kawasaki GPZ 500S - deel 9, herrie in de pijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn rem kan ik tot aan het handvat inknijpen, en dan heb ik het flauwe vermoeden dat er in het vooronder nixx gebeurt. gelukkig heb ik nog even de tijd om dat te fixxen, aangezien ik na met natte schoenen over de sloot het AVB-examen heb gehaald, mij niet op de motor aan het verkeer zie deelnemen.

gezien de slechte uitvoering van de belangrijke (en dus levensreddende) vertragings- en uitwijkoefeningen, lijkt het mij niet verstandig om AVD te gaan halen, want ik weet niet hoe verkeersveilig mijn reactie zal zijn in geval van een noodsituatie waarbij ik moet uitwijken of noodstoppen.

Waren het niet gewoon de zenuwen? Ik maakte ook een rommeltje van mijn AVB, slaagde ook maar heb nooit het idee gehad dat ik een gevaar op de weg was (of voor mezelf)

ik heb nog een set velgen met banden van het oude type staan. met enkel schijf die er ook bij zit.
voor 25 euro kunnen ze van eigenaar wisselen. af te halen in pernis

Ik heb ook een extra voorvelg liggen. Met enkele remschijf maar met grotere schijf en normale inchmaat. Dus beter remmen en normale maat banden :P

Past alleen niet op mijn motor, want ik heb dubbele schijf. :N
 
Laatst bewerkt:
zenuwen of niet...tijdens de lessen (jah ik weet het: daar zijn ze voor) ging het ook altijd fout: achterrem het ABS intrappen terwijl ik de voorrem moest hebben...
 
zenuwen of niet...tijdens de lessen (jah ik weet het: daar zijn ze voor) ging het ook altijd fout: achterrem het ABS intrappen terwijl ik de voorrem moest hebben...

Dat leer je met de GPZ vanzelf wel af hoor :+

_O- _O- _O- kan er over mee praten. Ook een versnelling ''te veel'' terugschakelen ga je niet leuk vinden. achterwieltje blokkeerd gewoon. :P
 
zenuwen of niet...tijdens de lessen (jah ik weet het: daar zijn ze voor) ging het ook altijd fout: achterrem het ABS intrappen terwijl ik de voorrem moest hebben...

Ik wisselde gewoon alle 3 de remproeven om... Waren perfect uitgevoerd maar in verkeerde volgorde... Dus 1x gezakt |(
 
Hoe span je eigenlijk de ketting bij een GPZ?
onderstaande uit het engelse 'Haynes repair manual' overgetypt.

controleren:
gpz op de middenbok. versnelling in neutraal.
in het midden van de 'onderste' ketting de ketting omhoog drukken. met een rolmaat deze afstand meten, tussen de 3,5 en 4,0 cm is goed. door het wiel te draaien op meerdere plaatsen meten.
als er een plek tussen zit die veel strakker is dan heb je een schakel die vast zit of een ovaal tandwiel. (wat niet goed is voor je uitgaande as)

afstellen:
afstellen op de plek waar de ketting het strakst staat.
de bout van de 'remtrommel tegenhouder' iets los draaien.
de moer van de as zover los draaien dat de achteras kan verschuiven.
met de stelbouten kan je nu de ketting spannen, wel de borgmoeren losdraaien en na het stellen weer vast zetten. eerst met de linker, aan de tandwiel kant, de ketting spannen daarna de rechter bij draaien tot het zelfde streepje op de achterbrug.
de asmoer weer vastzetten, borgmoertjes van de stelbouten goed vastzetten, opnieuw meten, nieuwe splitpennen plaatsen.

klaar is klara :)

als ik wat vergeten ben.... vul maar aan
 
onderstaande uit het engelse 'Haynes repair manual' overgetypt.

controleren:
gpz op de middenbok. versnelling in neutraal.
in het midden van de 'onderste' ketting de ketting omhoog drukken. met een rolmaat deze afstand meten, tussen de 3,5 en 4,0 cm is goed. door het wiel te draaien op meerdere plaatsen meten.
als er een plek tussen zit die veel strakker is dan heb je een schakel die vast zit of een ovaal tandwiel. (wat niet goed is voor je uitgaande as)

afstellen:
afstellen op de plek waar de ketting het strakst staat.
de bout van de 'remtrommel tegenhouder' iets los draaien.
de moer van de as zover los draaien dat de achteras kan verschuiven.
met de stelbouten kan je nu de ketting spannen, wel de borgmoeren losdraaien en na het stellen weer vast zetten. eerst met de linker, aan de tandwiel kant, de ketting spannen daarna de rechter bij draaien tot het zelfde streepje op de achterbrug.
de asmoer weer vastzetten, borgmoertjes van de stelbouten goed vastzetten, opnieuw meten, nieuwe splitpennen plaatsen.

klaar is klara :)

als ik wat vergeten ben.... vul maar aan

Ah, ik sloeg een stapje over. En dan werkt het niet B|

Is dat nu een serieuze vraag ?????
jij hebt toch al bijna 800000 km met dat ding gereden :] :+

Nee joh, 45.000 nog maar :)
Maar ketting spannen gebeurde meestal bij de motorzaak :Y
 
Oke sorry :$ ,was dus toch een serieuze vraag
Ik wist niet dat er mensen waren die dat bij een motorzaak lieten doen :N



Nu bijna gratis verstuurd , _O- _O- dat dan weer wel ,
full


buddyseat in een supernette staat
Arend ik hoop dat hij past :W :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke sorry :$ ,was dus toch een serieuze vraag
Ik wist niet dat er mensen waren die dat bij een motorzaak lieten doen :N



Nu gratis ,af te halen dat dan weer wel ,
[afbeelding]

buddyseat in een supernette staat
bj af 95 ik weet niet of hij op t oude type past :Z
Ik zou hem graag passen op het oude model!
Je hebt PM :)
 
Laatst bewerkt:
Even iets anders, gisteren was de film True lies met arnold Schwarzenegger erop en wat zag ik tot mijn verbazing.
Een mooie achtervolging met een paard en jawel een GPZ500 waarmee hij op het laatst even naar een andere wolkenkrabber sprong, geweldig normaal zie je in films de grotere jongens zoals BMW en ductai enz.
 
Had ik de startmotor ff losgehaald, valt het kettingwieltje van de startkoppeling naar voren :( Dus moest het deksel ff los om alles weer goed gemonteerd te krijgen 8-)

1238380_415904205175919_1473167251_n.jpg
 
Helaas...
[img=500]http://www.motorstek.nl/download/96949/42db67568a577c455d880f02f3faaee8[/img]
De dempertjes passen wel super *O*
[img=500]http://www.motorstek.nl/download/96946/b156e6bd1746d36761196f3dcca87806[/img]
Ahum, poetsen is niet echt haar hobby geloof ik
[img=500]http://www.motorstek.nl/download/96947/6c722cddb48c46b72fcd461e79a9613b[/img]

Even kijken wat we doen met de buddy.
Misschien het dekje transplanteren... kijken of we ergens een geschikte nietmachine kunnen lenen oid.
 
De pijpjes staan netjes :Y , jammer van t zadel -O- gewoon wat je zegt transplanteren ,komt ook goed *O*
 
't ging gisteren 'best aardig', ja. ik moet wel op mijn snelheid letten (dat die niet te laag is. 't is een beroeps-afwijking. een lijnbus is niet zo bar snel, en weegt een tonnetje of 10-14 schoon aan de haak. een motor is 300kg max. en dat maakt nogal een verschil in het verkeer)
 
Even iets anders, gisteren was de film True lies met arnold Schwarzenegger erop en wat zag ik tot mijn verbazing.
Een mooie achtervolging met een paard en jawel een GPZ500 waarmee hij op het laatst even naar een andere wolkenkrabber sprong, geweldig normaal zie je in films de grotere jongens zoals BMW en ductai enz.


jaja...ik lees nog steeds mee :W

Moet eerlijk bekennen, dat die film mij over de streep trok, zo dan niet de oorzaak was, dat ik een gpz had gekocht.
Maar zo geweldig als in die film, heb ik er nooit mee kunnen rijden..... _O-

stiekem mis ik het wel een beetje
 
ik ben idd niet de kleinste, nee. de GPZ zit al op 200kg dus reken maar uit.

de combinatie zal waarschijnlijk/zeker een koddig/belachelijk gezicht opleveren.
 
Laatst bewerkt:
't ging gisteren 'best aardig', ja. ik moet wel op mijn snelheid letten (dat die niet te laag is. 't is een beroeps-afwijking. een lijnbus is niet zo bar snel, en weegt een tonnetje of 10-14 schoon aan de haak. een motor is 300kg max. en dat maakt nogal een verschil in het verkeer)


Dat probleem had ik ook aan het begin met lessen.
Ben ik eigenlijk overheen gestapt toen ik een keertje op een 250cc moest rijden, en de rest op de 500cc.
Daar zat dus geen snelheid in, totdat de instructeur me even liet zien, tot hoever de toeren mochten gaan (bleef altijd onder de 5000 hangen)

Het was nog flink gassen om de rest bij te blijven, maar sinds die tijd reed ik eigenlijk altijd standaard te snel (nog ff doortrekken ivm het geluid... :P )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan