Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Ik had de FZR gezien inderdaad, vandaar ik de foto van de Jawa tegenkwam.
Want ik zocht een foto voor in je verkooptopic.

Waarom zo weinig mee geredenn.

Verder staat er inderdaad genoeg te koop voor een leuke prijs.
Ik zit daarom op internet met oogkleppen.

Je Jawa hart zit goed de goede plek.
 

Jawa 4 Life!

Waarom de fzr weg gaat, omdat ik een oen ben. Ik rijd niet zo veel meer en vind zo´n 600cc jankertje niet zo leuk. Als het leuk word zit je op invorderings snelheden en dat wil ik niet. Gek genoeg had ik met de ZX10 minder last daar van, zal wel door het hogere koppel komen.

Heb nou een EX 500 gekocht, had ik dat al verteld? Ik heb een beetje een zeef van een geheugen tegenwoordig. Anyway zaterdag ophalen. 60pk 2cilindertje. Lijkt me wel geinig om met het meisje in de buurt rond te ploffen. Hebben van de zomer een aantal keer op de Z200 gereden met zn 2en maar dat houd toch niet echt over met 15 pk of zo. Maar het was wel heel leuk.
 
Tsja, als hij niet loopt kan ook het hele blok aan gort zijn, toch lijkt 't me nu niet slecht voor een liefhebber.. zeker gezien de snel stijgende marktwaarde.
Ik vind het zelf wel raar/verdacht dat hij niet 20 euro uitgeeft voor een nwe accu en meer geld voor de motor kan vangen..
 
Laatst bewerkt:
Ik zag toevallig vandaag een filmpje voorbij komen op youtube over de nieuwe jawa's
Ik zie mij er nog wel eens eentje kopen.
Lekker dagelijks zuinig en betrouwbaar viertakten voor woon~werk.
Voor 2020 zullen ze wel niet in Europa komen. Als ze al komen.
 
India geloof ik. Weet niet of ze typegoedkeuring krijgen voor hier. Zal wel vanwege de emissie eisen niet gaan.
Reken maar dat het hypermoderne blokken zijn.
En diverse 'grote' merken produceren al in India, ondermeer mijn BMW komt er vandaan.

Met die 10 pk diesel kom ik in de Randstad de snelweg niet op met het drukke verkeer. (Ben er begin dit jaar al afgereden op een CBR250R)
 
Wel, Als het van dezelfde kwaliteit is als hoe mijn enfield is afgeleverd en hoe dit merk nog steeds motoren maakt, zou ik er met een grote boog omheen lopen..
Ik vind dit ook niet echt meer iets met 'onze' jawa's te maken hebben..
 
Tadaaaaa. Nu ff bedenken wat ik er mee ga doen.
En wat is nu het verhaal van dat blok bij de vorige eigenaar?
Het leek alsof het bij een berg onderdelen zat. Hij heeft er zelf niets mee gedaan dacht ik..

Kart is wel een goed idee.
 
Wel, Als het van dezelfde kwaliteit is als hoe mijn enfield is afgeleverd en hoe dit merk nog steeds motoren maakt, zou ik er met een grote boog omheen lopen..
Ik vind dit ook niet echt meer iets met 'onze' jawa's te maken hebben..
Nee, het heeft niets met 'onze' Jawa's te maken, maar het houdt voor mij wel een beetje de droom/nostalgie in de lucht.
Er zit even niets meer in voor de echte Jawa fabriek, dat wordt steeds meer historie.

Qua kwaliteit verwacht ik wel een beetje serieuze business zoals TVS in India. (Produceren nu twee BMW motorfietsen in licentie)
 
Ik vraag me even af of er 'onder licentie' ooit wel eens een deugdelijk/goed product is gemaakt.. maar goed, we zullen het zien in de loop er jaren(ik denk het niet, deze motoren spreken de Europese markt niet aan)