Jawa mengsmering & gezelligheid Část čtvrtá

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Jawa heeft is in haar bestaan 193keer op reserve geschakeld, maar nog nooit vastgelopen. Misschien als je volgas en bergaf moet omzetten.

Vervelend is wel dat mijn Jawa zonder enige aankondiging gewoon compleet stopt.
Vaak sta ik helemaal stil voordat de motor weer enig leven gaat tonen.

Geen fijn gevoel als dit rijdend op de linkerrijbaan of met een dikke Scania V8 in de rug gebeurt.
 
Mijn Jawa heeft is in haar bestaan 193keer op reserve geschakeld, maar nog nooit vastgelopen. Misschien als je volgas en bergaf moet omzetten.

Vervelend is wel dat mijn Jawa zonder enige aankondiging gewoon compleet stopt.
Vaak sta ik helemaal stil voordat de motor weer enig leven gaat tonen.

Geen fijn gevoel als dit rijdend op de linkerrijbaan of met een dikke Scania V8 in de rug gebeurt.
Brandstofprobleem? Misschien luchtgaatje in de tankdop verstopt.
 
..Over de mogelijke en waarschijnlijke oorzaken hiervan zijn alle voorgaande delen wel volgeschreven..
 
Brandstofprobleem? Misschien luchtgaatje in de tankdop verstopt.
Ik betwijfel of de tankdop überhaupt wel goed luchtdicht is. :)

Naar mijn idee is het een ontstekingsprobleem veroorzaakt door de boordspanning of de onsteking zelf.. overigens beiden ook meegemaakt.

Maar wat ook voor kan komen is een bougie van 1 cilinder die vetslaat (maar op 1 cilinder loopt het ook nog wel een beetje :+ ) of een vlottertje die blijft hangen.. vuil in de sproeier door roest in de tank en een vergaan benzinefilter in de tank.
 
Laatst bewerkt:
Sammie als je zoo bang bent dat de boel in de soep loopt kun je of eerder gaan tanken zodat hij niet op reserve hoeft of je trekt gewoon je koppeling in en zet hem dan op reserve. Hij slaat dan wel even af maar hup gewoon koppeling weer op laten komen en weer gaan met die banaan.
Tis allemaal niet zo moeilijk als het lijkt hahahaha
 
nou, dat klemmen ben ik bang voor op 't moment dat 't gebeurd.
Je kan de koppeling met je linkerhand intrekken maar je hebt je linkerhand ook nodig om de kraan op reserve te zetten,
Soms is 't toch nog moeilijker dan het lijkt.. :+
 
Soms is 't toch nog moeilijker dan het lijkt.. :+
Nee hoor..... Half automaat he....... Voetbediening.... het lukt mij om zonder de handkoppeling te gebruiken om netjes weg te rijden met de voet op de pook. Als alles goed staat afgesteld tenminste. Maar ik denk dat er bij een Jawa niet snel iets gebeurt, eerder bij hoogtoerige dingen als crossers e.d.
 
Ik betwijfel of de tankdop überhaupt wel goed luchtdicht is. :)

Naar mijn idee is het een ontstekingsprobleem veroorzaakt door de boordspanning of de onsteking zelf.. overigens beiden ook meegemaakt.

Maar wat ook voor kan komen is een bougie van 1 cilinder die vetslaat (maar op 1 cilinder loopt het ook nog wel een beetje :+ ) of een vlottertje die blijft hangen.. vuil in de sproeier door roest in de tank en een vergaan benzinefilter in de tank.
Voor die mensen, die jarig zijn vandaag: *O* Van harte gefeliciteerd ! *O*
 
Of je zet hem ff tydelijk in zijn neutraal. Kun je de koppeling gewoon op laten komen. Daarna weer opschakelen naar de versnelling waar je uit kwam of 1tje lager. Of ff stoppen en wachten totdat de vlotterkamer weer vol is en dan opnieuw starten.
Gewoon in oplossingen denken ipv problemen hahahhaha
 
In het kader van bezigheidstherapie heb ik het logo aan beider zijden van het jawa-carter bewerkt met rode verf en penseel.

eigenlijk vraagt zo'n klusje om een vrouwenhand maar het ziet er wel meteen leuker uit (vooral van een afstandje)
 
In het kader van bezigheidstherapie heb ik het logo aan beider zijden van het jawa-carter bewerkt met rode verf en penseel.

eigenlijk vraagt zo'n klusje om een vrouwenhand maar het ziet er wel meteen leuker uit (vooral van een afstandje)

Nou, dan kan er, in het kader van de bezigheidstherapie, ook wel een foto'tje bij :Y
 
Lijkt er dan toch sterk op dat je accu gaar is en/of je laderij niet in orde is. Meet dat eens na.
Het zou ook het afslaan bij stat. rpm met licht aan verklaren.

Vanmiddag wat zitten meten aan de elektra:

accu onbelast: ongeveer 12 V
Kontakt aan: ongeveer 11V
5 sec. groot licht aan: zakt ie naar 8V, komt ook niet meer hoger met licht uit.

Dit lijkt op een rotte accu.

Laderij lijkt in orde:
Bij stationair: 12V
Bij beetje gas: ongeveer 14 V, hier komt ie niet boven uit.

Ik ging er van uit dat die accu niets mankeerde omdat ie een jaartje..of twee geleden nog 20 min met dimlicht aan gestaan heeft en zo starte..hmm, heeft ook niet het eeuwige leven dus.
 
neuh, zuuraccu's kunnen vrij plots overlijden.
Daarom heb ik jaren geleden de ommezwaai gemaakt naar gelaccu's (m.u.v. de bmw, daar zit nog een zuuraccu in) gemaakt en nimmer spijt van gehad.
Bij de brommerboer hebben ze ook haast nix anders meer..
 
neuh, zuuraccu's kunnen vrij plots overlijden.
Daarom heb ik jaren geleden de ommezwaai gemaakt naar gelaccu's (m.u.v. de bmw, daar zit nog een zuuraccu in) gemaakt en nimmer spijt van gehad.
Bij de brommerboer hebben ze ook haast nix anders meer..

Ik las dat die gel accu's ook wel 3 x langer mee kunnen gaan, lijkt me een goeie keus.

bedoelde je deze maico?

1960 Maico 250b

Lijkt erg op die Hercules die ik bij de dump zag, maar die had zo'n schommelarm voorvork.
 
Sjonge wat een fuckweer, m'n ballen kruipen er door omhoog..
Hopelijk is het met Hardenberg weer beter..


Zo.. moest ik even kwijt.. :$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan