Ik ben wel gecharmeerd van de Triumphs, vind de nieuwe Speedmaster echt gaaf, maar die zijn erg duur. Het zelfde geldt voor de Bobber, wat in principe een zelfde motor is als de Speedmaster met een ander stuur en ander zitje volgens mij. Maar wel een supergaaf ding. Wellicht dat ik daar ook een proefritje op maak, gewoon omdat het kanZoals al gezegd ga zeker testrijden... op de meeste cruisers zul je met je benen naar voren zitten... deze houding moet bij je passen, je liggen.
Ik zat vorig jaar te twijfelen aan een nieuwe Speedmaster, maar ben afgehaakt omdat ik het contract met de motor niet voelde door de zithouding. Wellicht zal het wennen, maar het gaf mij een onstabiel gevoel of zo.
Uiteindelijk is het een Bobber Black geworden. Exact hetzelfde frame, black, etc. Maar een andere zithouding. (Twijfelde sowieso tussen die twee).
Je hebt volgens mij niets gezegd over budget. Maar een vulcan s of speedmaster van hetzelfde jaartal, dan is de vulcan volgens mij goedkoper.
De Speedmaster en Bobber zijn inderdaad bijna gelijk.. zelfde motorblok, frame en wielmaat. Zithouding is door ander stuur, andere zitting al heel anders... maar wat mij met name tegenhield was dat de speedmaster standaard forward controls heeft... dat gaf me een gevoel van minder controle.Zo veel verschillende meningen, blijkt maar weer hoe persoonlijk een motor is. Toch ben ik erg blij met alle input en heb ik gewoon wat meer achtergrond info. Uiteraard ga ik eerst proefrijden, maar ik kan nu gewoon wat gerichter zoeken.
Mijn budget is ongeveer 3000 na inruil van mijn Hornet. Maar als het een motor is wat echt precies bij me past en boven de budget ligt, dan stel ik de koop uit en ga ik sparen. Het is niet zo dat die Hornet per direct weg moet namelijk.
Ik ben wel gecharmeerd van de Triumphs, vind de nieuwe Speedmaster echt gaaf, maar die zijn erg duur. Het zelfde geldt voor de Bobber, wat in principe een zelfde motor is als de Speedmaster met een ander stuur en ander zitje volgens mij. Maar wel een supergaaf ding. Wellicht dat ik daar ook een proefritje op maak, gewoon omdat het kan.
Vulcan is volgens mij goedkoper dan de Speedmaster. Ik ga ook even kijken naar een triumph bonneville van een paar jaar oud. Met een windscherm en leren zijtassen geeft dat ook een hele gave look (zie foto).
Afhankelijk van de staat leeftijd van de Hornet heb je info idee geval een leuk start budget.Budget is 3000 plus waarde van de Hornet. Dan maar gewoon even doorsparen, maar dan weet ik in ieder geval waar ik voor moet gaan.
Heb je ook op de 650 gereden? die zou makkelijk mee moeten kunnen op de snelweg.Ja, ik heb vaak op de Royal Enfield gereden in India. Vind dat echt hele gave motoren, maar niet wat ik zoek. Ik vind ze te licht voor op de snelweg.
Het zijn niet de meest vermogende machines dat moet ik wel toegeven... een RE 650 heeft rond de 50pk en eveneens rond de 50Nm koppel... ofwel, ik snap wel dat velen dat als iets te licht voor snelweg bestempelen.Heb je ook op de 650 gereden? die zou makkelijk mee moeten kunnen op de snelweg.
Verder is comfortabel snelweg rijden iets persoonlijks,waar de 1 zweert bij een toermotor of cruiser krijgt een ander daar bijvoorbeeld rugproblemen van
en rijd liever op een sportmotor,kortom om daar achter te komen zou je een langere proefrit moeten maken op de snelweg.
Ach vroeger had ik een CB500 met dat vermogen,die haalde nog 165,daar kan je makkelijk mee de snelweg op.Het zijn niet de meest vermogende machines dat moet ik wel toegeven... een RE 650 heeft rond de 50pk en eveneens rond de 50Nm koppel... ofwel, ik snap wel dat velen dat als iets te licht voor snelweg bestempelen.
Mijn Honda Deauville 650 heeft ook maar iets van 55pk en 55nm en kan prima meekomen op de snelweg met z’n top van 180....dus een beetje onzin dit.Het zijn niet de meest vermogende machines dat moet ik wel toegeven... een RE 650 heeft rond de 50pk en eveneens rond de 50Nm koppel... ofwel, ik snap wel dat velen dat als iets te licht voor snelweg bestempelen.
Ach vroeger had ik een CB500 met dat vermogen,die haalde nog 165,daar kan je makkelijk mee de snelweg op.
Ik zeg ook niet dat het keiharde waarheid is...Ik zeg alleen dat ik het snap.Mijn Honda Deauville 650 heeft ook maar iets van 55pk en 55nm en kan prima meekomen op de snelweg met z’n top van 180....dus een beetje onzin dit.
Niet iedereen hoeft iets met veel pk’s om lekker te rijden...