Moet je de motor dan ook weer opnieuw afstellen ??
Hallo ik heb een Honda hornet 600 f bj 2000 en kan goedkoop aan een nieuw K&N luchtfiter komen
Maar mijn vraag is wat is het verschil tussen zo'n K&N fiter en een gewoon luchtfiter?
En of er hier toevallig ( vast wel ) mensen zijn die een K&N fiter op hun motor hebben.
Ik hoor het graag van jullie.
K&N filter laat meer lucht door
Beter combineren met open uitlaatlijn als je toch moet afstellen.
..of indien eerder noodzakelijk.Naar mijn mening is het niet de moeite waard:
- Filtert minder goed dan origineel wanneer hij schoon is
- laat dus MINDER lucht door wanneer hij goed filtert (licht bevuilt)
- Je zou hem volgens K&N slechts 1 keer per ton hoeven schoonmaken.... orly?
..of indien eerder noodzakelijk.
1 x per 100.000 km geloof ik ook niet. Sterk.
Naar mijn mening is het niet de moeite waard:
- Filtert minder goed dan origineel wanneer hij schoon is
- laat dus MINDER lucht door wanneer hijgoed filtert (licht bevuilt)
- Je zou hem volgens K&N slechts 1 keer per ton hoeven schoonmaken.... orly?
..of indien eerder noodzakelijk.
1 x per 100.000 km geloof ik ook niet. Sterk.
Er wordt nogal veel beloofd door de fabrikanten. Op de testbank, dezelfde dag gemeten onder identieke omstandigheden hebben we nooit verschil in vermogen kunnen meten. Theoretisch zou het filter "free flow" zijn dus minder weerstand bieden aan de aangezogen lucht, in de praktijk merk je daar weinig of niets van.
Of met iets te veel olie erop: ik heb in het verleden het filter wel opnieuw moeten schoonmaken, omdat de motor te rijk stond.Hebben jullie wel eens gemeten met een vies k&n filter?
[/small
K&N is ontwikkelt in de offroad sport met name in de woestijn races baja 500 ed
dus dan zal het idd wel niet goed filteren?
Goed ingeolied zoals het hoort , dus niet van och wat meer kan geen kwaad , word het stof gevangen door de olie en word het filter oppvlak vergroot , tot op zekere hoogte natuurlijk op een gegeven moment moet hij zuiver gemaakt worden , en idd onder normale omstandig heden hier in ons landje is 80.000-100.000km normaal.
En de doorstroming (flow) is heel wat beter dan origineel.
Wonderen mag je niet verwachten pk's win je er niet veel mee , wel een betere gas respons.
Wat hier boven door sommigen word geschreven , maar maar toch , volgens mij van "heb ik ooit eens gehoord".
Ik gebruik K&N al +/- 25 jaar(begin langzaam oud te worden) in auto's en motoren , heb er nog steeds geen spijt van.
GREETZ