Kawasaki 1400 GTR

marcvandorpe

MF'er
12 okt 2020
121
69
Bavikhove
Ik heb reeds deze motorfiets een tijdje na 2 x pech met Goldwing 1800.
Nu heb ik wel een probleem,het lukt mij niet om de originele topcase van Kawasaki te sluiten of deze af te nemen.Het lukt niet de sleutel verder dan een 1/4 te draaien.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
IMG_20220324_112924_1.jpg
IMG_20220324_112935_1.jpg
IMG_20220324_112947.jpg
 
Ook eventuele reservesleutel werkt niet? Je kan hem niet afsluiten, kan je van binnenuit niet bij niet mechanisme komen? Waarschijnlijk bevestiging schroefje van slot gelost of iets afgebroken? Bij koffer van FJR wil wel eens het bevestigingsschroefje van het slotje lossen. Ik heb er Loctide voor gebruikt.
 
Het slot kan niet verder dan 1/4 draaien.
Je kan de klep alleen sluiten met het slot open gedraaid. Ik heb t net even gecheckt bij mijn eigen koffer met hetzelfde mechanisme.

Het mechanisme is heel betrouwbaar, alleen de bediening is een beetje onhandig. Deze koffer is gemaakt door GIVI en toegepast bij een heel aantal merken als OEM topkoffer.
De bovenste knop is om het sluiting van de deksel te lossen. Sluiten van de deksel moet door het klepje eerst bovenin te haken en dan het klepje dicht te duwen.
Als de deksel niet goed dicht zit gaat dit niet.

De onderste knop is om de koffer te verwijderen, en afhankelijk van hoe strak het mechanisme staat afgesteld kan dit heel zwaar gaan. Bij een van mijn koffers kan ik dit niet met mijn duim, maar moet ik met de muis van mijn hand duwen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan