Kawasaki zephyr 750 linker cilinder komt niet mee

René LD

MF'er
27 okt 2019
75
80
Houten
Hallo heren, na lange tijd plezier is het tijd voor de gereedschapskist.
Het begon eerst met lichtjes ploffen links, alle aanzuigrubbers zijn in 2020 nog door Stan van noort Lisse vernieuwd en is bij ruud freriks op testbank geweest. Daarna heb ik hem overgenomen na pakweg anderhalf jaar.
Kleppen laten stellen plus carb schoonmaakbeurt en nieuwe kettingsets.
Pas met remreiniger gespoten om de zuigrubbers te checken, luchtfilterkast iets naar voren gezet om de luchtkastrubbers beter op de venturis te laten sluiten , maar nog niet helemaal lekker, bobines voorzien van nieuwe kabels en bougies vernieuwd, de linker bougie vonkt minder, nogmaals die kabel opnieuw gemonteerd. De carb zijn in 4 jaar nu 2 x schoongemaakt, ook synchroon gezet. Kan massa het probleem zijn door vochtige stalling, voel af en toe prikkelen als ik de uitlaatbocht links vast houd om te voelen of hij meekomt, iemand een idee? Bedankt alvast!!René
 
Luchtinlaat er af, Remmen reiniger in de linker carburateur spuiten en kijken of deze nu wel mee doet, doet hij mee, dan is de ontsteking ok, doet hij nog niet mee, dan is het waarschijnlijk iets in de ontsteking.

Doet hij het wel carburateur schoon maken met de hand, goed kijken of alles open is, en echt open is.
 
Vochtige stalling zeg je? Wat is vochtig, in de regen?
Je voelt prikkelingen,
in de schacht van de bougies zit een afwateringsgaatje, deze willen nog wel eens verstopt zitten waardoor er elektriciteit weg kan vloeien.
Misschien voel je dit.
Verder kun je de bougie eens wisselen met een andere cilinder, en kijken of het probleem ook verhuist naar de andere cilinder.
Het liefst dan de bougie wisselen met een van de andere bobine.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt enkel met droog weer, hoef daarom ook niet te wassen, bougiekapjes zijn vrij nieuw. Stalling is in goede geventileerde stenen schuur, laatste halfjaar is de luchtvochtigheid overal hoog geweest.
Bougies zijn nieuw.
Carburatie is gereinigd door oud monteur van goedhart, die raadde bobine wissel aan, komt eerdaags binnen dan horen jullie.
Wel een paar keer remreiniger in de open venturi links gespoten maar dan slaat hij af.
Al motorbedrijven benaderd rondom utrecht maar eigenaren van daar aangekocht motoren gaan voor of uitgevallen monteurs door ziekte, krapte etc .
Is jammer maar verder niets aan te doen, ff prutsen dus nog....bedankt jongens!
 
Ja klopt, eerst maar bobine proberen cilinder 234 doen het prima, maar de stroomprikkeling aan de uitlaatbocht doet me vermoeden dat de bobine met gedeelde aansluiting niet ok is, ook zwakke vonk
 
Terug
Bovenaan Onderaan