Kawa Verys 1000 2012

Brnk

Handboek verzamelaar
5 apr 2017
3.428
4.610
Niet meer in Twente
Ola strijders!

Laatste week prachtig weer, dus geregeld de motor gepakt. Nu valt me eigenlijk wat op bij mijn Kawa verys 1000 uit 2012.

Los van het feit dat de motor verder perfect loopt, voel en hoor ik de versnellingsbak niet naar de 4 en 5 schakelen. Waar ik vanuit de 1 naar 2, naar 3 duidelijk een "klunk" hoor en voel. Is er naar de 4 niks, dan moet ik hem helemaal door duwen om er zeker van te zijn dat hij in versnelling zit. Idem met naar de 5. Van 5 naar 6 voel en hoor ik de "klunk" wel weer.

Hij slipt ook niet, in alle versnellingen even geprobeerd.

Terugschakelen is geen probleem, daar schakelt hij keurig terug en dat is ook voelbaar bij alle versnellingen.

Als ik de motor op de middenbok heb staan (en het achterwiel van de grond is) en rustig door de versnellingen ga met draaiende motor voelen ze allemaal wel hetzelfde.


Verschil met warm en koude motor is er niet. Laatste onderhoudt is in Juni 2021 geweest bij aflevering.

Nou doe ik veel zelf, maar in dit geval kan ik het even niet plaatsen. Iemand enig idee of voel ik dingen die er niet zijn/ niet erg zijn.:X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan