10 A is ruim voldoende. Een 10 A smeltveiligheid heeft een ruime marge bij door smelten, die zal ongeveer 15 A bedragen en dan nog na lange tijd.Bedankt Sammie, 10 A is 120 Watt, 1 x achterlicht, 1 x stoplicht, 2 richtingaanwijzers, 1 x groot/dimlicht, 1x stadslicht is 5W+20W+40W+45W+2W=113W:12=9,5A Dus 10A is wat krap, dan maar 12A of15A
Wel, Ik val niet onder de doelgroep hiervan.. Maar mochten er mensen van hier heengaan kunnen ze bij mij babbel & koffie doen, of als het melig word pizza & een container poolse snollen?
Geen doorslaande bougiekabels/doppen?
Bij mijn 634 zit een relais onder de buddyseat. Als ik de sleutel uit het contactslot trek, valt het relais af en stopt de motor. Je kunt hem ook niet starten zonder sleutel. (Wel met een spijker, maar dat geldt voor alle Jawa's).Ik heb een 6volt systeem, wel een VAPE dynamo.
De killswitch is een enkele draad vanaf de bobine, die dmv de zwarte schakelaar wordt "kortgesloten" tegen het stuur (- pool)
Bij mijn 634 zit een relais onder de buddyseat. Als ik de sleutel uit het contactslot trek, valt het relais af en stopt de motor. Je kunt hem ook niet starten zonder sleutel. (Wel met een spijker, maar dat geldt voor alle Jawa's).
26pk uit 49cc.....
Eerst flink ontvetten met wasbenzine. Daarna een emmer met water vullen, en er een fles schoonmaakazijn in. Vervolgens de cilinders erin. Al na een paar minuten zie je de luchtbellen opstijgen. Na enkele uren zie je op het oppervlak van het water een bruine laag drab. Tussentijds haal ik soms even een oude pijpenrager tussen de koelribben door. Na 1of 2 dagen is de roest wel opgelost. Afhankelijk natuurlijk van de hoeveelheid roest. Goed naspoelen met heet water. Dan een fohn erop, zodat ze snel droog zijn.Ik heb dezelfde constructie inderdaad Jo. Maar als extra een killswitch.
Toen ik de VAPE bobine plaatste, dat zat er een snoer voor de killswitch. Zodoende heb ik die aangelegd.
Binnenkort wil ik mijn cylinders (koelribben) eens schoonmaken en netjes zwart spuiten. Wat voor goedje had jij ook alweer voor dat schoonmaken Jo?
Houd MP en speurders ERG in de gaten.. ze vliegen de laatste tijd weg..Mannen, ik ben al een tijdje op zoek naar een Jawa 350cc. Model enzo maakt me niet veel uit, mag ook wat werk aan zitten. Als jullie nog wat weten hoor ik het graag. Liefst in het noorden ergens.
Heb vroeger een 640 gehad die ik nooit weg had moeten doen.. Afijn, ik heb ook ervaring met het reviseren van PUCH vierbakjes e.d. dus er mag best wat werk aan zitten. Ik hoor het graag.
Hallo,
Ik ben zo'n 1.5 week geleden met de Jawa naar Sebas gereden ivm het trillen.
Sebas er een stuk op gereden en die was (gelukkig) niet echt onder de indruk hoewel hij wel wat meer trilde dan normaal. Hij liet me enkele verbeter punten zien en ook de tip van Sammie kwam voorbij nl het wegen van de zuigers. Wat behoorlijk opviel was de slechte afwerking van de inlaatpoorten. Ik probeer het uit te leggen. De cilinderbussen zijn gelijk maar de poorten in de alu cilinder liggen op ongelijke hoogte waardoor de rechter cilinder een soort van drempeltje heeft waar het brandstofmengsel door tegengehouden word. Nu kan ik dit wegslijpen maar dan word de rechter spoelpoort ongeveer 1.5 mm groter naar boven toe. Mijn vraag is kan ik dit zomaar doen zonder consequenties en moet ik dan de linker ook 1.5 mm vergroten?
als photobucket het nog doet zal ik proberen er een fototje bij te plaatsen.
alvast bedankt.
Gr Sander