Kawasaki KLX 650 start niet

DennisKoek

Rookie
14 jul 2023
1
0
Hallo allemaal, ik heb mij vandaag aangemeld en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Kawasaki KLX 650. Deze heb ik twee jaar geleden helemaal laten opknappen zodat er weer veilig en goed mee gereden kan worden. Na het opknappen was het enige probleem het starten, dat wilde niet altijd in één keer lukken maar over het algemeen lukte het wel. In de winter van 2021/2022 heb ik 'm weg gezet en af en toe onder de druppellader. In het voorjaar van 2022 weer proberen te starten maar het wil niet lukken, ondanks dat er ook een nieuwe accu inzit. Ik heb de motor uiteindelijk weer weg gebracht naar het bedrijf waar ik de motor heb laten opknappen. Ook zij krijgen het niet voor elkaar, ze zijn van mening dat het aan de carburateur ligt. En dat ze wel een oude carburateur voor me kunnen kopen maar dat waarschijnlijk hetzelfde probleem geeft. Ondanks dat ik heel weinig kilometers maak, wil ik de motor wel graag rijdende houden. Motorservice IJmuiden (Arno) lukt het niet, heb totaal geen verstand van motoren maar heb wel het idee dat daar heel veel kennis zit. Kent iemand een ander bedrijf, of een heel handig iemand, in de buurt van IJmuiden die 'm misschien wel rijdende kan krijgen?
 
Als iets lang heeft stilgestaan dan is de kans groot dat er in de carb dingen zijn opgedroogd en gaan aankoeken.
Snap niet geheel waarom er een tweedehanse wordt aangeboden of deze uit elkaar en opknappen.
Mischien zijn de kosten anders wat te hoog ten opzichte van de motor?
Begint ie te pruttelen als je remmenreiniger gebruikt?
Doet ie vonken ? is de bougie nat? of te nat?
Als je wat duidelijke info post dan komt er vanzelf een conclusie hier en kan je het mischien zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan