Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki-historicus op het forum ?

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Nu ik een Kawasaki heb gekocht, ben ik ook wel benieuwd naar de geschiedenis van dat merk en wat het precies onderscheidt van andere merken. Heeft iemand hier een idee van ? (PS: wegens tijdgebrek heb ik nog niet gezocht op het Internet).

Andere merken mag ook natuurlijk, is altijd mooi meegenomen, maar aub geen toestanden van \"Yamaha is beter\" of \"Harley kicks ass\", gewoon historische gegevens.

En tot slot, bestaan er sites gewijd aan de ZZR 600 ?

Dank bij voorbaat .
 

De geschiedenis van zijn grote broer vind je hier:
www.xs4all.nl/~zx11/

De Kawasaki Heavy Industries site vind je hier:
www.khi.co.jp/
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki was van oorsprong een scheepsbouwer weet ik, meer weet ik helaas niet.
 
  • Onderwerp starter
  • #6
Ik weet dat ze tijdens WO II nog vliegtuigmotoren gemaakt hebben. Misschien was dat toen een van die zgn Zaibatsu (?)(gigantische conglomeraten die zeker een rol hebben gespeeld in het oorlogszuchtige Japan) ?

Die website van Kawasaki Heavy Industries is wel een mooie, vooral het deel over motorfietsen .
 
Laatst bewerkt:
mario, jij rijdt dus ook zzr600? hoe zit het volgende dan bij jou?

als ik 200 km heb gereden moet ik echt hoognodig tanken (of op reserve zetten), want hij staat dan ver in het rood. Dan tank ik zo\'n 12 liter. Hij rijdt dus 200/12=16,7 km per liter, niet slecht (onzuinig gereden, heb ook al meer gehaald). Maar die tank inhoud is toch 18 liter? zit er 6 liter reserve in??? Dat begrijp ik niet... Hoe is dat bij jou?

En ik vind hem bij +200 km per uur zenuwachtig worden, met name achter. Heb jij dit ook, en / of weet jij (iemand anders) hier iets op?

TNX...
 
  • Onderwerp starter
  • #8
Sorry Deamon, maar heb er nog niet eens mee kunnen rijden: slecht weer, maar vooral nog geen verzekering, noch nummerplaat :snif:.
 
En ik vind hem bij +200 km per uur zenuwachtig worden, met name achter. Heb jij dit ook, en / of weet jij (iemand anders) hier iets op?
TNX...

Een jongen van de club heeft ook zo\'n ZZR. Toen ik er een keer achter reed zag ik ook dat het ding achter veel te slap geveerd is. Wat kun je er aan doen, misschien voorspanning verhogen? Kweetniet of ook demping aan te passen is. Anders andere veer laten monteren door een veringspecialist.

Mijn ZX-6R is een stuk stabieler bij die snelheden ook in lange 200+ bochten.
 
Ik zal er eens een aparte topic van maken. Dan krijg ik misschien meer antwoorden. De vraag is nu nogal off-topic hier...

Maar alvast bedankt.