kawasaki GPZ 500S - deel 9, herrie in de pijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb wel michelins, maar dan idd de Road versie. Bevallen mij prima!

Achter een maatje breder trouwens.
 
Super, ga ik daar van het weekend even naar kijken. De dunlops ben ik niet kapot van. Nu 2000 km mee gereden en ben ze al zat. Nu kan het ook zjn omdat ze al 10 jaar oud zijn natuurlijk.
 
Ben opzoek naar een topkuip en (als je erop zit) rechtsachterkuipding. Het liefst in t rood, andere kleur mag ook.. Heeft iemand die nog liggen? Voor m'n GPZ 500s uit 1995..
 
en anders elmo's place. Moet je wel even zelf gaan halen, in verband met zijn garantie-eisen....
Kan je gelijk een goeie uitzoeken, hij had er altijd tig op voorraad.

enneh...niet vertellen dat je via dit forum komt :X
 
Na jullie overtuiging toch verder te gaan met de GPZ, ben ik maar is begonnen te kijken waar hij nou op vast liep.

Bleek nu dus dat de magneten op het vliegwiel zijn los gekomen en zich hadden verbreizeld tegen de dynamo, waardoor het zooitje met moeite kon draaien.


Maar nu de Hamvraag, past een vliegwiel (met bijbehorende magneet) van een ER5 in een GPZ500 blok?

bij de GPZ leken het allemaal losse magneet delen die erin zaten, en bij een ER5 lijkt het een ronde magneet te zijn?

alvast bedankt!
 
Bedankt zover!

Ik heb al even gechat met de mannen van Boonstra.
Die zeggen helaas ook dat de GPZ een andere heeft dan de EN, ER blokken.
Dus nu opzoek gaan naar een EX/GPZ vliegwiel.

Iemand een goed adres?
 
Laatst bewerkt:
kle ex500 en gpz500 hebben het zelfde blok.
tot bouwjaar 94 is dit probleem met magneten.
dus op zoek naar een vliegwiel van na '94.
ook zijn ze los te verkrijgen bij een onderdelen zaak maar dacht dat de prijs rond de 300 euro lag.
 
Bedankt zover!

Ik heb al even gechat met de mannen van Boonstra.
Die zeggen helaas ook dat de GPZ een andere heeft dan de EN, ER blokken.
Dus nu opzoek gaan naar een EX/GPZ vliegwiel.

Iemand een goed adres?

Heb wel een donor blok voor je eventueel als je dat wil om anders maar ff.
 
die met een magneetband zijn er ook voor de gpz. Het gaat dan wel om een immitatie (dat hoeft niet slechter te zijn). Ik heb hetzelfde probleem ooit eens gehad.
Toen vervangen door de magneetband. Werkte perfect. Een goede motorzaak moet het wel weten (hans van wijk in zoetermeer bijvoorbeeld)

Zorg er wel voor, dat alle metaal rommel er uit is (dus ook oliefilter vervangen !!)
 
het was even zoeken, maar dan heb je ook wat..

full


Geplaatst op dinsdag 06 juni 2006 20:34

ga zometeen maar een aantal mailtjes versturen en dan zie ik wel wat het kost.
KMS sprak van een hondertje of 3-4, hans van wijk : 475 euro ex monteren.

Volgens mij heb ik er toen inderdaad 475,- voor betaald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan