Voila, hij staat nu hier mijn originele KLE de ogen uit te steken.
Er is nog veel sleutelwerk aan, maar dan heb ik weer een fijne fiets om door de files te laveren.
Tezijnertijd ga ik nog wel melden wat er overblijft en weg kan.
De valbaren met jerrycans ga ik zelf houden, vind ze voorlopig te leuk om weg te doen.
Afgelopen maandag bij @Delcasa op visite geweest om de kle te bekijken.
8 maanden buiten staan word een motor helaas niet beter van, maar onder de roest en viezigheid zit naar mijn inzien een goeie basis om verder mee te gaan.
Gisteravond de voorremschijf behandeld met de staalborstel, en de klauw gereviseerd, het begin is er.
[afbeelding]
`*knipknip*
Hoop dat jullie er mee vooruit zijn gekomen en mijn motortje nog een fatsoenlijk leven heeft gekregen. Ben benieuwd naar het eindresultaat
Iemand ooit zn achter schokbreker vervangen van zn Kle en zo ja met wat?
Hoy, heb geen carterpan liggen, alleen eentje met hetzelfde probleem. Niet afgebroken, maar door de vorige eigenaar lomp behandeld met als gevolg beschadigde schroefdraad in carterpan. Bout draaide er nog in, maar ik durfde daar niet meer mee te rijden. Dus gebruikte carterpan voor 20 euro op de kop getikt. Ik weet dat Roukema ook nog wat heeft liggen, zie zijn website. Vervolgens er onder weg. Helaas braken er bouten van de uitlaatbochten omdat die in de weg zaten. Dus heel geklooi om alles weer goed te krijgen. Dus hou rekening met het ergste.Sinds vorig jaar november in het bezit van een KLE, fijne fiets.
Echter heb ik een probleempje sinds het weekend, aftapplug afgebroken. En vervolgens ook de draad van het carter beschadigd.
Nu heb ik twee opties, een aluminium moer laten lassen op het carter met nieuwe plug. Of een nieuwe carter pan halen.
Daarom voor de tweede optie, wie heeft er een carterpan liggen voor een mooi prijsje. (Regio Oss/Den bosch)
Motor is van 1993, maakt het qua bouwjaar uit of de carterpan past?
Nee, na 7 kilometer hadden wij hetzelfde probleem.Vacuum van benzinekraan niet goed? Blijft hij op Pri wel goed lopen?
Dat hebben wij ook al geprobeerd..tankontluchting verstopt ? probeer is met de tankdop los te rijden voorzichtig!
daar dacht ik ook aan. Ik denk dat de sproeier van de tank maar de vlotterbak verstop is. Want de kle heeft 5 gaatje n de hoofdsproeier, bij volgas staan ze allemaal open, maar als er geen benzine meer in de vlotterbak is dan valt hij dood.Carburateurs goed schoon maken. als er niet snel genoeg brandstof in de vlotterbak komt, dan krijg je het zelfde probleem.
Hallo, ik heb sinds kort ook een kle500. Alleen hij loopt stationair gewoon goed maar reageerd verder niet op de gashendel. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Hallo allen,
Na eerst een vraag gesteld te hebben in deze rubriek zal ik me nu eens netjes voorstellen. Twee jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald, en na 1,5 toch maar een motor gekocht. Dat was dus november '17.
Vorig jaar november een KLE gekocht uit '93 met net geen 50.000km op de teller en meegenomen naar het noord-oosten van Brabant. De motor op het begin weinig gebruikt, alleen voor af en toe een ritje.
Sinds september gebruik ik hem elke dag om naar m'n stage te rijden (circa 120 km per dag).
Bekijk bijlage 1335619
De vorige eigenaar heeft hem niet lang in bezet gehad, hij had hem gekocht voor een motorvakantie in Spanje. Zodoende ook een nieuwe kettingset en banden gemonteerd (Heidenau K60). De motor bevalt goed, rijdt wel lomp/niet verfijnd. De gas-response is zoekend, de versnellingsbak werkt alleen goed als je de pook goed 'doordrukt'.
Eén keer een mindere ervaring ermee gehad, uitvallen op de snelweg op de linkerbaan. Gelukkig net bij een uitrit, waardoor hortend en stotterend de afslag kunnen pakken. Waarschijnlijk een vuiltje in de carburateur, kon eerst niet harder dan 60km/h. Binnendoor naar huis gereden, en het laatste stuk reed de motor weer vlot door. Toch de eerste keer erna de snelweg pakken zorgde voor wat nervositeit....
Onderhoud doe ik zelf, waaronder het verhelpen van de bekende kwaal voor de oudere motoren, loslatende magneten in het vliegwiel;
Net op tijd, of eigenlijk net niet......
Bekijk bijlage 1335618
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. De motor rijdt schokkend bij het schakelen, doordat als ik de koppeling oplaat komen draait het achterkettingwiel 1 cm t.o.v. de naaf. Na wat googlen denk ik dat de tandwiel drager rubbers of kettingwiel drager rubbers zijn versleten/kapot.
Heeft een van jullie daar ervaring mee, en weet waar deze rubbers online te bestellen zijn?
Groet,
Duurendseind
Klinkt als een gebroken gaskabel
Bedankt. Ik ga het wiel van de winter uit elkaar halen. Heb de motor elke dag nog nodig.Het vervangen van de aandrijfdemprubbers is niet lastig: als je het wiel uit de brug hebt trek je zo de kettingwieldrager van de naaf.
Op Kawasaki KLE500-B1P 2005 EUROPE,MIDDLE EAST,AFRICA,UK REAR HUB - buy original REAR HUB spares online staat de aandrijfdemper onder nummer 92075.
Sowieso is cmsnl.com een handige site, ook als je niets wilt bestellen; van bijna ieder onderdeel van de motor is een exploded view te vinden!