Kawasaki GPZ 500 S - We Crossen door in Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
damn ik lees veel klachten die zijn ontstaan ná een beurtje, misschien wil een GPZ helemaal geen onderhoud :?

Zo dan, ik ga ff heel hard terug komen op bovenstaand! Vanmiddag de GPZ weer opgehaald na een weekje intensive care :P

Bleek dat de kleppen te nauw afgesteld waren, luchtfilter pulp, bougies zo zo, carbs niet gesynct, vloeistoffen oud und so weiter....... |( Blokkie klinkt en reageert nu ineens heel anders, trekt als een tierelier en geen inhouden/schokken of andere sensatie bedervende ellende meer *O* Morgen maar wat kilometers gaan maken!
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg een GPZ 500 S te kopen, maar voor mij is een (harde) kofferset erg belangrijk. Ik vond het niet met de zoekfunctie, dus gooi het hier in de groep:

zijn er kofferrek-aanpaskits voor Givi of Krauser (of Kappa) die op de GPZ passen? Ik denk niet dat er een specifieke is, maar is er een van een andere motor met bijna zelfde (kont)geometrie? Of iets "universeels" waar met wat zweet een oplossing te maken valt?

Ik zie online niet direct fotos van muilezel-GPZjes... HATSJIE op 2e pagina van GPZ-deel-4 heeft denk ik een Givi rek hangen, maar meer info heb ik niet. Enige hints?
 
Ik overweeg een GPZ 500 S te kopen, maar voor mij is een (harde) kofferset erg belangrijk. Ik vond het niet met de zoekfunctie, dus gooi het hier in de groep:

zijn er kofferrek-aanpaskits voor Givi of Krauser (of Kappa) die op de GPZ passen? Ik denk niet dat er een specifieke is, maar is er een van een andere motor met bijna zelfde (kont)geometrie? Of iets "universeels" waar met wat zweet een oplossing te maken valt?

Ik zie online niet direct fotos van muilezel-GPZjes... HATSJIE op 2e pagina van GPZ-deel-4 heeft denk ik een Givi rek hangen, maar meer info heb ik niet. Enige hints?

Er zijn sowiezo topkofferrekken voor te krijgen. Lijkt me dus dat het ook mogelijk is om er een GIVI rek op te zetten waar zijkoffers op kunnen.

Ik heb eventueel een GPZ mét topkoffer voor je te koop.
 
Hm... Nah, het gaat mij echt om zijkoffers, niet topkoffers-enkel. Givi levert voor zover ik kan zien op maat gemaakte topkoffer-rekjes, maar niet de aanpaskit voor hun wingracks etc.

Het lijkt mij dus dat ik of iemand moet vinden die goed knutselt met roestvrij staal, of een bevestigkit kiezen voor een motor die er vanachter ongeveer hetzelfde uitziet qua geometrie van kofferrek-ophangpunten. Ik heb hier nergens een dealer in de buurt, via een webshop importeren schat ik niet dat ik die persoonlijke puzzelinzet ga vinden.

En motor overkopen... nee, dat geeft mij teveel rompsloop: ik woon in Zuid-Engeland, dan moet je motor niet-rijdend importeren en voor een Single Vehicle Approval test gaan (zelfde test alsof je in je schuur een motor geknutseld had, of je motor nu standaard is of niet). Da's een hoop geld, tijd, werk, etc. Ik heb 2,5j geleden mijn NTV weggedaan om mijzelf dat te besparen.
 
hallo allemaal,

Ik ben melanie en ik heb sinds vorige jaar juni een GPZ 500 S van 1987. Ik heb sinds 7 november 2008 mijn rijbewijs. Me vriend had niet verwacht dat ik zo snel me rijbewijs zou hebben en daarom is me motor nog niet klaar. Ik heb al die tijd wel een beetje meegelezen, maar nooit aangemeld. Dat komt doordat de motor in onderdelen ligt. Ik hoop dat ik rond eidn april in elkaar heb zitten, maar heb totaal geen idee. Maar ik heb een vraag en ik dacht ik ga me eens voorstellen.

Mijn vraagje is... Misschien een beetje een domme vraag, maar ik weet het echt niet meer. Weten jullie waar de steuntjes van de onderkuip vast zitten? Die moeten ergens bij mij blok volgens mij, maar ik kan er niet achterkomen en ben veel te nieuwsgierig om af te wachten. Daarom vraag ik hier en hoef ik niet meer na te denken waar ze moeten komen.
 
hallo allemaal,

Ik ben melanie en ik heb sinds vorige jaar juni een GPZ 500 S van 1987. Ik heb sinds 7 november 2008 mijn rijbewijs. Me vriend had niet verwacht dat ik zo snel me rijbewijs zou hebben en daarom is me motor nog niet klaar. Ik heb al die tijd wel een beetje meegelezen, maar nooit aangemeld. Dat komt doordat de motor in onderdelen ligt. Ik hoop dat ik rond eidn april in elkaar heb zitten, maar heb totaal geen idee. Maar ik heb een vraag en ik dacht ik ga me eens voorstellen.

Mijn vraagje is... Misschien een beetje een domme vraag, maar ik weet het echt niet meer. Weten jullie waar de steuntjes van de onderkuip vast zitten? Die moeten ergens bij mij blok volgens mij, maar ik kan er niet achterkomen en ben veel te nieuwsgierig om af te wachten. Daarom vraag ik hier en hoef ik niet meer na te denken waar ze moeten komen.


Dag Melanie,

In de OP staat een link naar het WPH, misschien heb je daar wat aan, hier is tie nog een keer:

http://wuffen.nl/wphb/GPZ500/
 
Cheers Michiel, da's inderdaad wat ik zou nodig hebben.

Hm hm... deze zegt 88-93 (en ik heb een 99 op het oog). Ik lees bij MCN
"1993: Kawasaki GPZ500S gets a big facelift. Forks go up from 36mm to 37mm; wheels from 16” to 17”; the front gets twin discs and the rear drum is replaced by a single disc. All new bodywork and a lower seat." Motorzoom doet blijkbaar enkel delivery in Nederland, maar ik kan alvast bellen om te horen of ze ook verder willen zenden. Britse dealers gaven helemaal geen GPZ optie aan.

Maar door die herstyling zit de kans er dus in dat dit fout gaat, een inch grotere wielen en een lagere zithoogte? Er schiet jullie niemand op dit forum te binnen met koffers? Ik zag dat HATSJIE (met givi wingrack) al 10maand afwezig was. Ok, ik zal hier een weekje rondhangen, misschien toont zich een oplossing
 
hallo allemaal,

Ik ben melanie en ik heb sinds vorige jaar juni een GPZ 500 S van 1987. Ik heb sinds 7 november 2008 mijn rijbewijs. Me vriend had niet verwacht dat ik zo snel me rijbewijs zou hebben en daarom is me motor nog niet klaar. Ik heb al die tijd wel een beetje meegelezen, maar nooit aangemeld. Dat komt doordat de motor in onderdelen ligt. Ik hoop dat ik rond eidn april in elkaar heb zitten, maar heb totaal geen idee. Maar ik heb een vraag en ik dacht ik ga me eens voorstellen.

Mijn vraagje is... Misschien een beetje een domme vraag, maar ik weet het echt niet meer. Weten jullie waar de steuntjes van de onderkuip vast zitten? Die moeten ergens bij mij blok volgens mij, maar ik kan er niet achterkomen en ben veel te nieuwsgierig om af te wachten. Daarom vraag ik hier en hoef ik niet meer na te denken waar ze moeten komen.

twee of drie paginas terug staan fotoos van hoe ze moeten zitten.
Ik heb ze helaas niet meer op mijn computer staan...
 
twee of drie paginas terug staan fotoos van hoe ze moeten zitten.
Ik heb ze helaas niet meer op mijn computer staan...


Hartelijk bedankt :} . Maar zitten ze aan beide kanten vast aan de bok? Dus het betekend eigenlijk dat ik de bok er weer eraf moet schroeven en dan erop monteren. Ik ben er ongeveer 3 dagen aan het bedenken geweest en kon er niet achter komen. Me vriend wist het ook niet meer en op de kawa site stond ook niks erover :s. Ga het vanavond of volgende week even kijken hoe ik het ga oplossen ;)
 
ik had het een tijdje geleden toch over een knappend geluid? Ik ben erachter wat het geweest is: mijn remblokjes.
Hoorde vorige week al een raar slepend geluid met remmen (was bang dat mijn remschijf kapot was), die ik ook niet echt thuis kon brengen.
Remblokjes konden het volgens mij niet zijn, die zitten er net 2 jaar onder....

dus wel:

full



maar welke kan ik nu beter kopen via motozoom: siato of lucas.
De oude die ik eronder had waren van carbonne loraine, ze remmen wel erg goed, maar slijten me dus een betje te hard..
 
Hartelijk bedankt :} . Maar zitten ze aan beide kanten vast aan de bok? Dus het betekend eigenlijk dat ik de bok er weer eraf moet schroeven en dan erop monteren. Ik ben er ongeveer 3 dagen aan het bedenken geweest en kon er niet achter komen. Me vriend wist het ook niet meer en op de kawa site stond ook niks erover :s. Ga het vanavond of volgende week even kijken hoe ik het ga oplossen ;)


het bok hoeft er niet af, gewoon even de moer eraf draaien, beugeltje erop en weer vastdraaien. je kan de motor gewoon op het bok laten staan, die bout kan er niet uit vallen.
 
ik had het een tijdje geleden toch over een knappend geluid? Ik ben erachter wat het geweest is: mijn remblokjes.
Hoorde vorige week al een raar slepend geluid met remmen (was bang dat mijn remschijf kapot was), die ik ook niet echt thuis kon brengen.
Remblokjes konden het volgens mij niet zijn, die zitten er net 2 jaar onder....

dus wel:

[afbeelding]


maar welke kan ik nu beter kopen via motozoom: siato of lucas.
De oude die ik eronder had waren van carbonne loraine, ze remmen wel erg goed, maar slijten me dus een betje te hard..

2 jaar met remblokjes doen??? :? ... rem jij nooit of zo? of rijd je als een lamme kip? Met mijn rijstijl doe ik nog geen jaar met remblokken.
Die van CL zijn super vind ik.
 
ik rij sportief te hard, maar defensief. hoef bijna niet te remmen (op een enkele noodstop na dan) en rem meestal af op de motor (geeft ook weer een leuk geluid uit de uitlaten:p )
 
ik rij sportief te hard, maar defensief. hoef bijna niet te remmen (op een enkele noodstop na dan) en rem meestal af op de motor (geeft ook weer een leuk geluid uit de uitlaten:p )

hmm...dan rijd ik zeker agressief O-) ...

Moet er wel bij zeggen dat je op het circuit weinig defensief kan rijden. Daar hebbie die blokjes echt nodig.

Hoeveel km's rijd je ongeveer per jaar?
 
Ik denk dat ik m'n koffervraagstuk opgelost heb --- een universele Givi wingrack bevestigset http://www.rad.eu/nl/c/p/11459-givi-universele-bevestiginskit-voor-wingrack-3-koffers-y127.htm. Universeel, dus het zal wel niet direct passen maar na wat wroeten wel; het bestaan van een verstevingingsset geeft niet veel vertrouwen: http://www.rad.eu/nl/c/p/12212-givi-universel-verstevigingskit-voor-y127-y128-y100.htm.

Nu ja, Givi koffers zijn goed in mijn ervaring, niet zo goed als een Krauser3 of K4, maar beter dan oude K1's.


[Edit: die links moeten nu juist gaan]
 
Laatst bewerkt:
ik rij een duizend of 4-5 per jaar, en geen circuit. vind ik een beetje zonde van mijn motor (ik zou maar onderuit gaan....)

Ik heb trouwens zijrekken gezien bij motozoom voor, ik meen, 119 euro. voor tassen en koffers
 
ik rij een duizend of 4-5 per jaar, en geen circuit. vind ik een beetje zonde van mijn motor (ik zou maar onderuit gaan....)

Ik heb trouwens zijrekken gezien bij motozoom voor, ik meen, 119 euro. voor tassen en koffers

10k is wel normaal voor straatrijden. Dan weet je nu dus dat je voortaan ff wat eerder moet checken ;) .

met de GPZ heb ik nog niet op het circuit gereden. Wel met een NTV, duc 748 en duc monster 1000. En dit jaar nog een paar keer met een Speedtriple 1050.
Dat zijn dus nogal wat setjes remblokken..
 
Beetje laat :$ Druk druk.

Heb een beetje wat aan de OP gedaan. Heb alleen niet meer van iedereen een afbeelding. Heb je een afbeelding voor me, of wil je een andere, mail of PM me ff. Thnx!
 
Cheers Michiel, da's inderdaad wat ik zou nodig hebben.

Hm hm... deze zegt 88-93 (en ik heb een 99 op het oog). Ik lees bij MCN
"1993: Kawasaki GPZ500S gets a big facelift. Forks go up from 36mm to 37mm; wheels from 16” to 17”; the front gets twin discs and the rear drum is replaced by a single disc. All new bodywork and a lower seat." Motorzoom doet blijkbaar enkel delivery in Nederland, maar ik kan alvast bellen om te horen of ze ook verder willen zenden. Britse dealers gaven helemaal geen GPZ optie aan.

Maar door die herstyling zit de kans er dus in dat dit fout gaat, een inch grotere wielen en een lagere zithoogte? Er schiet jullie niemand op dit forum te binnen met koffers? Ik zag dat HATSJIE (met givi wingrack) al 10maand afwezig was. Ok, ik zal hier een weekje rondhangen, misschien toont zich een oplossing

GPZ500 94-03 *D
 
ik had het een tijdje geleden toch over een knappend geluid? Ik ben erachter wat het geweest is: mijn remblokjes.
Hoorde vorige week al een raar slepend geluid met remmen (was bang dat mijn remschijf kapot was), die ik ook niet echt thuis kon brengen.
Remblokjes konden het volgens mij niet zijn, die zitten er net 2 jaar onder....

dus wel:

[afbeelding]


maar welke kan ik nu beter kopen via motozoom: siato of lucas.
De oude die ik eronder had waren van carbonne loraine, ze remmen wel erg goed, maar slijten me dus een betje te hard..


WTF Pinty :X

2 jaar met een paar remblokjes :?

Ik trap er elk jaar wel een paar setjes tegenaan (20k p/j)

Daar zal ik dus nooit op bezuinigen :N Ik bedoel: gas geven kan iedereen maar het remmen is o zo belangrijk :z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan