Kaapstad

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
12.049
7.270
Veluwe
Eind juli ga ik voor een maand naar Z.Afrika. Waarvan de laatste week rondom Kaapstad.

Ik wil daar ook een motor huren om gebied rond de Kaap te verkennen.
Zijn er mensen die daar ervaring hebben en mij kunnen adviseren voor een goed adres voor motorhuur en slaapgelegenheid. Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten?

Ik denk dat rondom Kaapstad veel mooie ritten te maken zijn. Toch als iemand iets weet toe te voegen is dat natuurlijk altijd welkom.
 
Eind juli ga ik voor een maand naar Z.Afrika. Waarvan de laatste week rondom Kaapstad.

Ik wil daar ook een motor huren om gebied rond de Kaap te verkennen.
Zijn er mensen die daar ervaring hebben en mij kunnen adviseren voor een goed adres voor motorhuur en slaapgelegenheid. Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten?

Ik denk dat rondom Kaapstad veel mooie ritten te maken zijn. Toch als iemand iets weet toe te voegen is dat natuurlijk altijd welkom.

Ik kom er zelf vandaan en kan je vertellen dat je er erg mooi kan rijden , de kustweg via greenpoint naar houtbaai , chapmans peak en door naar Cape point is er leuk dan terug via de main road naar Kaapstad . Dan kan je ook via Muizemberg naar Stellenbosch rijden , lekker langs de kust , veel townships zie je de dan ook . Stellenboschnaar Paarl is ook een leuk stukmaar pas op je snelheid . Over de pas naar Hermanus , stanford en kleinbaai , daar kan je nog gaan shark diving .
Vanaf kleinbaai richting monatgue is erg leuk , heuvelachtig en lange doordraaiers , olifant pas achter villiers dorp enz . Zat te doen . Websites voor verhuur zijn er genoeg , via gumtree.za ( marktplaats ) kan je zowel b&b en motor verhuur vinden .
Regel van te voren een visa kaart , i.v.m. Betaling em neem weinig cash mee ivm diefstal/overval . Koop daar kleding zodat je als buitenlander niet opval en blijf in de blanke gebieden .

De beste tijd om te gaan is december januari , dan heb je wel de zomer vakantie en kan het behoorlijk warm zijn .
 
Helaas wordt het voor mij augustus.

Na 3 wkn safari/ wildparken heb ik nog een week extra gepland om zelf gebied rondom de Kaap te verkennen. Ik weet inmiddels dat daar heel mooie ritten te maken zijn. Daarom blijf ik nog een extra week om (rondom) Kaapstad te verkennen op een huurfiets.

Bedankt voor info, kan ik wel wat mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan