Linker uitlaat loeiheet

ReneGL

Rookie
7 apr 2024
4
1
Goeiemiddag,

Nadat ik mijn Honda GL1200 uit de stalling heb gehaald loopt deze niet zo goed meer. De 1200 is de welbekende boxer en de linker helft loopt onregelmatig, ploft in de uitlaat en wordt binnen 5 min loeiheet. Ploffen wordt erger en op enig moment komen de vlammen uit de uitlaat.

- Inmiddels heb ik de carbs eraf gehad en helemaal schoon gemaakt (sproeiers met ultrasoon badje)
- Alle bougies geven een vonk al ben ik daar niet heel erg van onder de indruk.(niet fel blauw) Bougies zien er in basis goed uit, tikkie te zwart wellicht maar niets verbrand ofzo
- Reactie op gas is goed en snel verder.
- Motor heeft een andere uitlaat links en rechts met minder weerstand. Afgelopen seizoen is dit nooit een probleem geweest en heb vele kms gemaakt op deze manier.

Iemand een idee waardoor de temperatuur zo snel op kan lopen aan één kant en het ploffen weet te verklaren?

Dank alvast !
 
Dat gevoel had ik ook al, vandaar de carbs eraf en bougies gechecked. Maar geen blokkades of andere vreemde dingen gezien. Kan het zijn dat de ontsteking hier iets mee van doen hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan