Jawa mengsmering & gezelligheid Část čtvrtá

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik niet :) 't zijn wel leuke machines!
Het lijkt er zowaar op dat ik binnenkort mijn motoronderdelen krijg toegestuurd!

In het kader van herkenbaarheid, hierbij een foto van mij op m'n (vorige :( ) 634! (met eigenbouw soloseat!)
[afbeelding]
waarom deed je hem weg? En waarom heb je er nu weer een? kom jhe zaterdag ook?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen reactie gehad wat te doen met de kapotte teller die ze me geleverd hebben........
Zal uiteindelijk wel goed komen verwacht ik maar heel snel zijn ze niet.....

en ja hoor reactie. ze gaan hem meteen vervangen ik mag hem opsturen en zij sturen een nieuwe terug. Zelfs de verzendkosten die ik maak 18,50 worden vergoed!
Ik heb hem voorgesteld wat extra onderdelen bij te bestellen dan zijn we beide blij. Dus
primaire ketting, benzinekraantje koppelingsringetje en olieseal voor koppelingsstaafje bij de vierde versnelling besteld.
 
*O* Ik ben weer online. Na ruim een maand zonder internet.

Afgelopen week met de 640 naar het werk gegaan. Met 120km/h tussen de weilanden door op de heenweg, en terug in het donker met 60km/h omdat je toch niet zo heel veel ziet ondanks de 55w h4 lamp. :+

Helaas heeft één of andere klootviool m'n 640 van t weekend omver gegooid. Schade valt mee, gebarsten kuipruit en de prachtige bar-end spiegel krom aan één kant. Maar het is niet fijn dat men hier niet van andermans spullen af kan blijven. Hij moet helaas op straat slapen omdat ik bij m'n nieuwe woonruimte geen garage of schuurtje heb... :(

1381169_615384615150350_1100637144_n.jpg
 
*O* Ik ben weer online. Na ruim een maand zonder internet.

Afgelopen week met de 640 naar het werk gegaan. Met 120km/h tussen de weilanden door op de heenweg, en terug in het donker met 60km/h omdat je toch niet zo heel veel ziet ondanks de 55w h4 lamp. :+

Helaas heeft één of andere klootviool m'n 640 van t weekend omver gegooid. Schade valt mee, gebarsten kuipruit en de prachtige bar-end spiegel krom aan één kant. Maar het is niet fijn dat men hier niet van andermans spullen af kan blijven. Hij moet helaas op straat slapen omdat ik bij m'n nieuwe woonruimte geen garage of schuurtje heb... :(

[afbeelding]
zonde man! wie gooit er nou een motor om?????
 
Stelt vragen op de verkeerde plek B|

Vandaag liet de Jawa mij in de steek. Een tijdje geleden een nieuw rubber gehaald voor tussen de carburateur en het luchtfilter. Dat was omdat de oude hard geworden was en ik hem er niet meer fatsoenlijk tussen kreeg. Maar de nieuwe was nu helemaal week en wijder geworden, en dus trok de carburateur valse lucht. De laatste rit liep de vlotterkamer over en is er wat bezine in geraakt. Kon dat rubber kennelijk niet tegen. Moet nu een betere zien te bemachtigen.
Heb Jaap H. (en anderen) gevraagd. Kennelijk kan het nieuwe rubber dat geleverd wordt uit Tsjechië niet tegen moderne benzine o.i.d. Jaap vertelde dat er momenteel ook een grote vraag is naar kraanrubbertjes en dat het erop lijkt dat die ook verweken.


Hmm misschien kun je bij de autosloop of materialenzaak een stuk waterslang halen en die pas maken..
 
Nou, eindelijk een verse accu in de 634, nog geen vonk -O-...
Hebben jullie tips/draadschema wat ik na kan kijken en/of meten?

Alvast bedankt :9
 
Nou, eindelijk een verse accu in de 634, nog geen vonk -O-...
Hebben jullie tips/draadschema wat ik na kan kijken en/of meten?

Alvast bedankt :9

Hmmm werken de punten goed? de grondplaat ook? staat er accuspanning over de bobine's?als je in de buurt woont kunnen we wel samen eens kijken..
 
Hmmm werken de punten goed? de grondplaat ook? staat er accuspanning over de bobine's?als je in de buurt woont kunnen we wel samen eens kijken..

Punten zijn opgeschuurd, gaan ook open, wat bedoel je met de grondplaat?
Accuspanning over de bobine's zal ik eens gaan meten!

Ik woon in Zwolle (overijssel)
 
Hoi jb1, ik bedoel het echt niet lullig maar weet je wel wat contactpunten horen te doen?

Ik ga zaterdag(ochtend) naar de Hardenberg beurs, als je er niet uit komt kan ik via een tussenstop in zwolle evt. wel terug..
 
Laatst bewerkt:
Hoi jb1, ik bedoel het echt niet lullig maar weet je wel wat contactpunten horen te doen?

Ik ga zaterdag(ochtend) naar de Hardenberg beurs, als je er niet uit komt kan ik via een tussenstop in zwolle evt. wel terug..

Euhh, open gaan op 't juiste moment?
Ik ben niet zo thuis in de contactpunten, ik ben meer van de CDI ontstekingen.

Als ik 't verkeerd heb, gewoon zeggen, bijleren vind ik altijd leuk :)
 
Hmmm ik noem wel eens het oude boekje van paul klaver; Brommertechniek'wat een leuk verteerbaar boekje is over de techniek..
Weet je wat? als je tijd/zin hebt/kan kan ik zaterdagmiddag wel samen met je kijken..
Heb je een reserve set puntjes en condensatoren?(anders kun je die ook op Hardenberg halen, is een klein stukkie voor jou..)
 
Hmmm ik noem wel eens het oude boekje van paul klaver; Brommertechniek'wat een leuk verteerbaar boekje is over de techniek..
Weet je wat? als je tijd/zin hebt/kan kan ik zaterdagmiddag wel samen met je kijken..
Heb je een reserve set puntjes en condensatoren?(anders kun je die ook op Hardenberg halen, is een klein stukkie voor jou..)

Neen, die heb ik helaas niet.
Condensator had ik ook al aan gedacht dat die kapot zou kunnen zijn.

Ik zal even kijken of ik vervoer heb voor zaterdag :)
 
Neen, die heb ik helaas niet.
Condensator had ik ook al aan gedacht dat die kapot zou kunnen zijn.

Ik zal even kijken of ik vervoer heb voor zaterdag :)

Ai, zo krap? misschien kun je op de beurs een 2de reservemotortje scoren..
Anyway, laat maar weten of je zaterdag hulp wil..
ik sta er wel voor open om 'live' contact te hebben met mijn volgelingen.. O-)
 
Ai, zo krap? misschien kun je op de beurs een 2de reservemotortje scoren..
Anyway, laat maar weten of je zaterdag hulp wil..
ik sta er wel voor open om 'live' contact te hebben met mijn volgelingen.. O-)
_O-

Nah, ik heb wel een auto te gebruiken denk ik, of anders pak ik de motor van paps wel mee.
Zo krap?
2e motor is me wat te veel van 't goeie, ik heb liever zo min mogelijk 'reserveonderdelen'
Verder heb ik er ook geen condensatoren bijgekregen etc, heb de motor zo meegenomen voor 100 euro namelijk :)
 
Jammer dat ik twee setjes grondplaat en condensatoren heb meegeven bij het spannetje.
Geloof ik...... :)
 
Wat is 't nut van die grondplaat dan?
Daar kun je toch alleen maar het onstekingstijdstip mee stellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan