Tussen carter en bak - jaGister met een knappe kukko het tandwiel los gekregen, zat toch aardig vast..
Meteen de keerring eruit gehaald, was weinig aan te zien qua droogtescheurtjes of beschadigingen..
Die keerring is de enige die afdichting verzorgd tussen het carter en bak toch?
Afdichting tussen carter en bak bestaat deels ook uit de pakking tussen de blokhelften. Zul je natuurlijk ook wel weten.Gister met een knappe kukko het tandwiel los gekregen, zat toch aardig vast..
Meteen de keerring eruit gehaald, was weinig aan te zien qua droogtescheurtjes of beschadigingen..
Die keerring is de enige die afdichting verzorgd tussen het carter en bak toch?
Arm.Soojo schreef op 22 mei 2017 @ 22:49:
Is dat dat arme ding waar ook Worldbeater al van gescheiden is?
Ja, positieve ervaringen. Heb de mensen ook ontmoet in Chotusice. Zijn vriendelijk en vakkundig.Goeie morgen,
Ik wil wat onderdelen gaan bestellen maar de webshop waar ik het normaal doe (jawashop.com) heeft niet alles. Heb nu een andere webshop gevonden die wel alles heeft nl: Motoren of Motoren.sk
Iemand bekend met deze winkel? Reaktie mag ook per PB .
Thanks
Gr. Sander
Ja, hoeft niet aan de olie te liggen,Ik heb onlangs m'n transmissieolie ververst. Er zat veel te dun spul in. Nu heb ik sporadisch bij het op laten komen van de koppeling dat deze in een keer vol aangrijpt terwijl de hendel dus nog niet volledig uit is. Het is een 638 blok, hebben jullie al een keer zoiets meegemaakt?
Ik heb ze meestal een ietsiepietsie te groot, zodat ik ze iets bij moet vijlen met een zoetvijltje om de oede slotspeling te krijgen. Wat je wel zelf kunt doen, is zo'n zuigerveer voorzichtig zonder zuiger in de cylinder schuiven, en kijken of hij overal in alle posities netjes aansluit op de cilinderwand (licht erachter houden). Dan weet je dat de cylinder niet ovaal is geworden. Je kunt zo ook controleren of de slotspeling in de hele cylinder hetzelfde is.raar héél raar
634 motorblok standaard zuigers en cilinders
standaard maat zuigers is 58mm
nieuwe zuigerveren in de cilinders hebben een veel te grote slotspeling méér dan 1mm
moet tussen de 0,2 en o,8 mm zijn
dus zou je denken cilinder te ver uitgesleten en dus laten uitboren
maar stel ik mijn schuifmaat in op 58mm krijg ik deze niet in de cilinders
de zuigers gemeten deze meten 57,5mm
hoe raar is dat
toch maar eens professioneel laten opmeten want dit klopt langs geen kanten
Ik heb ze meestal een ietsiepietsie te groot, zodat ik ze iets bij moet vijlen met een zoetvijltje om de oede slotspeling te krijgen. Wat je wel zelf kunt doen, is zo'n zuigerveer voorzichtig zonder zuiger in de cylinder schuiven, en kijken of hij overal in alle posities netjes aansluit op de cilinderwand (licht erachter houden). Dan weet je dat de cylinder niet ovaal is geworden. Je kunt zo ook controleren of de slotspeling in de hele cylinder hetzelfde is.
Maar op laten meten bij een professional kan zeker geen kwaad. Bij twijfel laat ik dat ook doen. Heeft me nog nooit wat gekost. De cilinders van één van mijn 634's bleken daarbij niet meer zuiver haaks op de voet te staan.
Zet de schakelas in de kickstartstand als je het deksel er afhaalt om uit elkaar/naar buiten en los springen van het veermechanisme te voorkomen..Bedankt sammie, ik zal binnenkort even naar de koppeling kijken.
Een schuifmaat is natuurlijk ongeschikt. Boven meet je op de rug en onder zitten de hoonsporen nog in de cilinder. Je moet echt een tweepunts binnenmeter hebben om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Of meet je de slotspeling ook helemaal bovenin of onder de spoelpoorten?raar héél raar
634 motorblok standaard zuigers en cilinders
standaard maat zuigers is 58mm
nieuwe zuigerveren in de cilinders hebben een veel te grote slotspeling méér dan 1mm
moet tussen de 0,2 en o,8 mm zijn
dus zou je denken cilinder te ver uitgesleten en dus laten uitboren
maar stel ik mijn schuifmaat in op 58mm krijg ik deze niet in de cilinders
de zuigers gemeten deze meten 57,5mm
hoe raar is dat
toch maar eens professioneel laten opmeten want dit klopt langs geen kanten
Je kunt je pakketje dan met Track en Trace volgen[/quote
Hm, heb geen track en trace gekregen maar het zal wel goedkomen. Geen zwaar pakketje denk ik.
Gr. Sander