Italjet Dragster 125/200

Voor de accessoires moet je ook veel geld hebben liggen. 😱

Ik vind het nog wel meevallen, eerlijk gezegd. Beetje normale prijzen voor accessoires. Vering en uitlaten kosten altijd geld. Akrapovic is sowieso prijzig. Maar goed, deze bedragen op een 181cc'er schroeven... als je cc-technisch kijkt, is het wel duur. :+
 
Het meeste is bling bling en daar is deze scoot voor.....in t buitenland wel te verstaan.
Italië, Spanje, flaneren.

Aan brembo remmen en akra heb je natuurlijk niks met dat weinige vermogen.

Let wel, ik vind het mooi dat ze zoiets maken hoor. Je kunt alles mooi zien en in stilstaand ziet t er prachtig uit.

Mooi voor in je appartement
 
Ik moest denken aan de Aprilia Moto 6.5, BMW K1, Yamaha GTS 1000 en de Honda DN-01. Geen succes maar wel design klassiekers. Leuk als fabrikanten af en toe hun nek uitsteken. Overigens, de GTS heeft ook naafbesturing. Dat was ooit de heilige graal voor wielophanging. Blijkbaar zat er toch meer toekomst in de telescoopvork. Heeft uiteraard ook wat met kosten te maken.
 
Beter als in betere zitpositie, opbergruimte onder het zadel wat deze totaal niet heeft, meer ruimte voor duo die op deze slechter zit als op n supersport, beter in windbescherming, beter in meekomen in t verkeer.
Maar, je hebt er al mee gereden begrijp ik?

Dit koop je niet om een passagier of caravan mee te trekken, een wereldreis mee te maken of om twee systeemhelmen met datacentrum op te bergen onder het zadel. ;) Daar zijn andere voertuigen voor.

Heb een paar weken terug mijn 200 opgehaald, en kan eigenlijk alle speculaties hier wel uit de wereld helpen.

Zithouding? dikke prima.
Vermogen? staat in verhouding met wat het is, rijklaar is hij ook maar ca 145kg. Daarnaast erg geknepen ivm emissie eisen en redelijk makkelijk richting de 21/22pk te krijgen. Topsnelheid ca 130km/h, nu origineel.
Voor het idee, heb nog een Monkey 125 (oud type) met ca 13/14pk, topsnelheid ca 115km/h. Dus op papier behoorlijk langzamer maar echt 0,0 probleem om mee te komen in het verkeer... sterker nog, veel succes met je 600cc op de dijkjes of haarspelbochten in de Eiffel ;) Op de snelweg kruissnelheid ca 100km/h, tegenwoordig gewoon prima (niet leuk, maar komt gewoon netjes mee).
Algeheel? er is écht heel erg goed over nagedacht, qua design, oplossingen etc. Mooie afwerking en in mijn ogen, ja veel geld maar wel echt wat bijzonders.
Minpunten? Zo ver nog niet, enige waar ik me aan stoor is een speling in het ISS systeem wat bij elke dragster eigenlijk is (ook bij oud type 180, 50 etc). Maar probleem bekend, gevonden en niet zo bijzonder om op te lossen dus niks om je druk over te maken. 95% van de eigenaren zal het niet eens weten of merken.
 
Zoals ik in eerdere posts al aangaf, leuk dat ze t maken maar beperkt in gebruik.

Niet mee gereden maar ik rij 35 jaar motor en wat scoots betreft heb ik nu m'n derde.
Eerste was Honda PCX 125, na 6 mnd Aprilia SR 300 (35.000 mee gereden) maar nu m'n Nexus 500.
3 x Duitse Eifel geweest.

Blij dat je gelukkig bent met je mooie scoot, maar doe nou niet alsof je sneller zou zijn in de Eifel.
Vanaf mijn woonplaats is t al 350 km rijden en langs de Moezel zitten stukken van 100 km pu.
Ook serieuze klims omhoog die ik met m'n Nexus moeiteloos omhoog rij.
Met m'n 300 was t al van.....kom op nou en daar zat n Malossi onder.
Ik begrijp je punt wel hoor want motoren gaan bij mij ook ineens harder rijden als ik op hun achterwiel kom lol.

Nee ik ben geen aso rijder, maar wel vlot. M'n Nexus loopt bij 180 in de begrenzer en maar 1 keertje uitgeprobeerd, maar bij m'n 300 vond ik de 125 km pu GPS gewoon te weinig.
De teller gaf dan 150 aan (zucht) en is gewoon niet fijn om steeds op 95% te rijden.

Windbescherming...bij 135 kan ik met 1 hand in m'n zij rijden en om me heen kijken terwijl bij de PCX 125 al enorm in de wind zat bij 95.

En inderdaad heb je geen bergruimte onder je zadel, terwijl ik daar n slot, 2de paar handschoen en wat te eten heb.
Zelfs ff boodschappen meenemen kan gewoon.

De Italjet is gewoon een plaatje om te zien, echt prachtig.
Maar beperkt in gebruik en ontzettend duur.

Maar wat voor de een belangrijk is, vind de ander niet belangrijk dus prima!
Zet ff n foto neer!
 
Maar, je hebt er al mee gereden begrijp ik?

Dit koop je niet om een passagier of caravan mee te trekken, een wereldreis mee te maken of om twee systeemhelmen met datacentrum op te bergen onder het zadel. ;) Daar zijn andere voertuigen voor.

Heb een paar weken terug mijn 200 opgehaald, en kan eigenlijk alle speculaties hier wel uit de wereld helpen.

Zithouding? dikke prima.
Vermogen? staat in verhouding met wat het is, rijklaar is hij ook maar ca 145kg. Daarnaast erg geknepen ivm emissie eisen en redelijk makkelijk richting de 21/22pk te krijgen. Topsnelheid ca 130km/h, nu origineel.
Voor het idee, heb nog een Monkey 125 (oud type) met ca 13/14pk, topsnelheid ca 115km/h. Dus op papier behoorlijk langzamer maar echt 0,0 probleem om mee te komen in het verkeer... sterker nog, veel succes met je 600cc op de dijkjes of haarspelbochten in de Eiffel ;) Op de snelweg kruissnelheid ca 100km/h, tegenwoordig gewoon prima (niet leuk, maar komt gewoon netjes mee).
Algeheel? er is écht heel erg goed over nagedacht, qua design, oplossingen etc. Mooie afwerking en in mijn ogen, ja veel geld maar wel echt wat bijzonders.
Minpunten? Zo ver nog niet, enige waar ik me aan stoor is een speling in het ISS systeem wat bij elke dragster eigenlijk is (ook bij oud type 180, 50 etc). Maar probleem bekend, gevonden en niet zo bijzonder om op te lossen dus niks om je druk over te maken. 95% van de eigenaren zal het niet eens weten of merken.
Gefeliciteerd met jouw prachtige scoot! *O*
Alles wat je ermee moet kunnen kun je ermee: motorrijden. :Y
Heel veel plezier ermee. :t

Droog gewicht is 124 kg, dan kom je toch nooit aan 145 kg?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met jouw prachtige scoot! *O*
Alles wat je ermee moet kunnen kun je ermee: motorrijden. :Y
Heel veel plezier ermee. :t

Droog gewicht is 124 kg, dan kom je toch nooit aan 145 kg?
Precies dat! Gewoon lekker rijden 👌 massa rijklaar is 140kg.

@ferry34 challenge accepted Haha met de Monkey :p Begrijp je verhaal hoor maar hoe je er tegenaan kijkt, staat niet echt in verhouding tot wat het is. Jij gebruikt je motor voor hele andere doeleinden dan waar de Italjet voor gemaakt is dus zoek het dan ook niet in de dragster. Je gebruik past blijkbaar wel bij de Nexus waardoor dat echt een topding voor je is! Helemaal mooi toch :)

Is voor mij ook gelijk het excuus steeds om er een motor bij te kopen per gebruik :p
 
Daar is tie.

Ondertussen al bezig met een andere uitlaat, niet de Akra overigens want vind ik niet mooi en veul te duur.
 

