Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat zijn stekkers die voor oa het originele alarm gebruikt werden.....Wie kan me zeggen waar de beide ronde stekkers (een witte en een zwarte) voor zijn?
Ik vind trouwens op meer plaatsen ‘losse’ stekkers. Klopt dat? Of is er toch ergens met de bedrading geknoeid?
Wie kan me zeggen waar de beide ronde stekkers (een witte en een zwarte) voor zijn?
Ik vind trouwens op meer plaatsen ‘losse’ stekkers. Klopt dat? Of is er toch ergens met de bedrading geknoeid?
Kun je een foto plaatsen van de situatie? Maakt het misschien duidelijker.Opnieuw een vraag: om het stuurkuipje van de K75C te monteren, ontbreken er twee delen. Er zitten twee gaten te hoogte van de knipperlichten in de kuip. In deze link
RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog staat e.e.a. een beetje vermeld. Er staat daar twee inbusschroeven M6 x 12. Maar de zijn te kort om in de achterkant van de kunststof knipperlicht behuizing te kunnen komen. Maar een normale draadbus, zoals in de overige bevestingspunten, is geen plaats in de knipperlicht behuizing. Er ontbreekt dus iets. Maar wat ?
Nou, in de bijlagen.Kun je een foto plaatsen van de situatie? Maakt het misschien duidelijker.
Meen me te herinneren dat mijn knipperlichten (kale uitvoering dus zonder kuipje, maar volgens mij dezelfde knippers) inderdaad met een zelftapper vastzaten op die plek. Heb je geen gebruikt liggen om te kijken? Ik wel denk ik maar ik kan pas volgende week kijken.Het gat in de kuip is ongeveer 8 mm diameter, het gat in de achterkant van het knipperlicht is 4 mm. Er zit géén schroefdraad in het knipperlichthuis, ook geen ‘zelftapdraad’. Trouwens ook niet in de kuip. Stel dat er (net als de beide andere gaten, op foto 6) een draadbusje M6 in de achterkant van het knipperlichthuis zou zitten dan is het duidelijk, dan gebruik je een lange inbusschroef die door het lamp oor gaat, door de kuip zelf en dan in het knipperlichthuis. Maar dat is dus niet zo. Voor een draadbusje M6 is in het knipperlichthuis geen plaats. Bovendien kan ik me nauwelijks voorstellen dat BMW het zo bedacht zou hebben dat het knipperlichthuis met een soort zelftapschroef vast zou zitten. Alles is zo mooi en degelijk ontworpen…als voorbeeldje heeft zelfs het bescherm kapje van de dynamo messing busjes op de plaats waar het vastgezet wordt met inbusschroeven, zulke details zie je tegenwoordig echt nergens meer…
Ik snap gewoon niet hoe het zou moeten zitten, wat er mogelijk ontbreekt. Bij de BMW dealer snapten ze er ook niks van, die hadden alleen de tekening zoals ook op realoem, en daarop staat allen een inbus M6 x 12 vermeld. Maar die is sowieso te kort om in het knipperlichthuis uit te komen. Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel. Bij voorbaat dank voor de hulp.
Aan de andere kant zit ook 'niks'Zit het niet hetzelfde als aan de andere kant?
Beide eigenlijk. dat zwarte kunststof frame, wat uit zowel links als rechts uit twee delen bestaat, wordt om de vorkpoten geklemd met 4 schroeven M6x12 (2 links 2 rechts), en de kuip aan dat frame met ook 4 schroeven M6x12 (2 links 2 rechts). Tot zover is het duidelijk. En ja dan zit de kuip al vast. Maar dan zitten de knipperlichten nog steeds niet vast. Er zitten in de 'oren' van de kuip dan nog twee gaten. Het onduidelijke is omdat er staat M6x12. Dat kan sowieso niet, want die zijn veel te kort. Maar M6x35 kan ook niet, want in het knipperlichthuis zit geen M6 , dat gat is 4 mm (een draadbusje M6, zou ook niet kunnen).Gaat het nu over de knipperlichten of de montage van kuip aan frame?
is mij onduidelijk, vooral vanwege dat M6. Meest voor de handliggend zou dan een kruiskopschroef, zijn, net zoals in de achterste knipperlichten, maar dan lengte 35, maar dat staat dus niet op de realoem tekening, en ook de bmw dealer, kwam er niet uit.En je hebt het over 2 keer 6x12 op oem.
Daar staat 2 keer 6x35 of 8 keer 6x12.
Over welk nummer heb je het?
het is nog vreemder: op de realoem tekening staan zelfs (pos 13) schroeven met daar een soort klem aan (pos 6), kan ik helemaal niet plaatsen.Op dat plaatje staan niet de schroeven getoond om die achterkant stukken aan het kuipje vast te zetten? Ze zijn wel geteld.
Die achterste knipperlichtglaasjes zitten vast met 4x12 (geen M4), denk dat als ik vergelijkbare schroeven vind maar dan lengte 35 dat ik dan er wel eem wegkom.dat
Als ik bij(realoem) knipperlichten kijk dan worden die allemaal in het plastic geschroefd met m 4x12 ?
Dat staat er niet. Die schroeven staan er niet op.Aan de andere kant zit ook 'niks'
Beide eigenlijk. dat zwarte kunststof frame, wat uit zowel links als rechts uit twee delen bestaat, wordt om de vorkpoten geklemd met 4 schroeven M6x12 (2 links 2 rechts), en de kuip aan dat frame met ook 4 schroeven M6x12 (2 links 2 rechts). Tot zover is het duidelijk. En ja dan zit de kuip al vast. Maar dan zitten de knipperlichten nog steeds niet vast. Er zitten in de 'oren' van de kuip dan nog twee gaten. Het onduidelijke is omdat er staat M6x12.
Dat kan sowieso niet, want die zijn veel te kort. Maar M6x35 kan ook niet, want in het knipperlichthuis zit geen M6 , dat gat is 4 mm (een draadbusje M6, zou ook niet kunnen).
is mij onduidelijk, vooral vanwege dat M6. Meest voor de handliggend zou dan een kruiskopschroef, zijn, net zoals in de achterste knipperlichten, maar dan lengte 35, maar dat staat dus niet op de realoem tekening, en ook de bmw dealer, kwam er niet uit.
het is nog vreemder: op de realoem tekening staan zelfs (pos 13) schroeven met daar een soort klem aan (pos 6), kan ik helemaal niet plaatsen.
Die achterste knipperlichtglaasjes zitten vast met 4x12 (geen M4), denk dat als ik vergelijkbare schroeven vind maar dan lengte 35 dat ik dan er wel eem wegkom.
Die schroeven zoek ik nog steeds. Vervang ze door parkers maar da's niet helemaal hetzelfde.Dit is origineel BMW, paar jaar geleden nieuw knipperlichtje gekocht met 4mm zelftapper dus.
Bekijk bijlage 1990833
Ik ga morgen vragen bij een lokale bevestigingsmaterialen firma, die heeft hopelijk dat soort schroeven. Met lengte 35 dan, is het ‘probleem’ (nou ja probleem) ook weer opgelost.Die schroeven zoek ik nog steeds. Vervang ze door parkers maar da's niet helemaal hetzelfde.
Ik ga morgen vragen bij een lokale bevestigingsmaterialen firma, die heeft hopelijk dat soort schroeven. Met lengte 35 dan, is het ‘probleem’ (nou ja probleem) ook weer opgelost.