Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.839
- 16.578
Negen jaar, korte ritten (15-20 km) gaan super, en bij het optrekken valt hij er niet af bij een 250ccc.Jeetje, alweer zo groot ? De tijd vliegt
Beste Jawa rijders,
Mijn schoonvader heeft onlangs bij het opruimen van zijn schuur zijn oude Jawa weer teruggevonden. Hij had hem al ruim 30 jaar niet meer gezien. Hij heeft er als jongeman veel op gereden en vertelt er ook regelmatig mooie verhalen over. Het apparaat werd vooral gebruikt als vervoermiddel en zodra er genoeg geld was voor een autootje verdween de motor ergens in een loods. Het ding staat dus al een tijdje stil maar ik wil hem eigenlijk stimuleren de motor weer rijdend te maken en er weer eens op te toeren.
Dus ik zoek eigenlijk een werkplaatshandboek, algemeen boek over Jawa en wat onderdelen. Leek me leuk als Kerstgeschenk. Ik heb op jawashop en jawaparts gekeken maar ik weet niet zeker met welk type we hier te maken hebben. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Verder zijn tips over WPH en andere boeken welkom. Bij voorkeur Nederlandstalig.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel eens gelezen over oude Harley's die ergens nog in kratten aangetroffen werdenIk had vroeger al mooie dromen over schuurvondsten.
Alleen dat ze hem dan in de olie haddden gezet en een plastic zak er omheen.
Zo nieuw uit de verpakking. Starten en rijden alsof het jaren vijftig was.
Wordt een leuk project.
Ik had vroeger al mooie dromen over schuurvondsten.
Alleen dat ze hem dan in de olie haddden gezet en een plastic zak er omheen.
Zo nieuw uit de verpakking. Starten en rijden alsof het jaren vijftig was.
Wordt een leuk project.
Ik dacht aan een DS.Wel eens gelezen over oude Harley's die ergens nog in kratten aangetroffen werden
Dus wie weet .....
Deze post had mijn aandacht.ivm het tikkende geluid dat mijn inziens toch uit het bovenblok komt en niet van de primaire ketting van mijn 634
heb ik de cilinders laten opmeten en ja te veel speling dat wordt dus laten boren
heb reeds een bestelling gedaan bij jawaparts en deze staat al klaar voor verzending
heb ineens maar allerhande goodies besteld samen met nieuwe zuigers van 58.50mm
toch alles samen een kleine 200 euro besteld
dat wordt dus sleutelen binnekort
gelukkig is het heet in de werkplaats
[afbeelding]
De eerste baanbrekende alufiets.Tijdje geleden zag ik een gsxr 750 uit 1985 nieuw in de krat op eBay.
Ik had vroeger al mooie dromen over schuurvondsten.
Alleen dat ze hem dan in de olie haddden gezet en een plastic zak er omheen.
Zo nieuw uit de verpakking. Starten en rijden alsof het jaren vijftig was.
Wordt een leuk project.
Email me you must,Van de week ben ik eindelijk begonnen aan de demontage van de Jawa 360!
[afbeelding]
Binnenkort op zoek naar een goed WPHB en het missende plaatwerk:
Mooi winter project.Van de week ben ik eindelijk begonnen aan de demontage van de Jawa 360!
[afbeelding]
Binnenkort op zoek naar een goed WPHB en het missende plaatwerk:
Maar jij hebt toch een 360??bedankt voor het aanbod Sammie, ik houd het in gedachten!
klopt rustige motorrijder, het valt allemaal reuze mee. Maar ik kan bijvoorbeeld de motor wel 10 graden draaien als hij op de bok staat, dus bepaalde dingen zijn wel behoorlijk versleten.
na wat neuzen op internet kwam ik een werkplaats handboek tegen:
werkplaatshandboek 353/354
zou je die misschien in de OP willen zetten Jo?
Bedankt voor de aanwijzingen tot zover. Ik kan nu op wat Perak 250 documentatie gaan zoeken.
Ik denk niet dat het een complete restauratie wordt maar het is mijn bedoeling mijn schoonvader enthousiast te maken om de motor weer in gebruik te nemen. Dus flink poetsen, technisch in orde maken en gebruiken. Het is ook geen vent voor een motor in concoursstaat.
Het stuur is denk ik deels gedemonteerd om ruimte te besparen. Ik heb de motor zelf nog nooit gezien, deze foto's zijn door mijn schoonmoeder gemaakt. Dus ik heb ook nog geen blok en chassisnummers voor nu. Met Kerstmis zal ik even kijken.
Onderdelen zijn zo te zien nog aardig verkrijgbaar op de sites die in dit topic staan dus dat is al een voordeel. Met een beetje geluk en wat werk kan deze Jawa Perak over een tijdje dus weer de weg op.
bedankt voor het aanbod Sammie, ik houd het in gedachten!
klopt rustige motorrijder, het valt allemaal reuze mee. Maar ik kan bijvoorbeeld de motor wel 10 graden draaien als hij op de bok staat, dus bepaalde dingen zijn wel behoorlijk versleten.
na wat neuzen op internet kwam ik een werkplaats handboek tegen:
werkplaatshandboek 353/354
zou je die misschien in de OP willen zetten Jo?
30 jaar is wel lang ja. Maargoed, wie weet heb je geluk. Mooi leerzaam project!
@Sammie, als ik kijk naar het bouwjaar, wat op kenteken staat heb ik inderdaad een 360.
als ik kijk naar kmteller, uitlaatdempers, wielnaven en contactslot, is het een 354 van 1956.
Weet jij of er ergens een lijstje is met chassis/motornummer, waar ik het daadwerkelijke type uit kan halen?
Nee dat weet ik niet.. Wat voor nummer staat er rechts op het carter? Lijkt op 354..30 jaar is wel lang ja. Maargoed, wie weet heb je geluk. Mooi leerzaam project!
@Sammie, als ik kijk naar het bouwjaar, wat op kenteken staat heb ik inderdaad een 360.
als ik kijk naar kmteller, uitlaatdempers, wielnaven en contactslot, is het een 354 van 1956.
Weet jij of er ergens een lijstje is met chassis/motornummer, waar ik het daadwerkelijke type uit kan halen?