• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

kawa 636 probleempje

RoelZXR

Rookie
Lid geworden
7 mei 2006
Waarderingsscore
0
hoi allemaal men kawa heeft een probleem nadat ik gisteren heb gereden aan de noordlandbrug ben ik rustig naar huis gereden en eens gekeken naar men oliepeil en het bleek eerder meer leeg te zijn dan vol nu is men vraag kan ik er volsyntetische olie bijdoen en voorlopig verderrijden of moet ik bij half-syntetische blijven want ik wil vandaag liefst nog gaan rijden

kheb geluk gehad dat er een motorwinkel open is vandaag en heb 1.5 liter moeten bijvullen is dit redelijk normaal als je 300 km tegen begrenzer (beetje aant racen ) hebt liggen rijden binnen 900 km moet em binnen voor klein onderhoud maar dat kan ik zelf ook wel nieuwe olie en filter steken + remblokken vrvangen

kheb geluk gehad dat er een motorwinkel open is vandaag en heb 1.5 liter moeten bijvullen is dit redelijk normaal als je 300 km tegen begrenzer (beetje aant racen ) hebt liggen rijden binnen 900 km moet em binnen voor klein onderhoud maar dat kan ik zelf ook wel nieuwe olie en filter steken + remblokken vrvangen

peil je op de jiffy?

peil je op de jiffy?

nee ik kijk het na door de motor gewoon recht te zetten en naar het kijkglaasje te kijken goeveel er in zit als je em op de jiffy zet dan meet je altijd fout heeft men mij verteld motor moet altijd voor 95% ( zo recht mogelijk ) ongeveer recht staan

Mischien is proberen om lees tekens te gebruiken in je verhaal. Dat leest een stuk duidelijker.

Ik word niet echt wijs uit je verhaal, maar als je na 300 Km 1,5 liter olie erbij moet doen dan gaat er toch iets niet goed.
Als je aan de andere kant 300 "circuit" km's hebt gemaakt, dan zou het mischien wel kunnen. Dan zou ik alleen rekening houden dat hij het met 1000 Km wel is helemaal zou kunnen begeven. Datie dan plof zegt en je olie op de straat ligt. :Y

Als je in 300 kilometer 1,5 liter olie verstookt hebt, dan heb je 300 kilomter lang een rookgordijn achter je motor gehad. :Y
Ik neem aan dat je al wel wat langer geen olie gepeild hebt?

(verder is dit weer zo een vreselijk wazig verhaal, probeer voortaan eens een wat meer samenhangende uitleg van je probleem te typen aub)

ben zelf ook aan het nadenken hoe dit zou gekomen zijn .
maar ik hoop dat ik het ondertussen al heb gevonden , enkele kilometers (ik denk zoon 1000 km ) had ik ergens aan het blok een lek kheb het nooit echt ergens kunnen vinden want dan moest ik de motor helemaal gaan strippen .
kzat toen in luxenburg ergens aan een naftstatie ( zonder gereedschap en op een zondag ) en ondekte dat ik een of ander vloeistof heb verloren maar het bleek toen geen olie te zijn omdat het spul redelijk droog en wit eruit zag wie weet welke kleur het word als het er al een tijd aanhangt en opdroogd ?
heb ik de vorige keren dan zo slecht naar het oliepeil gekeken ? men vorige motoren hadden bijna geen olieverlies . of heb ik bij de laatste oliewissel te vol gedaan en en is zo een pakking beginnen lekken ??? brrr ksal em maar den dinsdag naar de garage brengen en is een grondige check up laten doen hij moet tenslotte toch binnen 1000 km al binnen . ksal dan een antwoord weten

Terug
Bovenaan Onderaan