is goed onderhouden ( goede banden, alle beurten gehad, remmen zijn nog helemaal goed ). Hij heeft 20.000 gelopen en geen beschadigingen.

Ik kon de suzuki kopen voor 2850,- incli een motorjas in goede staat +slot.

Nu mijn vraag aan jullie, is dit een redelijk bedrag ?

Bijlage: PICT0256.JPG
 
Lijkt me niet verkeerd,

maar 20.000 is wel erg weinig voor een motor van 11 jaar oud. Dat betekent dat ie minder dan 2000 per jaar gereden heeft.

Is hij de 1e eigenaar? Kijk eens goed naar gebruiksporen. Schakelpookje, steenslag bij de voorpoten? Etc etc.

Onderhoudsboekje aanwezig? Of anders eens een telefoontje naar de garage waar ie in onderhoud is. Zijn de ketting en tandwielen nog goed? Wanneer moet ie voor een beurt?

edit:

Foto ziet er mooi uit.

Waar loopt je stage, als het in de buurt van Utrecht is en ze zoeken heeeeeeeel toevallig nog een stagiair communicatie voor een afstudeerstage. I'm your man *D
 
Hij heeft hem een een jaar of 5 geleden bij motorport gekocht, hij had toen 14.000 op de teller. Hij heeft 2 maanden geleden de ketting opnieuw laten spannen. Hij heeft er sinds de koop niet veel mee gereden af en toe een zondag.
Hij is er altijd heel zuinig op geweest, op stage is het ook al zo'n puntje precies.

Prijs is dus redelijk ?

Maar eens vragen voor het onderhoudsboekje.
 
Bwaaaaaa ik vintem aan de dure kant particulier. Want zo'n jas en een slot krijg je er tenslotte gewoon bij.

2500 meeneemprijs? Moet zeeeeeker kunnen.
 
Ach ... redelijk, maar zeker geen weggever. Zeg 'em dat 'ie die jas kan houden. Is wellicht niet eens precies je maat. Slot is wel handig. Van wat ik op de foto kan zien ziet hij er wel leuk uit.
 
Voor heel veel minder krijg je 'em denk ik toch niet mee. Motoren over het algemeen houden goed de prijs vast. En na een bepaald aantal jaren teld meer de toestand en de kilometers dan de leeftijd. Ik denk dat die prijs redelijk is, maar niet meer dan dat. Probeer 'em (zonder die jas eventueel) voor 2500 of 2600 euro mee te krijgen. Naar de aloude enkhuizeralmanak wijsheid: Nee heb je en ja kun je krijgen. En een paar honderd euro is toch al weer echt geld. Gemakkelijker zijn ze niet te verdienen.
Bedenk dat je bij een zaak waarschijnlijk iets meer betaald, maar dan wel minimaal 3 mnd volledige garantie hebt. Accu stuk binnen 2 mnd, dan een nieuwe. Ketting ongelijk gesleten ... een nieuwe. Bij de partikulier is hoogstens hoongelach je deel als je verhaal wilt komen halen.
 
zo zie je m beter:

full



Op motoroccasion
staan er uit 1993 voor ongeveer dezelfde prijs.
(1994 staat nu niet in het rijtje :? )
 
Laatst bewerkt:
http://www.hondamotor.nl/motor_occasions.php?id=238

Kijk hier eens... oke dit is bij een motorzaak dus je hebt garantie etc.

Maar, die andere heeft zijn beurten gehad, erg weinig gelopen, ziet er op het eerste gezicht goed uit en bovendien zijn dit hele betrouwbare motoren. Denk niet dat je daar een miskoop aan doet.

Kijk inderdaad wel even naar de slijtagedelen, banden zijn toch zo'n 140-240 euro en een kettingset is meestal wel een dikke 200 euro! Een proefrit inclusief ritje naar een dealer is wel een aanrader.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem gecontroleerd op steenslag, de banden waren nog goed zat nog goed profiel op, ketting was ongeveer 2000 km geleden vervagen dus dat zit ook nog wel goed. Ik denk dat ik wel tot koop overga.Op die occasion website vragen ze 3900 voor een gsx-f750 die 50.000 heeft gelopen en ook nog eens uit 93 is. Dus dan lijkt me dit stukken beter.


bedankt voor de reacties
 
Ik heb hem gecontroleerd op steenslag, de banden waren nog goed zat nog goed profiel op, ketting was ongeveer 2000 km geleden vervagen dus dat zit ook nog wel goed. Ik denk dat ik wel tot koop overga.Op die occasion website vragen ze 3900 voor een gsx-f750 die 50.000 heeft gelopen en ook nog eens uit 93 is. Dus dan lijkt me dit stukken beter.


bedankt voor de reacties

Zo op de foto te zien, ziet de motor er echt heel netjes uit voor zijn/haar leeftijd! :} :} :}

Denk dan ook dat je er geen slechte koop aan hebt, mits de motor ook motorisch net zo goed onderhouden is als de buitenkant. ;)

Vind je em mooi......ff proefritje en kopen dat ding!!! *D

succes!!! ;)
 
http://www.hondamotor.nl/motor_occasions.php?id=238

Kijk hier eens... oke dit is bij een motorzaak dus je hebt garantie etc.

Maar, die andere heeft zijn beurten gehad, erg weinig gelopen, ziet er op het eerste gezicht goed uit en bovendien zijn dit hele betrouwbare motoren. Denk niet dat je daar een miskoop aan doet.

Kijk inderdaad wel even naar de slijtagedelen, banden zijn toch zo'n 140-240 euro en een kettingset is meestal wel een dikke 200 euro! Een proefrit inclusief ritje naar een dealer is wel een aanrader.

Liever een goed en fris blok en versleten banden en ketting/tandwielen dan andersom ;)

Motor kopen van pietjes precies is ook altijd goed idee :} ;)
 
Als ik jou was zou ik eerst een bod doen van 2000 euro en dan gaan tot maximaal 2500 meer beslist niet.... Vanaf 2000 beginnen kun je altijd proberen toch, vooral niet te gretig zijn....komt je eigen portemonnee alleen maar ten goede. Niet te snel omhoog krabbelen, bereid je voor op de onderhandeling en probeer voor jezelf goeie argumenten te vinden om af te dingen. Succes en laat het hier weten of het wat geworden is ;)
 
Heb zelf een gsx750f
Ik vind t een nette prijs niet t vel over je oren gehaald!!
Check ff t balhoofd extra (zwak punt)
En bezef wel als hij lang stil heeft gestaan dan kan t zijn dat de kanaaltjes vd carburateur erg gevoelig zijn voor dichtslippen met troep uit je oude brandstof!!
Daar zijn ze wel gevoelig voor en is relatief een dure reperatie!!!
Mocht je er voor kiezen toch de oude brandstof op te rijden koop dan ff een flesje wat je extra in je tank gooit dat reinigt de kanaaltjes!!!
Verkrijgbaar bij elke motorzaak!
Voor de rest heb ik er al erg veel plezier mee beleefd,met wat aanpassingen loopt zn fje als de brandweer!!
Het leuke is dat iedereen zn fiets onderschat!!!
Je kan er lekker mee touren maar ook mee scheuren!!!!
S6 met de aankoop,en voor meer tips en dergelijk kijk ook ff op www.gsxfclub.nl





HEE IK zit te suffen je hebt hem gekocht GEFELICTEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Bij aflevering heb ik er nog wat meer vanaf gekregen, dus heb hem nu uiteindelijk voor 2600 euro gekocht, geen verkeerde prijs dacht ik zo. Ook heb ik er nog zo'n krik achtig ding ( hoe heet zoiets) erbij gekregen, wat je eronder kunt zetten enzo de motor mooi in een hoek van de garage kunt rijden.

Ik zal me binnenkort eens aanmelden bij de gsxclub.

Gelukkige gsx-750 bezitter signing off.. *D *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan