Jawa mengsmering & gezelligheid Část čtvrtá

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zijspannetje van Morrits is nog gespot bij de Motorbeurs. _O-
Zag laatst nog een 2-takt Jawa met zijspan in Utrecht rijden, denk dat ie ook naar de motorbeurs ging. Lachen, zo'n ding. Af en toe het wieltje van het zijspan omhoog door de bochten heen. :]
Ja bruin/oranje, zoals op de foto. :)
Ik reed er alleen achter, maar hij had dikke pret, dat ding lekker roken als een 2-takt.. ik even het raampje nog open doen voor het 2 takt geluid. De automobilisten hebben ook wel contact met 'm enzo, omdat het een aparte verschijning is. Dus ja... die valt wel op.
 
Vandaag met de fiets naar het werk, net terug.. koude oren. Wilde eigenlijk met de jawa maar durfde het niet aan vanwege de verwachte sneeuw. Ik schaam me kapot, woon 4km van m'n werk af. :$ _O-
 
Vandaag met de fiets naar het werk, net terug.. koude oren. Wilde eigenlijk met de jawa maar durfde het niet aan vanwege de verwachte sneeuw. Ik schaam me kapot, woon 4km van m'n werk af. :$ _O-

Koude oren..tja, je kunt natuurlijk je helm op de fiets opdoen..
Ik woon ook 4/5 km van mijn werk, ga meestal op de fiets, beetje bewegen is wel goed, hoewel, bij het aantrappen van de Jawa beweeg je ook toch?
Toevallig, ik was ook om 23.30 terug van me werk, maar van een andere locatie waar ik niet zo vaak kom, die is maar 3 min lopen van mijn huis! En ik moet zeggen dat ik daar ook wel eens met de motor heen ben geweest :)
 
Het zijspannetje van Morrits is nog gespot bij de Motorbeurs. _O-
In Bennekom stonden ook nog een paar (nieuwe) zijspannen

full
 
Erg he! :+

Ik wil binnenkort m'n gps via een relais schakelen, zodat ie niet stroom blijft trekken.. Maar wat voor relais heb ik daar voor nodig? Ben niet zo heel goed daarmee, al is het me wel eens gelukt met handvatverwarming op een andere bike (4 jaar geleden).
 
Erg he! :+

Ik wil binnenkort m'n gps via een relais schakelen, zodat ie niet stroom blijft trekken.. Maar wat voor relais heb ik daar voor nodig? Ben niet zo heel goed daarmee, al is het me wel eens gelukt met handvatverwarming op een andere bike (4 jaar geleden).
Je GPS trekt zo weinig stroom, die kan je gelijk achter je contactslot aftakken van een + 12 V.
 
@sammy
als je dan toch op reis gaat met je jawa kan je mischien aan deze meid :9~ :} wat advies vragen
ze maakt grote reizen door zuid amerika met haar jawa 640 van 1995 en deze heeft maar liefst 121000km :o op de teller en vind de jawa zéér betrouwbaar :} *O*
full

full

dat is wat anders hé dan ons rekje hier en busje mengolie daar :$ :$ -O-
 
Ik heb het heel simpel gehouden met de 12 Volt aansluiting voor GPS. Rechtstreeks vanaf de accu, wel met een zekering er tussen.
 
ze maakt al vanaf 1996 tot heden jaarlijkse reizen door zuid amerika van duizenden km's soms wel 10000km op 1 reis,fantastische reisverhalen,klasse :} :}
@sammy
als je dan toch op reis gaat met je jawa kan je mischien aan deze meid :9~ :} wat advies vragen
ze maakt grote reizen door zuid amerika met haar jawa 640 van 1995 en deze heeft maar liefst 121000km :o op de teller en vind de jawa zéér betrouwbaar :} *O*
[afbeelding]
[afbeelding]
dat is wat anders hé dan ons rekje hier en busje mengolie daar :$ :$ -O-
 
Iedereen die paden gekruist heeft met deze ijzers uitgerust met een ziel
weten dat het gevoel onvergelijkbaar en onbeschrijfelijk is.
Net zoals ik sterk geloof in de Nahuelito of bos kabouters, ben ik ervan overtuigd dat onze Jawas voelen
en dat hun zielen edeler zijn dan die van vele mannen.
:')
 
Laatst bewerkt:
Heb je die zelf bedacht, en zo ja, mag ik je op FaceBook citeren? :}
Van die Spaanse dame.

Ik heb wel een spreuk gemaakt, als vrouwen fysiek net zo sterk waren als mentaal instabiel dan had deze wereld nooit bestaan. Quoten - citeren mag met bronvermelding. :+
 
leuk, ik vraag me af wat voor schokbrekers er onder de beladen 640 zitten en hoe ze dealt met begevende midden-krukaslagers onderweg? O-)
 
ze heeft na die 121000km's geen noemenswaardige problemen gehad,kunnen we nog iets van leren,ze geeft ook tips over wat ze meeneemt van onderdelen en dat is niet veel
leuk, ik vraag me af wat voor schokbrekers er onder de beladen 640 zitten en hoe ze dealt met begevende midden-krukaslagers onderweg? O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan