• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Kawa ZX6R '99 loopt op drie cilinders

Willie1989

Rookie
Lid geworden
15 aug 2011
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,

Sinds kort loopt mijn kawaatje niet helemaal meer zoals het hoort. ;( Hij loopt nl. op 3 cilinders, of in ieder geval klinkt hij zo. Je hoort een klein beetje verschil als hij stationair loopt, maar vooral wanneer ik aan het rijden bent klinkt het een beetje als een chopper...

Heb al andere forums hierover opgezocht maar niet echt gevonden wat ik daaraan zou kunnen doen. Vandaag nieuwe bougies, oliefilter/olie, en luchtfliter gereinigd, toen liep hij heel eventjes goed, maar nu weer ronduit beroerd!

Tips wat de oorzaak kan zijn en wat ik hieraan kan doen??

Thanks alvast!!!

Hoi allemaal,

Sinds kort loopt mijn kawaatje niet helemaal meer zoals het hoort. ;( Hij loopt nl. op 3 cilinders, of in ieder geval klinkt hij zo. Je hoort een klein beetje verschil als hij stationair loopt, maar vooral wanneer ik aan het rijden bent klinkt het een beetje als een chopper...

Heb al andere forums hierover opgezocht maar niet echt gevonden wat ik daaraan zou kunnen doen. Vandaag nieuwe bougies, oliefilter/olie, en luchtfliter gereinigd, toen liep hij heel eventjes goed, maar nu weer ronduit beroerd!

Thanks alvast!!!

Haal tijdens het lopen één voor één een bougie dop los, motor zal dan in toeren zakken bij de dop loshalen welke voor het minste toeren verlaging zorgt is de boosdoener en dan weet je al heel wat.

Gebruik NGK iridium bougies, ik had het zelfde probleem en nu niet meer, zijn wel duur
€ 10,= p/st maar gaan veel langer mee (bij mij al bijna 5 jaar)

Een bougiedop kan zelf ook de oorzaak zijn; als het geen bijzonder type is, niet duur om te vervangen. Meten zelden zinvol want zo'n defect vertoont zich meestal alleen onder werkomstandigheden, hoogspanning, temperatuur, toerental.

Hoi allemaal,

Thanks alvast!!!

is er mischien 1 bougie vet aangeslagen, dan kan er mischien een vlotternaald niet goed afdichten

Een bougiedop kan zelf ook de oorzaak zijn; als het geen bijzonder type is, niet duur om te vervangen. Meten zelden zinvol want zo'n defect vertoont zich meestal alleen onder werkomstandigheden, hoogspanning, temperatuur, toerental.

Inderdaad kan het ook aan de dp liggen en niet aan de juiste werking van de bougie zelf Willem, maar in ieder geval heb je dan de dader te grazen

Achterhaal eerst gewoon eens welke cylinder 't probleem veroorzaakt. Als je je fiets koud start dan kun je met NATTE vingers 't verschil in temp. gewoon voelen aan het uitlaatspruitstuk. Doe dit niet met droge vingers.... je vingerafdrukken op je paspoort kloppen dan ineens niet meer :o

Óf kijk er even met een infrarood meter naar :P

Achterhaal eerst gewoon eens welke cylinder 't probleem veroorzaakt. Als je je fiets koud start dan kun je met NATTE vingers 't verschil in temp. gewoon voelen aan het uitlaatspruitstuk. Doe dit niet met droge vingers.... je vingerafdrukken op je paspoort kloppen dan ineens niet meer :o

Óf kijk er even met een infrarood meter naar :P

Dat zeg ik, met je tong kan het ook. :Y

Terug
Bovenaan Onderaan