Jawa mengsmering & gezelligheid Část čtvrtá

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ikvroeg het met af omdat er ook een andere voorvork opzit. :)
De voorvork zat er al onder. Overigens heeft de org. Tramp de org. 640 voorvork met alleen een 21 inch voorwiel. Deze vork komt van een Enduro. Vandaag een eind door zandpaden gejakkerd voor mijn werk. Gaat prima met 80.
 
~
Ik heb zelf 2 banden van Metzeler (Me22) Sammie had daar niet zo goeie ervaring mee.
Bij mij doen ze het prima, hoewel ik 1x onderuit ben

Hoi,
Ik heb voor en achter ook van die goedkope me22 banden, als achterband vind ik het prima maar voor is het soms gewoon eng. Een keer met natte weg, boven nul, begon de voorband weg te glijden op een rotonde (Ik reed niet hard ofzo, kon hem nog net houden en belande in het gras). Daarna heb ik altijd een beetje met samengeknepen billen door (natte) bochten gestuurd. Nu het lekker droog en warm is hoop ik weer wat meer vertrouwen in de Jawa te krijgen en hem wat harder de hoek om te sturen.

Achter slijt hij ook aardig snel, ik denk dat als ik achter een nieuwe moet hebben ik de voorband achter zet (wel een tikkie smaller), en dan voor een fatsoenlijke band erop.

@Burning rubbah: Zo ballanceer ik ook, tussen 2 stoelen :) en dan dik soldeertin om een spaak draaien als gewichtje.
 
Net even wezen rijden- wat materiaal zoeken om houders te maken voor busjes mengolie- (Roppos waar ben je? kan wel wat Xtra inspiratie gebruiken)
Het was wat frisser dan gisteren, en gisteren net m'n baard bijgeknipt.. was best koud om de bek...
Wat doe je dan ook met een jethelm.. :)

Tsja, ik zou het busje olie (een literfles neem ik aan) uit het zicht houden van grijpgrage tengels, dus bv een alu of pvc buis waar de fles helemaal in valt en dan een pvc afsluitdop erop. En dan bv dwars voor op je spatbord of onder de koplamp? Of paralel onder de uitlaatdemper? dat laatste ziet er volgens mij wel mysterieus uit, evt met wat fake slangetjes/buisjes eraan :)
 
@theGOoSTaD en Jelle Jawa, ik zie dat julie resonantiepijpen op je brommer hebben, rijd dat nou anders of zuiniger dan een "normale" pijp? of heb je geen vergelijkingsmateriaal?
 
@theGOoSTaD en Jelle Jawa, ik zie dat julie resonantiepijpen op je brommer hebben, rijd dat nou anders of zuiniger dan een "normale" pijp? of heb je geen vergelijkingsmateriaal?
Zijn gewone einddempers die al op de Tramp zaten. grote voordeel is het erg lage gewicht. Mooi geluid, maar toch geen herrie. En de Jawa loopt er prima om. Verbruik weet ik niet, mijn km teller doet het niet, weet dus niet hoeveel de Tramp verbruikt.
 
Wat doe je dan ook met een jethelm.. :)

Tsja, ik zou het busje olie (een literfles neem ik aan) uit het zicht houden van grijpgrage tengels, dus bv een alu of pvc buis waar de fles helemaal in valt en dan een pvc afsluitdop erop. En dan bv dwars voor op je spatbord of onder de koplamp? Of paralel onder de uitlaatdemper? dat laatste ziet er volgens mij wel mysterieus uit, evt met wat fake slangetjes/buisjes eraan :)

Ik gebruik 250cc busjes zeepverpakking van Unicura. Hiervan is de dop goed dicht en 250cc in combinatie met 12.5ltr benzine geeft de goede mengverhouding. Flesjes passen in mijn jaszak, echter ook onder het zadel en waarschijnlijk ook in het kontje van mijn 639. Bij de laatste lokatie moet deze wel plat liggen. Verder zou de topkoffer nog kunnen.

Vandaag de remvloeistof vervangen. Is het dekseltje van het reservoir op het stuur helemaal krom. Gelekt heeft het geheel niet, maar toch meer even een nieuwe deksel en rubber besteld.
 
Onlangs mijn brik weer verbouwd en ik kan het natuurlijk niet laten dit hier te laten zien.

Zo was ie de laatste tijd:

full
full


Ik had de zundapp veren nodig die ik onder het zadeltje had gemaakt dus ik dacht ik zet de gewone buddy er weer op, toen kwam ik erachter dat de verhoogde tankbevestiging aan de zadelconstructie vast zat, dus dat er ook maar af, tank zit weer laag maar de kabelboom paste nu niet meer naar het kistje aan de zijkant..dus de electra er uit gehaald en een kistje gemaakt wat dichter tegen de motor aan, had de kabelboom wat meer speling.
Alles haakt in elkaar..
Dus toen ook de cocpit maar aangepakt, ziehier mijn freubelresultaat:

full

Het plastic boven de koplamp is het kontje van de buddy


full

Het nieuwe electrakistje met kontaktslot ernaast


full

Het luchtfilter met daarachter de accu


full

De buddy heb ik achterstevoren erop gezet, achter zit ie nl veel lekkerder :)


full

2 tellers, momenteel doen ze het beide niet..
En zo kloot ik maar voort
 
Beste mensen, in het kader van zuiniger en milieubewust rijden _O- heb ik bij een automaterialenzaak een setje LED-lampjes (5 euro nogwat ;( )gehaald ter vervanging van de twee 5W achterlichtjes of/en de lampen in de tellers of stadslicht.

De LEDjes schijnen vooral ~'naar voren' dus als vervanging van de hangende achterlichtjes zijn ze waardeloos.
Dezelfde eigenschap nekt ook het gebruik als stadslicht. Onder een kleine hoek is er nix te zien. :N
Natuurlijk ook omdat de refector bij dit type lamp geen effect heeft.
Als het strax donkerder is zal ik ze eens in de tellers proberen maar voorspel niet veel goeds..

Ik denk dat de LED technologie nog wat meer moet ontwikkelen om succesvol op motorfietsen gebruikt te worden.

Intussen een leuke toepassing vinden. misschien een koelkastschakelaar onder de buddy frutten zodat de lampjes de ruimte onder de buddy verlichten als je in het donker gereedschap o.i.d zoekt?
 
Beste mensen, in het kader van zuiniger en milieubewust rijden _O- heb ik bij een automaterialenzaak een setje LED-lampjes (5 euro nogwat ;( )gehaald ter vervanging van de twee 5W achterlichtjes of/en de lampen in de tellers of stadslicht.

De LEDjes schijnen vooral \'naar voren' dus als vervanging van de hangende achterlichtjes zijn ze waardeloos.
Dezelfde eigenschap nekt ook het gebruik als stadslicht. Onder een kleine hoek is er nix te zien. :N
Natuurlijk ook omdat de refector bij dit type lamp geen effect heeft.
Als het strax donkerder is zal ik ze eens in de tellers proberen maar voorspel niet veel goeds..

Ik denk dat de LED technologie nog wat meer moet ontwikkelen om succesvol op motorfietsen gebruikt te worden.


Intussen een leuke toepassing vinden. misschien een koelkastschakelaar onder de buddy frutten zodat de lampjes de ruimte onder de buddy verlichten als je in het donker gereedschap o.i.d zoekt?


Nee hoor, ik heb stadslicht, de tellerverlichting, de knipperlichten, de achterlampen en de verklikkerlampjes voor groot-licht en knipperlicht in Led-uitvoering. Led lampen zijn er in vele uitvoeringen, met alleen ledjes bovenop, maar ook met Leds aan de zijkanten.
De verklikkerlampjes zijn zo fel dat ik deze deels heb moeten afplakken. Verder een diode bijgeplaatst om de knipperlichten werkend te krijgen.
Goedkoop te krijgen bij DXExtreme.

Er is op dit forum meer over LEDs geschreven. FF zoeken en je vindt nog meer info.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm vreemd, ik heb het nog ales tellerverlichting geprobeerd en dat was geen succes, als indicatie/dashboardlampje ook niet want de kop is wat dikker dan het gloeilampje dus het past niet..
Uit wanhoop heb ik er maar 1 in de kuipverlichting van de bmw gedaan.

@DT 125, hoe weet je welke maat/soort je moet hebben?( ik ben vooral bang dat ik spul bestel waar ik nix aan heb :$ ) en zou je voor je verklikkerlichten achteraf een andere keus hebben gemaakt? ik zou het juist wel fijn vindenb, als de volle zon er op staat zie je vb. het knipperlicht-verklikkerlampje amper..

En..ook voor achterlicht? Heb je de houders omgebogen of zitten daar LED's met ook zijkantverlichting?

Wacht met spanning op uw respons 8-)
 
Laatst bewerkt:
En met een vrij eenvoudige ..



Had ik dit resultaat. :)



De tweede foto is dezelfde sluitertijd met gloeilampen.

 
Hmmm vreemd, ik heb het nog ales tellerverlichting geprobeerd en dat was geen succes, als indicatie/dashboardlampje ook niet want de kop is wat dikker dan het gloeilampje dus het past niet..
Uit wanhoop heb ik er maar 1 in de kuipverlichting van de bmw gedaan.

@DT 125, hoe weet je welke maat/soort je moet hebben?( ik ben vooral bang dat ik spul bestel waar ik nix aan heb :$ ) en zou je voor je verklikkerlichten achteraf een andere keus hebben gemaakt? ik zou het juist wel fijn vindenb, als de volle zon er op staat zie je vb. het knipperlicht-verklikkerlampje amper..

En..ook voor achterlicht? Heb je de houders omgebogen of zitten daar LED's met ook zijkantverlichting?

Wacht met spanning op uw respons 8-)

Even de Jawa gedemonteerd voor de exacte LED status. Het remlichtled en de acherlichtleds hebben rondom LEDjes. Als ik me goed herinner is het stadsverlichtingsledje en de achterverlichtingsleds hetzelfde.
De knipperlichtledjes schijnen echter alleen naar voren. Deze zijn gekocht bij DX-extreme. Heb toen ook led-paddestoelen gekocht met 19 kleine leds bovenop de fitting. Deze schijnen marginaal zwakker vergeleken met de 4 leds die nu gemonteerd zijn.

LED3_zpsc77597a9.jpg


LED1_zps556db8e2.jpg


De indicatielampjes/tellerverlichtinglampjes hebben een kleinere fitting en heb ik bij de lokale autoshop gekocht. Hebben iets van 3 of 5 leds bovenop de fitting. Deze blijven zowat binnen het cilindrische deel van de behuizing.
Zeker voor de tellerverlichting is de LED-verlichting aan te raden. Hebben iets van een blauwe gloed en geeft een mooi verlichtingsbeeld.
 
Die ledlampjes zijn prima, behalve als koplamp. Je ziet er geen drol mee, maar mensen zien jou wel. (als ze kijken) :P
 
Even een kort vraagje hier.
Ik meng nu 1 op 40, alleen mijn kentekenplaat zit helemaal onder de oliespetters dus ik vermoed dat het wel een beetje minder kan. Misschien naar 1:45 of misschien wel 1:50 heeft iemand hier ervaring mee? En anders is het gewoon een Jawa kwaaltje en neem ik het regelmatig schoonmaken van mijn kentekenplaat voor lief O-)
 
Even een kort vraagje hier.
Ik meng nu 1 op 40, alleen mijn kentekenplaat zit helemaal onder de oliespetters dus ik vermoed dat het wel een beetje minder kan. Misschien naar 1:45 of misschien wel 1:50 heeft iemand hier ervaring mee? En anders is het gewoon een Jawa kwaaltje en neem ik het regelmatig schoonmaken van mijn kentekenplaat voor lief O-)

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Zelf probeer ik elke 10 liter 0,2 liter olie er in te doen, en dan een klein scheutje extra. :')
 
Even een kort vraagje hier.
Ik meng nu 1 op 40, alleen mijn kentekenplaat zit helemaal onder de oliespetters dus ik vermoed dat het wel een beetje minder kan. Misschien naar 1:45 of misschien wel 1:50 heeft iemand hier ervaring mee? En anders is het gewoon een Jawa kwaaltje en neem ik het regelmatig schoonmaken van mijn kentekenplaat voor lief O-)

1 op 50 is geen probveem, het handboek claimt 1 op 60 met een minerale (!) olie van een bekend merk..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan