• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

jaaaaaa, nog een newbie!

spaakjes

Rookie
Lid geworden
7 jul 2005
Waarderingsscore
0
Hallo MF'ers,

Ik ben 24 jaar en ik rij op zo'n ding:

[Dode link verwijderd]

Ben gek op bochtjes (*SCHRAAAAAAP*) en ik hou er ook van om patsers met een te dure auto eruit te trekken (alhoewel sommige motoren dat beter kunnen, maar 't blijft toch leuk).

Onderhoud probeer ik zo veel mogelijk zelf te doen, tot veel plezier van buren, maar tot nu toe heb ik m'n alpje in leven weten te houden (thank you Haynes!). M'n vriendin gaat regelmatig achterop. Zo zijn we ook 's naar Zuid Duitsland en naar Tsjechie gereden, maar dat doe ik liever niet meer (het rijdt toch niet echt sportief met z'n 2-en), dus die is nu zelf bezig voor d'r A. Als ze die heeft gaan we 'n motootje kopen en dan met 2 moto's op vakantie, met tentje etc. mee.

groeten

Hallo MF'ers,

Ik ben 24 jaar en ik rij op zo'n ding:

Oke, ik ben bijna 42 jaar en wil zo'n ding! :]

Ben dus aan het kijken bij de dealers. Maar twijfel nog een klein beetje omdat hij toch wel wat prijzig is in vergelijking met andere motoren. Waarom heb jij voor een Transalp gekozen? BTW 2004 model?

Waanzinnig dat je al zoveel op reis ben geweest. Aan de andere kant, je hebt dan ook een TA. Beetje stomme vraag, hoeveel wegen jij en je vriendin? Ben een beetje benauwd of ik en mijn vriendin zelfs zonder bagage niet meer sportief rijden ... B|

Oke, ik ben bijna 42 jaar en wil zo'n ding!

Ben dus aan het kijken bij de dealers. Maar twijfel nog een klein beetje omdat hij toch wel wat prijzig is in vergelijking met andere motoren. Waarom heb jij voor een Transalp gekozen? BTW 2004 model?

Ok reden voor de transalp waren een aantal. In de eerste plaats springt deze er altijd uit. Gewoon een mooi motootje. Ten tweede, dit was een van de weinige moto's waar ik mezelf (de vriendin) veilig achterop zag zonder weggeblazen te worden. Mijn vriend was toen twee jaar jonger en vond (lees vindt) het erg leuk om plotseling hard op te trekken terwijl ik net aan t indommelen was. :z

We wegen met z'n tweeen zo'n 150 kg, hebben een topkoffer van zo'n 40 L en twee (vakantie) zijkoffers van ieder zo'n 47 L (het rekje is binnen een dag gemonteerd *O* ) Een alpje heeft ook een heerlijk zadel voor lange tochten, rijdt zuinig, rond de 1:20 en haalt met volle bepakking en bezakking zo'n 180 km per uur.
En nee geen 2004 mod. maar een 2001. Hoop dat je hier al wat aan hebt, al wil mijn vriend }) ook wat tikken.

Vriend (spaakjes :) ja, ik wil ook graag wat tikken :X
Inderdaad een 2001 model, de enige verschillen tussen 2001 en 2004 zijn de kleurtjes en het verhoogde windscherm op 't '04-model. We hebben geen last van windstromingen trouwens (1.85 m lang). Ik heb er een SHAD topkoffer op, en een set Krauser K5 zijkoffers (bij MDI gehaald). Mijn reden om voor de transalp te kiezen is het volgende: ik hou van racemotors :9 ... maar ik hou er ook van om te blijven leven :) (en ken mezelf).

Verder bevalt ie prima als woon-werkverkeer motor (niet te happerig), en ook op vakantie dus erg fijn.

Hij is inderdaad wel wat prijzig, kijk maar 's naar een kawa KLE 500 of een suzuki V-strom 650. Kawa heeft een kleinere tank + minder lekker zadel, V-strom was nog niet uit toen ik 'm kocht (sneller+goedkoper, minder offroad, maar dat gebruik ik toch niet).

Zo dus jij denkt te kunnen rijden he? Wacht maar tot ik m'n rijbewijs heb. Dan rij ik zo ehh, ik denk gewoon heel braaf.
O-)

Terug
Bovenaan Onderaan