Bijlagen

  • 3C751B6F-F7C3-4F0D-B949-B46AD5AC7E42.jpeg
    3C751B6F-F7C3-4F0D-B949-B46AD5AC7E42.jpeg
    312 KB · Weergaven: 38
Nog meer eigenaren hier die hun ervaring met deze scooter willen delen ?
Heb deze Italjet 200 nu zo’n 4 maanden.
In principe alleen voor toeristische ritjes in de avond of in het weekend. Ben vooral gewend met het rijden met zwaardere motoren (heb nog een 1200 Kawa) dus dit is weer wat anders. Laatste keer op een scooter was een Aerox zo’n 15 jaar geleden.
Ik merk wel dat ik met deze meer als een hooligan ga rijden, waar ik met de grotere motor vaak rustiger en afwachtender ben schiet ik met deze overal voor, tussen en langs. Komt ook omdat er weinig sneller weg is bij het stoplicht dan dit ding…
Bij deze is bij de dealer al de Italjet (Malossi) clutch kit gemonteerd voor betere acceleratie. Verder heb ik de (in mijn ogen) lelijke handvatten en valbeugels vervangen door Motogadget richtingaanwijzers en handvatten.
Tot nu toe nog geen problemen gehad. Er zit vaak een hele lichte vibratie in het blok (of aandrijving) rond de 80 km/u als je precies op een snelheid blijft hangen. Qua keuze van onderdelen (brembo remmen, pirelli banden, instelbare paioli shocks) zit het wel goed. Het kunststof en het daarop aangebrachte lakwerk is helaas niet bepaald van duitse of japanse kwaliteit, maar het is en blijft een italiaan. Dashboard is duidelijk, maar basic, wie weet komt er ooit een TFT scherm op toekomstige modellen.
Zoals gezegd is de acceleratie goed, topsnelheid is afhankelijk van de windrichting, haalt 125 km/u als het een beetje meezit.
ED65294B-7C67-4160-9A9E-DE9E9D7D7A12.jpeg

C0BE83B7-E39A-420C-A564-B6F23A73B692.jpeg


F050FFEC-B833-4599-815A-65F2BC09BDA6.jpeg


2A168943-99AD-445D-AD07-2E802F4D6DB4.jpeg


B13CEB91-6BE8-4BC3-8E38-CEA187253728.jpeg


EB545A30-F203-4096-901D-52D400376B54.jpeg


 
Laatst bewerkt:
Nog meer eigenaren hier die hun ervaring met deze scooter willen delen ?
Heb deze Italjet nu zo’n 4 maanden.
In principe alleen voor toeristische ritjes in de avond of in het weekend. Ben vooral gewend met het rijden met zwaardere motoren (heb nog een 1200 Kawa) dus dit is weer wat anders. Laatste keer op een scooter was een Aerox zo’n 15 jaar geleden.
Ik merk wel dat ik met deze meer als een hooligan ga rijden, waar ik met de grotere motor vaak rustiger en afwachtender ben schiet ik met deze overal voor, tussen en langs. Komt ook omdat er weinig sneller weg is bij het stoplicht dan dit ding…
Bij deze is bij de dealer al de Italjet (Malossi) clutch kit gemonteerd voor betere acceleratie. Verder heb ik de (in mijn ogen) lelijke handvatten en valbeugels vervangen door Motogadget richtingaanwijzers en handvatten.
Tot nu toe nog geen problemen gehad. Er zit vaak een hele lichte vibratie in het blok (of aandrijving) rond de 80 km/u als je precies op een snelheid blijft hangen. Qua keuze van onderdelen (brembo remmen, pirelli banden, instelbare paioli shocks) zit het wel goed. Het kunststof en het daarop aangebrachte lakwerk is helaas niet bepaald van duitse of japanse kwaliteit, maar het is en blijft een italiaan. Dashboard is duidelijk, maar basic, wie weet komt er ooit een TFT scherm op toekomstige modellen.
Zoals gezegd is de acceleratie goed, topsnelheid is afhankelijk van de windrichting, haalt 125 km/u als het een beetje meezit.
Bekijk bijlage 1794901
Bekijk bijlage 1794903

Bekijk bijlage 1794905

Bekijk bijlage 1794906

Bekijk bijlage 1794907

Bekijk bijlage 1794908

Erg mooie scooters dit…
 
Mooie scoot op te zien idd! 125 km/u valt mij wel zwaar tegen voor een 200cc blok. Mijn NMAX 155 haalt dat ongeveer, ook onder ideale omstandigheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan