Kan ik routes maken voor Nokia navigatie?

Niet helemaal waar, als de kaarten niet in je telefoon staan download hij ze waar nodig. Maar da's een beetje dure hobby met een pre-pay in het buitenland.

Als je met prepaid in het buitenland zit heb je "geluk"
als je gaat downloaden en je geld is op, dan is het op en doet die niets meer... :)

Zit je daar met een abbonement en hij blijft downloaden dan kan dat een zeer prijzige rekening worden... :P
 
Update

Nou, ik ben weer terug. Heen en weer van London naar Florence met de Nokai als GPS.
Conclusie: het werkt. Maar het zal niet snel mijn favoriete navigatie worden.

Voordeel: Goedkoop.

Nadeel: de Nokia heeft de neiging zijn schermpje af en toe uit te zetten. En da's niet heel erg handig. Waarschijnlijk komt dit omdat hij toch wel heel erg graag netwerk ondersteuning wil (ondanks 'offline' aanvinken). En daar vraagt hij toestemming voor. Dit kan je ongetwijfelt uitzetten, maar ik heb liever geen netwerk ondersteuning. Dat kost namelijk geld (zeker met een pre-paid). En de Nokia heeft tenslotte een volledige GPS aan boord, en ge-pre-loade kaarten, dus waarom zou de netwerk ondersteuning nodig zijn?
Anyway, als de Nokia toestemming vraagt voor de netwerk ondersteuning en je reageert er niet op, wat kan, je bent tenslotte aan het rijden, zet hij het schermpje uit en blokeerd de toetsen. Een absolute software design fout in mijn ogen.
Ander nadeel is dat je het automatisch berekeken van een nieuwe route niet kan uitzetten. Ikzelf wordt hier horendol van. Zie je dat je de verkeerde afslag neemt op een rotonde, moet je eerst wachten op de nieuwe route, dan terugrijden, terwijl de GPS weer een nieuwe route maakt (hopelijk de oude) om te kunnen zien waar je nu heen moest in eerste instantie. Maar dat is misschien meer een persoonlijk ergenis.

Kortom, een Nokia brengt je gratis en voor niets waar je wezen moet. Maar het gaat allemaal niet zo mooi en smooth als met een echte GPS. Ik zou zeggen; het goeie vervanger van een goedkope GPS.
 
Update

Nou, ik ben weer terug. Heen en weer van London naar Florence met de Nokai als GPS.
Conclusie: het werkt. Maar het zal niet snel mijn favoriete navigatie worden.

Voordeel: Goedkoop.

Nadeel: de Nokia heeft de neiging zijn schermpje af en toe uit te zetten. En da's niet heel erg handig. Waarschijnlijk komt dit omdat hij toch wel heel erg graag netwerk ondersteuning wil (ondanks 'offline' aanvinken). En daar vraagt hij toestemming voor. Dit kan je ongetwijfelt uitzetten, maar ik heb liever geen netwerk ondersteuning. Dat kost namelijk geld (zeker met een pre-paid). En de Nokia heeft tenslotte een volledige GPS aan boord, en ge-pre-loade kaarten, dus waarom zou de netwerk ondersteuning nodig zijn?
Anyway, als de Nokia toestemming vraagt voor de netwerk ondersteuning en je reageert er niet op, wat kan, je bent tenslotte aan het rijden, zet hij het schermpje uit en blokeerd de toetsen. Een absolute software design fout in mijn ogen.
Ander nadeel is dat je het automatisch berekeken van een nieuwe route niet kan uitzetten. Ikzelf wordt hier horendol van. Zie je dat je de verkeerde afslag neemt op een rotonde, moet je eerst wachten op de nieuwe route, dan terugrijden, terwijl de GPS weer een nieuwe route maakt (hopelijk de oude) om te kunnen zien waar je nu heen moest in eerste instantie. Maar dat is misschien meer een persoonlijk ergenis.

Kortom, een Nokia brengt je gratis en voor niets waar je wezen moet. Maar het gaat allemaal niet zo mooi en smooth als met een echte GPS. Ik zou zeggen; het goeie vervanger van een goedkope GPS.

Gebruik je toevallig wel netwerk ondersteuning wanneer je de gps gewoon thuis in eigen land gebruikt?

Zo ja, Zit er nou veel verschil tussen het gebruik met of zonder netwerk ondersteuning?
 
Gebruik je toevallig wel netwerk ondersteuning wanneer je de gps gewoon thuis in eigen land gebruikt?

Zo ja, Zit er nou veel verschil tussen het gebruik met of zonder netwerk ondersteuning?

Ik heb de Nokia maar één keer getest in de UK. Maar ik heb op vakantie zowel met als zonder netwerk ondersteuning gereden. Op vakantie was er op een gegeven moment geen andere keuze. In Zwitserland wilde hij zonder netwerkondersteuning de route niet maken. Kwam waarschijnlijk omdat er een gedeelte met een train ferry moest. Ik hoorde van een ander motorrijder die ik onderweg sprak dat zijn (echte) GPS de route helemaal niet wilde maken en hij een route tot de train ferry moest maken en een andere route vanaf de trainferry. Zijn GPS vertelde niet waarom, mijn Nokia maakte, wel is waar met netwerk ondersteuning wél de route en vertelde me ook dat ik van een trainferry gebruik moest maken.
Vreemd is dan wel weer dat hij ook tijdens het rijden van die (en andere) routes de netwerkondersteuning nodig heeft. Of denkt te hebben. Want ik heb ook wel eens op 'no' gedrukt en dan gaat hij toch gewoon door met navigeren.
In Noord Frankrijk ging het goed zonder het netwerk gezever, en qua navigatie merkte ik geen verschil.
 
Update

Nou, ik ben weer terug. Heen en weer van London naar Florence met de Nokai als GPS.
Conclusie: het werkt. Maar het zal niet snel mijn favoriete navigatie worden.

Voordeel: Goedkoop.

Nadeel: de Nokia heeft de neiging zijn schermpje af en toe uit te zetten. En da's niet heel erg handig. Waarschijnlijk komt dit omdat hij toch wel heel erg graag netwerk ondersteuning wil (ondanks 'offline' aanvinken). En daar vraagt hij toestemming voor. Dit kan je ongetwijfelt uitzetten, maar ik heb liever geen netwerk ondersteuning. Dat kost namelijk geld (zeker met een pre-paid). En de Nokia heeft tenslotte een volledige GPS aan boord, en ge-pre-loade kaarten, dus waarom zou de netwerk ondersteuning nodig zijn?
Anyway, als de Nokia toestemming vraagt voor de netwerk ondersteuning en je reageert er niet op, wat kan, je bent tenslotte aan het rijden, zet hij het schermpje uit en blokeerd de toetsen. Een absolute software design fout in mijn ogen.
Ander nadeel is dat je het automatisch berekeken van een nieuwe route niet kan uitzetten. Ikzelf wordt hier horendol van. Zie je dat je de verkeerde afslag neemt op een rotonde, moet je eerst wachten op de nieuwe route, dan terugrijden, terwijl de GPS weer een nieuwe route maakt (hopelijk de oude) om te kunnen zien waar je nu heen moest in eerste instantie. Maar dat is misschien meer een persoonlijk ergenis.

Kortom, een Nokia brengt je gratis en voor niets waar je wezen moet. Maar het gaat allemaal niet zo mooi en smooth als met een echte GPS. Ik zou zeggen; het goeie vervanger van een goedkope GPS.


Ik navigeer weleens met mijn n97 icm Nokia maps en het werkt prima. Ik heb de kaarten van europa erop gezet adhv Nokia Map loader. Via ovi.maps.nl kan je routes maken.

Wat je had moeten doen om het scherm aan te houden (dus zonder de melding over netwerkverbinding) is in de telefoon via het programma "locatie", naar "locatie bepaling methoden" te gaan. Daar deselecteer je alles behalve interne gps. Jij hebt blijkbaar nog A-gps aan staan. Dat zorgt ervoor dat je elke keer als je de gps aanzet, hij 25 kb download om de satellieten eerder te vinden.
Heb even mijn n97 niet bij de hand, dus weet niet helemaal zeker van de correcte namen, maar laat maar weten of je nog meer vragen hebt.

Overigens, kan je ook Garmin xt 5 erop zetten. Dan kan je gewoon met mapsource routes maken en downloaden.

Laat maar weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan