kawasaki GPZ 500S - deel 9, herrie in de pijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap het helemaal dat je er wat op wilt verdienen. Maar het bedrag dat ik er voor vraag is al minder dan ik er destijds voor heb betaald. Zelf vind ik het zonde om ze op een andere fiets te zien terwijl ze juist speciaal op maat gemaakt zijn voor de 500.

Er mag nog best iets vanaf, maar het het moet wel redelijk blijven.


Ik vind t wel een nette (redelijke) prijs er kan altijd wel wat af :)
ik moet eerst ff de yoshimura (2in1)kwijt en weer org, bochtenset zien te scoren
misschien dan wel belangstelling.
maar ehh kijk ff naar plintum zijn onderschrift en je weet genoeg ;)
 
Bougies en olie vervangen doe ik standaard na lange tijd stilstand.... liefste haal ik de benzine er ook nog uit, en haal ik de tank eraf voor een goede schoonmaakbeurt, speel het liever op zeker. Vooral als de carb. e.d. nog "goed" zijn. en gewoon 10W40 moet prima zijn hoor
 
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag / verhaal en dat wil ik graag met jullie delen. Graag daarna jullie mening / reacties.

Ik heb al paar jaar mijn rijbewijs en heb 4 jaar lang een thundercat 600 gereden. Nadat mijn vriendin haar motorrijbewijs heeft gehaald heb ik de thundercat wat voor haar verlaagd en heb ik mezelf een kawasaki z1000 2004 cadeau gedaan. Prachtmachine en wat een beest. (allebei)

Toen kwam een ander huis. Kawasaki verkocht, want een koophuis, 2 motoren, 2 autos, hond blabla, het houdt ergens op. Met pijn in mn hart de Z verkocht. Reden van verkoop van de Z ipv de Thundercat was dat mijn vriendin ook nog op de thundercat kon rijden, en de Z too much voor het zou zijn geweest.

Jaar later, gezinsuitbreiding denkende dat we geen tijd meer zouden hebben voor het motorrijden. Ik kon de thundercat voor een fantastische bedrag weg doen en aangezien de beurt, ketting en banden er aan zaten te komen besloten om die weg te doen. Motorrijden komt wel weer als ik groter ben dacht ik zo.

Kind geboren, Norah, 1 maand uit, fantastisch en er is een nieuwe wereld voor me open gegaan maar...... Het klinkt zo enorm suf maar elke dag mis ik het motorrijden. Schat, ik kan er niks aan doen maar wil weer graag een motor, het voelt als een gemis. Ok schat, je krijgt eurotje of 1500 en je mag wat gaan kopen.

Toen kwam ik op MP deze advertentie tegen :

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

Een Kawa GPZ 500, beetje omgebouwd naar een naked (vind ik ook mooi !)

Wat verwacht ik van een motor

- Ik wil dat mijn vriendin van 1.70 cm er op kan zonder problemen
- ik wil lekker met het verkeer mee kunnen
- ik hoef niet te knallen met een 100+pk knalbeest, als ik maar de wind heerlijk door mijn gezicht voel ( wil niet links en rechts ingehaald worden door brommertjes ;) )
- IK wil rechtop zitten (sinds de z1000 wil ik niet meer schuin zitten)
- ik wil lekker comfortabel motorrijden


Doe ik hier goed aan om deze motor te kopen of ga ik de z1000 / thundercat missen ? Is het ook wat voor mijn vriendin kwa eigenschappen? Gaat mij dit snel vervelen? Van mij persoonlijk hoeft het geknal en achterband verslinden niet meer zo en wil ik rustig en relax een beetje kunnen toeren.

Graag jullie mening en advies !!

Groeten Werner
 
Werner,
het zijn vreselijk leuke motorfietsen... lekker fel en makkelijk aan te sleutelen.
Maar het is natuurlijk geen 1000....
als je het eens wil proberen... ik heb nog een 91'er staan die mag je van mij ophalen voor 450,=
moet alleen een nieuwe accu in.
daar kan je het nog eens voor proberen dacht ik zo.
 
Ow en ik zie geen probleem dat jij en je vriendin er niet op zouden kunnen... het zijn vreselijk leuke gooi en smijtfietsen

Ben ik het mee eens. Ben zelf 1.68 en kom met mijn voeten goed bij de grond.
Gebruik de GPZ voornamelijk voor woon-werk en heb nog wat anders voor de fun.

T'is voor mij net ff wat te weinig allemaal om als enige motor te dienen. Maar het is prima (ondergewaardeerd) spul. En zeker als je toeren maakt komt het nog best vooruit!

Zou in elk geval een keertje rijden als ik jou was!

En voor wat betreft jouw MP ad. onderhoud is wel veel waard. Maar vind zelf de ombouw niet zo geslaagd. Al is dat uiteraard een kwestie van smaak. Latere types zijn relatief zeldzamer maar wel wat beter doorontwikkeld.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb de GPZ nog steeds niet lekker aan 't lopen :(

Ga er nu een Dynojet-kit ingooien en twee losse K&N's

581781_400911140008559_797746227_n.jpg
 
Iemand misschien een tip voor mij?

Mijn GPZ tikt en ratteld bij het starten (poging tot moet ik zeggen) nu heb ik de spanningsverdeelder al vervangen maar dat mocht niet baten, na vele pogingen kreeg ik hem gestart, maar dat duurde 500 meter. De terugweg heb ik moeten lopen. nu wil ik de dynamo doormeten... Maar kan dit uberhaupt als de motor niet draait? en zo ja wat zouden de metingen moeten zijn? kan ik het meten op de 3 gele draden die uit de dynamo komen?
 
misschien ook bij jou het startrelais op z'n retour. dat zit onder je zadel aan de linkerkant, achter/naast je luchtfilterhuis
 
Iemand misschien een tip voor mij?

Mijn GPZ tikt en ratteld bij het starten (poging tot moet ik zeggen) nu heb ik de spanningsverdeelder al vervangen maar dat mocht niet baten, na vele pogingen kreeg ik hem gestart, maar dat duurde 500 meter. De terugweg heb ik moeten lopen. nu wil ik de dynamo doormeten... Maar kan dit uberhaupt als de motor niet draait? en zo ja wat zouden de metingen moeten zijn? kan ik het meten op de 3 gele draden die uit de dynamo komen?

Zit er een nieuwe volle accu in?
 
Ja de accu heb ik de nacht ervoor helemaal opgeladen.... hij valt ook gewoon stil na een aantal honderd meter, dus heeft denk ik niet met de accu te maken... dat startrelais, zit die direct links van de spanningsverdeler?
 
Ja de accu heb ik de nacht ervoor helemaal opgeladen.... hij valt ook gewoon stil na een aantal honderd meter, dus heeft denk ik niet met de accu te maken... dat startrelais, zit die direct links van de spanningsverdeler?

Als hij na een paar honderd meter stil valt ligt het zeker niet aan je startrelais. Ook als hij uiteindelijk wel start ligt het niet aan je startrelais.

De accu opladen wil nog niet zeggen dat hij nog goed genoeg is om de CDI aan de praat te houden. Daarom de vraag of het een NIEUWE volle accu is.

Ik heb zelf met een nieuwe accu en zonder spoel geracet met een ducati. Na elke sessie de accu weer aan de lader en kon er dan rustig 20 minuten voluit mee rijden. Kan dus niet zijn dat een volle accu en kapotte spanningsregelaar of dynamo al na een paar honderd meter niets meer doet.
 
Nee dat is inderdaad ook weer zo... ik zal de accu eens goed doormeten, wellicht geeft hij niet de juiste voltage af om de magneet te sluiten in het startrelais, begin nu ook te denken dat het 2 afzonderlijke problemen zijn. het stilvallen iets anders is als het vervolgens niet meer starten
 
je zou haast denken dat er iets niet werkt in je carburateurs..

Dat is inderdaad het volgende waar ik aan zat te denken. Ik heb een keer een GPZ gekocht waarbij een vergelijkend probleem was. Bleek dat er een liter water onder in de tank zat waardoor de carbs vol liepen met water. Ja, daar rijd hij nog steeds niet op...

Het bleek dat het overloopkanaaltje van de tankdop verstopt zat waardoor regenwater in de tank was gelopen. Vorige eigenaar wist dat niet en zolang je niet op reserve reed had je niets in de gaten.

En toch zou ik eerst de elektronica helemaal nalopen zodat je dat kunt uitsluiten.
 
Goed om te horen dat het leuke gooi en smijtfietsen zijn !! Bedankt ook motormuisleon voor je aanbod maar ik ga dan hoogstwaarschijnlijk de motor op de marktplaats advertentie aanschaffen. Voor het bedrag waarvoor ik de motor koop kan ik nog wel eens een gokje wagen :D.


waarom zijn eigenlijk de latere modellen een stuk zeldzamer ? Op mp zie ik ze allemaal staan van rond BJ 91 a 94 staan. Tsja de uitbouw moet je idd van houden, maar ik hou er wel van :D eens een keer wat anders dacht ik zo.

Wat doen dit soort dingetjes eigenlijk op hun top? en lekker snelwegje pakken moet geen probleem zijn neem ik aan?


Ben ik het mee eens. Ben zelf 1.68 en kom met mijn voeten goed bij de grond.
Gebruik de GPZ voornamelijk voor woon-werk en heb nog wat anders voor de fun.

T'is voor mij net ff wat te weinig allemaal om als enige motor te dienen. Maar het is prima (ondergewaardeerd) spul. En zeker als je toeren maakt komt het nog best vooruit!

Zou in elk geval een keertje rijden als ik jou was!

En voor wat betreft jouw MP ad. onderhoud is wel veel waard. Maar vind zelf de ombouw niet zo geslaagd. Al is dat uiteraard een kwestie van smaak. Latere types zijn relatief zeldzamer maar wel wat beter doorontwikkeld.
 
Goed om te horen dat het leuke gooi en smijtfietsen zijn !! Bedankt ook motormuisleon voor je aanbod maar ik ga dan hoogstwaarschijnlijk de motor op de marktplaats advertentie aanschaffen. Voor het bedrag waarvoor ik de motor koop kan ik nog wel eens een gokje wagen :D.


waarom zijn eigenlijk de latere modellen een stuk zeldzamer ? Op mp zie ik ze allemaal staan van rond BJ 91 a 94 staan. Tsja de uitbouw moet je idd van houden, maar ik hou er wel van :D eens een keer wat anders dacht ik zo.

Wat doen dit soort dingetjes eigenlijk op hun top? en lekker snelwegje pakken moet geen probleem zijn neem ik aan?

130 is makkelijk te doen....harder mag je toch niet. :+
 
Goed om te horen dat het leuke gooi en smijtfietsen zijn !! Bedankt ook motormuisleon voor je aanbod maar ik ga dan hoogstwaarschijnlijk de motor op de marktplaats advertentie aanschaffen. Voor het bedrag waarvoor ik de motor koop kan ik nog wel eens een gokje wagen :D.


waarom zijn eigenlijk de latere modellen een stuk zeldzamer ? Op mp zie ik ze allemaal staan van rond BJ 91 a 94 staan. Tsja de uitbouw moet je idd van houden, maar ik hou er wel van :D eens een keer wat anders dacht ik zo.

Wat doen dit soort dingetjes eigenlijk op hun top? en lekker snelwegje pakken moet geen probleem zijn neem ik aan?

210 zouden ze moeten kunnen halen. Dus je hebt ruim over op de snelweg.

Geen idee waarom ze later minder verkochten, de latere modellen zijn wel beter. Maar denk dat men liever wat zwaarders wilde. ZX6R of zo.
 
Ja precies, dan moet het goedkomen. Ik ga morgen ff die kant op om een ritje te maken, en als het optrekken niet als een oude dame gaat (hoeft niet hard maar wil niet worden ingehaald door snorfietsers bij het stoplicht;) ) dan neem ik em mooi mee :D en de ZX6R is niks mis mee, maar tis zo schuin leunen en daar heb ik geen zin in
 
Laatst bewerkt:
@werner,ik vind t wel een bak geld voor een niet org.
Verder vind ik het geweldige motoren,pittig genoeg
en topsnelheid is ruim voldoende om tocn nog je
rijbewijs kwijt te raken,t enigste waar ik altijd ff
aan moet wennen is dat hij zo smal is
Succes

Grt Jan
 
Ja precies, dan moet het goedkomen. Ik ga morgen ff die kant op om een ritje te maken, en als het optrekken niet als een oude dame gaat (hoeft niet hard maar wil niet worden ingehaald door snorfietsers bij het stoplicht;) ) dan neem ik em mooi mee :D en de ZX6R is niks mis mee, maar tis zo schuin leunen en daar heb ik geen zin in

Voor dat bedrag zou ik die grasmaaier er naast ook bij de koop bedingen! :P

Lijkt me een nette motor met meeste onderhoud al gedaan. Als hij ook nog eens op goede banden staat kun je voor lopig voort. Zoals anderen zeggen. Hoop geld voor een brommer waarbij een duur onderdeel (kuip) ontbreekt.
 
Technisch een nette motor met een naar mijn smaak minder geslaagde ombouw. Zo zonder kuip vind ik niet echt geslaagd, en de enkele demper is wel ERRUG groot. Liever aan beide kanten een potje.
Prijs aan de hoge kant ondanks goede technische staat. Het zijn wel heerlijke fietsen met lage kosten. Dus moeilijk moeilijk. Als ik (weer) een GPZ500 zou willen hebben zou ik naar een origineler exemplaar zoeken.
 
Thnx voor reacties! Voor dit bedrag Koop ik de motor ook niet hoor. Gaat nog wel wat vanaf :) Ik ben wel blij dat de kuip eraf is. Ik hou wel van dat naked en moet eerlijk bekennen dat ze origineel niet zo mooi vind maar juist wel hoe hij er nu uitziet. Banden zijn ook nog in prima staat en zit genoeg profiel op! Toerenteller zal ik denk niet missen... keek effect vroeger ook nooit op maar dat mlet ik gaan ervaren! Voelt de motor echt zo smal aan jo?
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor reacties! Voor dit bedrag Koop ik de motor ook niet hoor. Gaat nog wel wat vanaf hoor. Ik ben wel blij dat de kuip eraf is. Ik hou wel van dat naked en moet eerlijk bekennen dat ze origineel niet zo mooi vind maar juist wel hoe hij er nu uitziet! Banden zijn ook nog in prima staat en zit genoeg profiel op! Toerenteller zal ik denk niet missen... keek effect vroeger ook nooit op maar dat mlet ik gaan ervaren! Voelt de motor echt zo smal aan jou?

Werner

Dan mag je er imo nog wel 500 aflullen meer is hij gewoon niet waard :N
Dat ik m zo smal vind komt omdat ik een ZRX 1100 rijd is ff breder
de GPZ is van mijn vrouw :Y :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan