Beste allemaal,
Ik ben een caferacer aan het bouwen op basis van een Kawasaki GPZ 500 ‘92. Nu ben ik aan proefrijden toegekomen. Motor loopt prima maar gisteren reed ik km of 10 en sloeg voor een stoplicht af en wilde niet meer starten. Ik was bij familie in de buurt dus heb even aangelegd voor een 0.0 en na 20/30 minuutjes startte de motor gewoon weer en liep prima.
Vervolgens rij ik exact dezelfde weg naar huis en begint aan begin van mijn straat te bokken en wil niet meer optrekken. Beetje het gevoel alsof de tank leeg is en dus te weinig brandstof krijgt. Ik rolde precies de oprit op.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heel bijzonder dat het probleem op bijna 10 meter nauwkeurig weer optreed op de terugweg.
Carbs waren paar weken ervoor ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd. Tank zit vol verse peut. Bougies zitten er ook net 200km in.
Zit zelf te denken aan bobines? Motor wordt warm, bobines warmen op en zit misschien kapotte spoel in. Hoewel ze dan beiden kapot zouden moeten zijn lijkt me. Want met één kapotte zou de motor beroerd lopen maar noet zo enorm bokken. Spanningsregelaar? Ontsteking? Of toch iets met de brandstof?
Gr. Wanzl
Ik ben een caferacer aan het bouwen op basis van een Kawasaki GPZ 500 ‘92. Nu ben ik aan proefrijden toegekomen. Motor loopt prima maar gisteren reed ik km of 10 en sloeg voor een stoplicht af en wilde niet meer starten. Ik was bij familie in de buurt dus heb even aangelegd voor een 0.0 en na 20/30 minuutjes startte de motor gewoon weer en liep prima.
Vervolgens rij ik exact dezelfde weg naar huis en begint aan begin van mijn straat te bokken en wil niet meer optrekken. Beetje het gevoel alsof de tank leeg is en dus te weinig brandstof krijgt. Ik rolde precies de oprit op.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heel bijzonder dat het probleem op bijna 10 meter nauwkeurig weer optreed op de terugweg.
Carbs waren paar weken ervoor ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd. Tank zit vol verse peut. Bougies zitten er ook net 200km in.
Zit zelf te denken aan bobines? Motor wordt warm, bobines warmen op en zit misschien kapotte spoel in. Hoewel ze dan beiden kapot zouden moeten zijn lijkt me. Want met één kapotte zou de motor beroerd lopen maar noet zo enorm bokken. Spanningsregelaar? Ontsteking? Of toch iets met de brandstof?
Gr. Wanzl