K 75

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo K75 rijders.

Een collega van mij heeft een probleem met zijn K75 en dacht vraag hier eens of jullie dit kennen.

Het probleem is dat de motor na een tijdje rijden er opeens helemaal mee ophoud. Dit is onregelmatig, het kan na 10, maar ook na 50 km zijn. Wanneer hij een tijdje wacht, start hij wel weer.

Iemand hier enig idee wat dit kan zijn?

Groet tigerblade81
 
Dat riekt naar een kapotte Hall-sensor van de ontsteking. Er is in de electronica-wereld koude spray te krijgen. Als hij die erop spuit als hij niet loopt en hij doet het dan weer spontaan, dan is het waarschijnlijk die sensor. Originele zijn duur, maar er zijn tweedehands te krijgen en op mp biedt iemand vervangers aan. Even controleren of hij geen vonk geeft of geen benzine krijgt als je start.

Hier is wat info te vinden. Wel in het Germaans :)
http://k-technik.pytalhost.com/pdf/hg.pdf


Verder zijn er nog wat meer mogelijke oorzaken. Hier staat ook veel info. Onder "sleutelen".
http://www.bmwk.nl/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tekening nodig hoe de radiator van een K75 gemonteerd zit.
Wie kan mij een goede site aanwijzen? Of heb je zelf zoiets dan zie ik dat graag.
 
Heb je hier misschien iets aan?

Ja, zeker.
Ik moet nu uitvogelen hoe de radiator op het frame zit.
Er zitten 2 geperste stalen beugels op met daaronder ronde beugels rond 4 (geschat)
Ik kan hem dus nooit zo op de beugels zetten.

Aan de bovenzijde zitten alleen 2 lippen, 1 ontbreekt omdat de radiator uit een crash komt . Ik neem aan dat die boven op een of andere manier in kunststof geklemd zit.

Mijn vraag nu, hoe zit die aan de onderzijde bevestigd.
 
dag Oma!!!

Ik mag hier nu ook reageren. Sinds mei van dit jaar heb ik een K75C. Ben er helemaal blij mee. Ik ben wat lengte betreft in het nadeel: ik haal de 1.65 nauwelijks, en nog korte pootjes ook. Met wat aanpassingen- zoals verlaagd, uitgehold en versmald zadel, pietsie door de kroonplaat laten zakken, kortere veer achter- kan ik nu "uit de voeten".
Koffertjes zitten er sinds kort ook op- krijg ze alleen niet meer af.... B| De theorie is me helder, ik zak alleen op het praktijonderdeel.
Bij gebrek aan financiële middelen geen buitenland vakantie op Kaat, maar ik heb er genoeg binnenlandse kilometertjes mee gereden met tentje achterop.

Nu alleen nog iets verzinnen op het niet kunnen gebruiken van mijn magnetische tanktas- toch lastig! Na al die jaren stalen tank erg verknocht aan dat ding. En vooral handig: nooit spullen kwijt, alles zat daarin (van papieren tot zonnebril, van huissleutels tot "onderzetter" voor op de camping, van verbandtrommeltje tot oordoppen), moet nu dus iets anders verzinnen, en ben voortdurend van alles kwijt......)
 
Die koffers kunnen soms protesteren, ja :( Mijn rechter is vaak dwars. Heel dom, want het is zo simpel dat er eigenlijk nix verkeerd kan gaan.

Vwb de tanktas. Er staan regelmatig tanktassen voor de K op marktplaats. Zijn originele tassen, passen perfect en makkelijk in gebruik. Nieuw knetterduur, maar zo rond de 50-75 duro's zijn ze nu vaak te krijgen. Let op dat de regenhoes erbij zit.
 
Haha, same here: korte achterveer, voor iets door de kroonplaat, verlaagde buddy, maar kan er nu prima mee weg. Heb 'm ook sinds dit voorjaar en heb er al heel wat mee gereden. Fijne motor, niet?
 
Echt fijne motor! En lekker zuinig ook: ruim 1 op 20!! Dat haalde ik met mijn Div600 zelden....

Snelheidsmeter laat het zo af en toe afweten. Na een tijdje doet ie het vanzelf meer, soms met hulp van een tikkie. Inmiddels weet ik ongeveer hoe hard ik rij bij x-toerental in versnelling y. Maar onhandig blijft het wel.
 
De naald wil wel eens tegen de wijzerplaat lopen en dan klem blijven zitten. Met de zon erop wil hij wel eens krom trekken en niet meer draaien. Je kunt de "brooddoos" er redelijk makkelijk afhalen en openmaken. Kun je gelijk alle contacten even schoonmaken, dat is ook vaak een bron van storingen.
De sensor in de eindaandrijving schoonmaken helpt ook vaak om de snelheidsmeter goed te laten werken. Dat is dat plastic dingensten wat met een inbusje vast zit.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt allemaal heel aannemelijk! Er ligt nog ergens een "handleiding" hier, die eens opzoeken, en dan maar gaan prutsen!!
 
De beemer is aan nieuwe banden toe voor de winter.

Mag ik eens vragen op welk rubber (of indien macadam: cement) jullie rijden?
 
En weer oma!! :W

ff een schop- anders zakt het topic helemaal weg.
Ik heb een tanktas gekregen van iemand, maar na een plussen en minnen hoofdbrekens werd duidelijk dat het geen tas voor de K is B| jammerjammerjammer
Verder sporen op Marktplaats dus.

Ik heb gemerkt dat ie graag een slokje extra wil met starten: choke eindje open. Hoe zit dat in de winter?? Mijn ouwe ootootje heeft ook die kwaal, maar die wil na het starten gelijk al minder, waar Kaatje aangeeft na een paar minuten nog niet zonder choke te kunnen. Kennen anderen dit?

O ja, vers bandje onder laten leggen, BT45, bij Bikertrash- prima adres voor K's en R'en.
 
Ik zag gisteren nog een tanktas voor de K voor 50 pleuro's op mp. Let op, er hoort een regenhoes bij, origineel.

De choke op de K is geen choke, in die zin dat hij het mengsel verrijkt. Het is alleen een toerentalverhoger. De injectie heeft een temperatuursensor die het mengsel rijker maakt bij koude. Daardoor kan hij wat meer verbruiken. Scheelt bij mij 1 tot 2 km per liter in de winter. En het duurt idd wat langer voor hij stationair draait. Is volkomen normaal.
 
Ik zag gisteren nog een tanktas voor de K voor 50 pleuro's op mp. Let op, er hoort een regenhoes bij, origineel.

De choke op de K is geen choke, in die zin dat hij het mengsel verrijkt. Het is alleen een toerentalverhoger. De injectie heeft een temperatuursensor die het mengsel rijker maakt bij koude. Daardoor kan hij wat meer verbruiken. Scheelt bij mij 1 tot 2 km per liter in de winter. En het duurt idd wat langer voor hij stationair draait. Is volkomen normaal.
ok!
ben al gelijk naar marktplaats...... !
 
ik heb een bmw k 75 c gekocht voor ww verkeer.

maar er zit een mijlen teller op. kan ik die gewoon vervangen voor een km teller.
zonder verdere aanpassingen . :?
 
Voor zover mijn kennis strekt kun je er gewoon een andere brooddoos :) op zetten.


oke.maar hoe gaat het met de km stand .
worden de mijlen dan km :?

wat gaat ie doortellen, ik hoop dat ik de vraag een beetje duidelijk stel
 
dank je voor je info :}en jij ook hier ;) :W
toch ook maar op jacht naar een k 75 ;)



mogelijk als tussen motor, als het te lang gaat duren nu met de naderende winter kan het me niks schelen dat er geen motor achter in het hok staat maar als de winter rommel weg is en het eerste leuke motorweer weekend is er dan kriebelt het wel weer
 
kan ik ook gewone auto motor olie gebruiken :?

omdat de k 75 een droge platen koppeling heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan