Jawa mengsmering & gezelligheid Část čtvrtá

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kolerezooi. 2 maand terug dynamo poulie laten vervangen van de auto, alles bij elkaar 200 euro incl arbeidsloon. Nu laadt dat verdomde rotding niet meer bij. Gaat lekker fris worden aankomende week op de jawa. :]
 
Kolerezooi. 2 maand terug dynamo poulie laten vervangen van de auto, alles bij elkaar 200 euro incl arbeidsloon. Nu laadt dat verdomde rotding niet meer bij. Gaat lekker fris worden aankomende week op de jawa. :]

Het is te toevallig dat als er aan je auto word gewerkt er daarna iets in die buurt stuk gaat, bij mij hebben ze eens zitten klooien vlak bij de radiateur, daarna lekte het ding, kon ik er een nieuwe in zetten. En nadat ik nieuwe remschijven en stuurkogels erop gezet heb heb ik hem laten uitlijnen, die man stond onder de auto aan de uitlaatpijp (vooraan) te rukken om de auto in de veren te trekken tijdens het afstellen, ja hoor, de brakke uitlaat ging even later natuurlijk lekken. Toeval of niet, maar het ligt nooit aan hun en het kost altijd geld.

Goed, genoeg geklaagd :)
 
Nog mensen naar Bennekom geweest? Op de Jawa? Liep er aardig door met mensen. Helaas Jaap H erg ziek, dus even aanwezig en toen naar huis.
 
Nog mensen naar Bennekom geweest? Op de Jawa? Liep er aardig door met mensen. Helaas Jaap H erg ziek, dus even aanwezig en toen naar huis.
Volgens mij hadden de meesten hun Jawa thuisgelaten, en kwamen met de auto. Zelf was ik wel op de Jawa, maar ik hoef niet zo ver. Aan het eind wel problemen met wegrijden. Jawa was dijfnat na de hele dag in de regen. Startte uitstekend, maar sloeg af toen ik weg wilde rijden en daarna nauwelijks meer aan de praat te krijgen.

Wat bleek nu?
Regenwater liep vanaf de tank en langs het zadel op het relais van de VAPE ontsteking, die ik onder het zadel tussen tank en accu bevestigd had (met de aansluitdraden naar boven :$ ). Soort killswitch van water en geen vonk dus '(
Enfin, weer wat geleerd. Gisteren thuis gelijk geïsoleerd. :Y
 
Laatst bewerkt:
Heeft jouw vape ontsteking een apart relais? kun je vertellen waarom/niet over het contactslot?

Net even over marktplaats wezen kijken, er worden erg veel onderdelen voor de latere jawa's aangeboden.. ook iemand in Delft die voor 75 euro een goed blokje aanbiedt. Als ik meer in de buurt zat had ik 'm opgehaald. Een goede krukas erbij is nooit weg.


Maarre, ben ik hier de enige die overweegt met de jawa op vakantie te gaan?
 
Ga ook met de motor op vakantie (waarschijnlijk Zweden Noorwegen)de bedoeling is met de Enfield
maar het is ook goed mogelijk dat ik de Jawa daarvoor optuig.
De plannen kan ook zo weer veranderen hangt een beetje van het weer af ga meestal in mijn eentje
bespreken doe ik niet gewoon waar de wind je brengt en als het geld op is weer terug.
Verleden jaar ook op weg naar zweden maar in Denemarken blijven hangen onbeschrijfelijk mooi daar aan de kust.
 
Laatst bewerkt:
Heeft jouw vape ontsteking een apart relais? kun je vertellen waarom/niet over het contactslot?

Net even over marktplaats wezen kijken, er worden erg veel onderdelen voor de latere jawa's aangeboden.. ook iemand in Delft die voor 75 euro een goed blokje aanbiedt. Als ik meer in de buurt zat had ik 'm opgehaald. Een goede krukas erbij is nooit weg.


Maarre, ben ik hier de enige die overweegt met de jawa op vakantie te gaan?
deze Jawa is een cilinder van verkocht. Ik wilde het blok kopen, maar niet met 1 cilinder. Moet ik er weer een passende zuiger en cilinder bijzoeken. Die motor is overigens 4 jaar geleden van mij gekocht. Was toen een prima draaiende Jawa.
 
Heeft jouw vape ontsteking een apart relais? kun je vertellen waarom/niet over het contactslot?

Net even over marktplaats wezen kijken, er worden erg veel onderdelen voor de latere jawa's aangeboden.. ook iemand in Delft die voor 75 euro een goed blokje aanbiedt. Als ik meer in de buurt zat had ik 'm opgehaald. Een goede krukas erbij is nooit weg.


Maarre, ben ik hier de enige die overweegt met de jawa op vakantie te gaan?

Dat relais heeft een aansluiting op het contactslot. Kan ik weglaten, en dan kan ik starten zonder contact te maken. Als ik hem weglaat, moet ik wel een kill-switch op de motor zetten om hem uit te zetten. Zoals je weet rijd ik op een 634.
(http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7150/63462inst.php)
 
het relais vervangt de killswitch,in rust legt het relais de ontsteking aan massa ,steek je de sleutel in het contact zegt het relais "klik" en alles krijgt stroom,als de batterij hélemaal plat is kan het relais niet meer klik zeggen en dus werkt het niet meer maar geen probleem gewoon een stekker van het relais trekken en dan gaat het wel,heb deze stekker wel gemerkt zodat ik weet welke,om de motor dan stil te leggen moet je dit weer handmatig met de stekker terug te steken,al bij al de beste investering van mijn 634 die vape
Heeft jouw vape ontsteking een apart relais? kun je vertellen waarom/niet over het contactslot?

Net even over marktplaats wezen kijken, er worden erg veel onderdelen voor de latere jawa's aangeboden.. ook iemand in Delft die voor 75 euro een goed blokje aanbiedt. Als ik meer in de buurt zat had ik 'm opgehaald. Een goede krukas erbij is nooit weg.


Maarre, ben ik hier de enige die overweegt met de jawa op vakantie te gaan?
 
het relais vervangt de killswitch,in rust legt het relais de ontsteking aan massa ,steek je de sleutel in het contact zegt het relais "klik" en alles krijgt stroom,als de batterij hélemaal plat is kan het relais niet meer klik zeggen en dus werkt het niet meer maar geen probleem gewoon een stekker van het relais trekken en dan gaat het wel,heb deze stekker wel gemerkt zodat ik weet welke,om de motor dan stil te leggen moet je dit weer handmatig met de stekker terug te steken,al bij al de beste investering van mijn 634 die vape
Zo is dat :Y
 
@soojo over het naar achter plaatsen van de knipperlichten
je kan een stuk ijzer strip lassen en daar de knippers aan monteren maar had geen zin om te gaan lassen en heb het dan zo gedaan
ik heb een stuk aluminium strip van 4mm dik genomen en heb dit vastgeschroefd door het oorspronkelijke gat waar de knippers zaten op het begin uiteinde heb ik een uitsparing gemaakt dat achter die kleine moer schuifd en zo een extra borging geeft
de strip loopt dan naar achter toe aansluitend onder het stuk van het frame en heb die aansluiting afgekit voor een dichte aansluiting,achteraan de alustrip een gat waar de knippers aangeschroefd worden,geen problemen gehad met massaverbinding omdat alu ook een goede geleider is,foto's zullen het wel duidelijk maken
full

full
 
by the way
de zadeltassen heb ik ook hangend gemonteerd dus niet extra vasrgemaakt
maw als ik het zadel verwijder gewoon de tassen wegnemen en zadel er terug op dus geen gedoe met weer terug vast of losmaken van de tassen bij wel of niet gebruik
wat ik ook in de tassen bij heb buiten gereedschap is zo een spuitbus om in lekke banden
te spuiten(meegebracht van de action)maar weet niet of dit werkt bij gebruik met binnenbanden,iemand ervaring hiermee?
 
by the way
de zadeltassen heb ik ook hangend gemonteerd dus niet extra vasrgemaakt
maw als ik het zadel verwijder gewoon de tassen wegnemen en zadel er terug op dus geen gedoe met weer terug vast of losmaken van de tassen bij wel of niet gebruik
wat ik ook in de tassen bij heb buiten gereedschap is zo een spuitbus om in lekke banden
te spuiten(meegebracht van de action)maar weet niet of dit werkt bij gebruik met binnenbanden,iemand ervaring hiermee?
Die troep beter niet in de band spuiten. Want die kun je daarna weggooien. want je moet de band toch later repareren en dan zit wel die troep er in, wat onbalans enzo geeft. Ben zelf al een keer door de ANWB thuis gebracht met een lekke band van mijn Deauville. Nu is een binnenband vervangen natuurllijk niet zo duur en je bent snel thuis of waar je ook maar heen gaat.
 
wat ik ook in de tassen bij heb buiten gereedschap is zo een spuitbus om in lekke banden
te spuiten(meegebracht van de action)maar weet niet of dit werkt bij gebruik met binnenbanden,iemand ervaring hiermee?
Het werkt, maar je moet er niet lang mee door blijven rijden. _O-
Maar wel even fijn om van de snelweg naar thuis te komen. (1993 CB400F :') )
Later in de middag weer lek. :+

Edit. geloof ook niet dat ik de spanning nog in orde had gebracht maar gewoon lekker bleef rondrijden.
 
Laatst bewerkt:
Wat dat betreft heb ik altijd een reserve binnenband en klein flesje afwasmiddel of shampoo mee
 
maar onderweg een andere binnenband steken is toch wat werk en langs de kant van de weg is toch niet fijn,ik zou het maar doen om thuis te geraken
Wat dat betreft heb ik altijd een reserve binnenband en klein flesje afwasmiddel of shampoo mee
 
En thuis moet je alsnog hetzelfde werk doen, maakt me nix uit. met 10 minuten is het toch wel klaar..
 
Klopt, met de dnepr zijspancombi ging een achterband niet langer dan 4000km. mee,
En bij aankoop van een andere motor moet er meestal ook een nieuw setje banden onder.
Het is een handigheid wat je moet leren..
1ste keer stond het zweet me op't hoofd en deed ik er misschien wel een 3 kwartier over..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan