Ik sluit me toch bij Sabelhout en Eaglebrink aan.
Ik heb een amerikaanse GPX600-R (uit 1990) met knipperlichtjes op steeltjes.....
Kenmerkend aan die GPX serie is die 'flap' die van de tank naar de kuip loopt. In het oog springend van de GPZ is het frame dat doorloopt onder de topkuip langs het motorblok naar achter. De motor die te koop staat heeft een GPZ frame. Tevens heeft de GPX voor zover ik weet nooit ronde tellers gehad. De cockpit is een soort vierkante partij. De GPZ heeft (mooiere) ronde tellersn (zoals op de foto).
De GPZ die skf5000 plaatst is een GPZ500-S en dat is een twin. De GPZ600-R (die volgens mij te koop staat) is een viercilinder.
Was destijds heel modern. Geloof ik een van de eerste 600-cc 'supersport' motoren en de eerste in zijn prijsklasse met alu-frame (dacht ik).
Verschil tussen de GPZ en GPX is het frame en het vermogen (scheelt iets van 10PK). Beide zijn verder een vloeistofgekoelde viercilinder, 16 klepper met DOHC.
Trouwens wél erg leuke motoren. En 700,- is geen geld voor zo'n kawa-groen scheurijzer.