Kawasaki VN1600 Mean Streak 2004 origineel uitlaat

Ballonpiloot

Rookie
8 jun 2020
12
3
Beste motor techneuten....
ik heb kort geleden een Kawasaki VN1600 Mean Streak van 2004, prachtig machine met 37000km op de teller, ik heb wat vragen over de versnellingsbak en over de originele uitlaatpijpen .
Ik vind dat tijdens schakelen
( voornamelijk) tussen de eerste en tweede versnelling tandenpoetsen hoort veel gekraak dus bij stakelen,ben bij de motorzaag terug geweest en dit gemeld, werd mij verteld dat vrij normaal is voor deze type motoren en dat ik geen zorgen hoefde te maken, toch ben ik echt rustig hierover, heeft iemand ervaring hierover?
Nog een vraag over de originele uitlaatpijpen, deze produceren heel weinig geluid in verhouding met b.v. een Intruder motor geluid, ik zie dat aan de uiteinden van de pijpen vernauwing zijn geplaatst, volgens mij zijn deze erin gelast, is het mogelijk om deze vernauwing weg te halen? Soja hoe en wat zijn de gevolgen hiervan? boel vernielen of een mooie geluid?
groetjes Enzo
276CF836-4DB1-4A9B-8349-E3D674364489.jpeg
 
Je kan deze vragen beter hier stellen,persoonlijk zou ik eerder aan andere dempers denken met db killers dan kan je zelf
uitmaken hoeveel geluid je wil.
 
Schakel je wel goed stevig door?
Het is geen auto ;)

Het aanpassen van originele uitlaten geeft meestal geen mooier geluid, beter koop je een paar aftermarket uitlaten voor een betere sound.
 
Schakel je wel goed stevig door?
Het is geen auto ;)

Het aanpassen van originele uitlaten geeft meestal geen mooier geluid, beter koop je een paar aftermarket uitlaten voor een betere sound.
Ik schakel zoals het normaal op motor hoort, heb deze motor ingeruild met een BMW RT 1200 deze schakelde veel soepels dan deze!
Waar kan ik zulke uitlaatpijpen wel kopen?
 
Ik schakel zoals het normaal op motor hoort, heb deze motor ingeruild met een BMW RT 1200 deze schakelde veel soepels dan deze!
Waar kan ik zulke uitlaatpijpen wel kopen?
Oa,maar vraag het in het Vulcan topic ook even,wie weet hebben die betere ideeën
Dat ietwat agrarisch schakelen doen al die zware choppers,komt door de nogal grote baktandwielen en mechaniek
die dat sterke koppel en gewicht moeten kunnen verdragen.
 
Oa,maar vraag het in het Vulcan topic ook even,wie weet hebben die betere ideeën
Dat ietwat agrarisch schakelen doen al die zware choppers,komt door de nogal grote baktandwielen en mechaniek
die dat sterke koppel en gewicht moeten kunnen verdragen.
Wel idd een agrarisch schakelen is de correcte omschrijving..... hopelijk geen mankementen
 
Hmm,net eens een paar filmpjes bekeken over de 1600 en die hoor je niet tijdens het schakelen,dat in tegenstelling van de 1500,
dus ik ben bang dat er toch iets niet goed is,misschien afstelling van de koppeling of een lekke koppelingshulpcilinder,het hoort gewoon soepel te gaan zonder bijgeluiden.
 
Hmm,net eens een paar filmpjes bekeken over de 1600 en die hoor je niet tijdens het schakelen,dat in tegenstelling van de 1500,
dus ik ben bang dat er toch iets niet goed is,misschien afstelling van de koppeling of een lekke koppelingshulpcilinder,het hoort gewoon soepel te gaan zonder bijgeluiden.
Bedankt voor je reactie zal opnieuw naar de motorzaag heen gaan en dit wel even melden! Moet nu Wel een monteur van hun toch maar op gaan rijden en behoorden
 
De schakelas is krom, komt vaker voor bij de Vulcanseries, juist door het agrarisch schakelen worden die bakken gesloopt, want je moet best soepel in elke versnelling kunnen schakelen, hooguit van z'n vrij naar 1 kan die soms even vervelend doen
 
Schakel je wel goed stevig door?
Het is geen auto ;)

Het aanpassen van originele uitlaten geeft meestal geen mooier geluid, beter koop je een paar aftermarket uitlaten voor een betere sound.
Ik heb op marktplaats wel een set uitlaatpijpen te koop gevonden voor mijn mean streak , deze zijn open pijpen zonder db killer , ook de katalysator komt Nu te vervallen , op internet zie Ik dat de meeste main streak motoren zijn voorzien van 2 open pijpen en nergens zie dat een katalysator eronder zit, ik veronderstel dat zonder katalysator de motor lekker zouden moeten lopen en de open pijpen een lekker “ Harley-Davidson “ geluid produceren, maar waarschijnlijk “wettelijke “ in overtreding?
 
Of de motor beter loopt zonder katalysator valt nog te bezien, het zou kunnen dat de motor hierop afgesteld moet worden.

En inderdaad een teringherrie en je bent in overtreding.
Hou in je achterhoofd dat er steeds meer op dit soort zaken gecontroleerd wordt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Royz
De pijpen zijn eronder ! Idd en heel andere geluid ! Katalysator met veel pijn en moeite onderweg gehaald, de nieuwe pijpen moeten nog nieuwe pakking ringen, wat mij wel opvalt is dat de uitlaat aansluiting aan de cilinder niet hetzelfde is als de originele, diameter is wel hetzelfde maar de dikte van de flenzen is enkele millimeters dikkere waardoor de lengte van de M8 draadbouten In de cilinder zijn aan de korte kant, de dopmoeren zijn minder dan 8mm in de schroefdraad hopelijk knappen ze niet los
 

Bijlagen

  • 9642DD2D-A880-4BED-B40F-FB8256F8D236.jpeg
    9642DD2D-A880-4BED-B40F-FB8256F8D236.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 6
  • 2FD090AE-C1F4-404B-AD74-D87BA5599897.jpeg
    2FD090AE-C1F4-404B-AD74-D87BA5599897.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 7
Wat een mooie geluid ! En 20 kg lichter geworden, katalysator is verwijderd en de nieuwe pijpen gewrapt met zwarte wrap om een extra accent te geven en voor bescherming van mijn benen tegen brandwonden !
Ik zal binnenkort mijn motor naast die Harley-Davidson van mijn zwager parkeren en laten brullen om het geluid te vergelijken ben benieuwd ...
 

Bijlagen

  • AFDE7ADE-C12B-41B3-BEE1-DCCC5D5EC443.jpeg
    AFDE7ADE-C12B-41B3-BEE1-DCCC5D5EC443.jpeg
    372,1 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan