Bedankt voor je reactie. Uiteindelijk wil ik ook eerst proefrijden uiteraard. Huren voor een weekend is inderdaad een mooie optie, had ik helemaal niet aan gedacht. Maar ik probeer een beetje mijn selectie te verkleinen, zodat ik niet tientallen weekenden bezig ben met proefrijdenTja, de meeste zullen je een cruiser afraden, ik ben juist gek op die dingen. Maar er is er maar 1 die het je exact kan vertellen en dat ben je zelf. Ik kan niet in hoofd kijken of hoe je rijd, dus huur desnoods een dagje een type waarje denkt dat die wel zou passen
Ik vind een cruiser prima rijden, ook op de snelweg. Een goede ruit helpt wel een hoop als je lange stukken snelweg rijdt.
Overigens kun je natuurlijk ook naar meer tour modellen kijken, deze zijn gemaakt om lang comfortabel te zijn en over het algemeen wat wendbaarder dan de cruisers (maar veul minder mooi natuurlijk)
Edit: zoals anderen al aangeven uiteraard proefrijden/huren om te weten wat je zelf het fijnst vindt.
Als een cruiser ergens juist niét uit de verf komt dan is het wel op de snelweg
Als een cruiser ergens juist niét uit de verf komt dan is het wel op de snelweg
Honda Deauville...heerlijke tourmotor met een lekkere v-twin.bedankt voor je bericht. Ik heb ook even gedacht aan een tour model, maar vind de cruisers ook veel mooier. Misschien is er ook een mooie tourer met een klassieke look, ik betwijfel het
Ik blijf er naar neigen, maar net boven mn budget. Misschien even doorsparen :pHet zal wel toeval zijn. Maar al bij de topic titel dacht ik al aan de vulcan s.
Niet dat die het moet zijn. Maar zit inderdaad wat meer richting souplesse van de hornet. (vergeleken met de wat oudere of zwaardere cruisers) En schijnbaar ook instelbaar, zodat je ergonomisch kunt aanpassen aan je lengte.
Dat valt tegenwoordig wel mee, met een max van 100 km/u.Als een cruiser ergens juist niét uit de verf komt dan is het wel op de snelweg
Dat maakt nog niet eens zóveel uit.Dat valt tegenwoordig wel mee, met een max van 100 km/u.
Dat maakt nog niet eens zóveel uit.
Er gaat met een cruiser niets boven het relaxed ploffen over provinciale wegen.
Tuurlijk kan het prima.Dat er niks boven binnendoor gaat ben ik met je eens, maar snelweg vind ik nog prima te doen op mn intruder hoor. Komt ie beter uit dan op t circuit denk ik zo
Ik zou dan beginnen met de vraag waar dat door komt......Ik merk dat ik niet lekker ontspannen zit voor de lange ritten op de snelweg.
Het is ook maar waar je mee vergelijkt.Ik heb een shovel van 50 jaar oud en herken die wegligging problemen helemaal niet
Oké ik heb er het een en ander aan verbouwd
Het schijnt dat je tegenwoordig niks aan een motor mag veranderen , ze vinden nieuwe spiegels al heel wat
Terwijl een paar schokbrekers en je voorvork na kijken al veel goeds kan doen
En een paar redelijke banden , dus de keiharde ouwe banden een keertje vernieuwen