Hallo, allemaal....nieuw op dit forum, althans qua inschrijven. Wel heel vaak heel veel goede tips hier vanaf gepikt en succesvol gebruikt.
Vandaar dat ik maar eens hulp moet vragen. Ik ben zeker geen onbekende ten aanzien van het werken aan je eigen motorfiets. Heb ook nog nooit een motorfiets niet aan de praat gekregen afgezien van een Citta Gilera en nu dus....een EL250.
2 jaar terug aangeschaft met het bekende lekkende vlottertje en lege accu, wat ik ook daarna aantref maakt mij niet veel uit want ik fix het toch wel.
Het lekkende vlottertje heeft veel tijd gekost en daarnaast bleek de tank ook flink doorgerot.
Bij de EL is de vlotterzitting niet verwijderbaar en uiteindelijk heb ik het probleem weten op te lossen door meerdere malen te polijsten met een stukje hout en polijstmiddel. Voordat dit een heel lang verhaal wordt zal ik gewoon een opsomming maken van de verrichte werkzaamheden
Kop revisie inc kleppen slijpen
carbs geheel ultrasoon ( in het bezit van) en geheel nieuw opgebouwd met alles nieuw behalve de naald en de schuif zelf
Open luchtfilters experiment gehad wat veel succes had maar uiteindelijk weer terug gebouwd naar oude opstelling ivm afstel problemen
carb/cilinder rubbers nieuw
carb/luchtfilterrubbers nieuw
geen enkel spoor van valse lucht te vinden
nokkenas timing is spot on
bougies nieuw en mooie vonk
carbs krijgen benzine op juiste vlotter afstelling en komt dus ook in de cilinder ( te zien op bougie)
motor heeft vaker gelopen en super mooi, maar feest duurde altijd maar 1 dag, de dag daarna was het weer uit elkaar halen en zoeken wat altijd resulteerde in een lopende motor en een vicieuze cirkel.
Ben nu op het punt dat de motor geheel niet meer start, krijgt dus vonk, benzine, geen valse lucht en schone carburateurs, start motor draait en accu is nieuw en vol, kleppen staan niet te strak en allemaal vaker gecheckt.....ik zie iets over het hoofd, maar wat?
Iemand suggesties? Of een betrouwbaar adres omgeving Winschoten (Bellingwolde) die deze puzzel wel kan oplossen?
Mijn dank is groot
Vandaar dat ik maar eens hulp moet vragen. Ik ben zeker geen onbekende ten aanzien van het werken aan je eigen motorfiets. Heb ook nog nooit een motorfiets niet aan de praat gekregen afgezien van een Citta Gilera en nu dus....een EL250.
2 jaar terug aangeschaft met het bekende lekkende vlottertje en lege accu, wat ik ook daarna aantref maakt mij niet veel uit want ik fix het toch wel.
Het lekkende vlottertje heeft veel tijd gekost en daarnaast bleek de tank ook flink doorgerot.
Bij de EL is de vlotterzitting niet verwijderbaar en uiteindelijk heb ik het probleem weten op te lossen door meerdere malen te polijsten met een stukje hout en polijstmiddel. Voordat dit een heel lang verhaal wordt zal ik gewoon een opsomming maken van de verrichte werkzaamheden
Kop revisie inc kleppen slijpen
carbs geheel ultrasoon ( in het bezit van) en geheel nieuw opgebouwd met alles nieuw behalve de naald en de schuif zelf
Open luchtfilters experiment gehad wat veel succes had maar uiteindelijk weer terug gebouwd naar oude opstelling ivm afstel problemen
carb/cilinder rubbers nieuw
carb/luchtfilterrubbers nieuw
geen enkel spoor van valse lucht te vinden
nokkenas timing is spot on
bougies nieuw en mooie vonk
carbs krijgen benzine op juiste vlotter afstelling en komt dus ook in de cilinder ( te zien op bougie)
motor heeft vaker gelopen en super mooi, maar feest duurde altijd maar 1 dag, de dag daarna was het weer uit elkaar halen en zoeken wat altijd resulteerde in een lopende motor en een vicieuze cirkel.
Ben nu op het punt dat de motor geheel niet meer start, krijgt dus vonk, benzine, geen valse lucht en schone carburateurs, start motor draait en accu is nieuw en vol, kleppen staan niet te strak en allemaal vaker gecheckt.....ik zie iets over het hoofd, maar wat?
Iemand suggesties? Of een betrouwbaar adres omgeving Winschoten (Bellingwolde) die deze puzzel wel kan oplossen?
Mijn dank is groot