kawasaki vulcan 1500

bartdeleeuw

Die hard MF'er
3 mrt 2010
518
3
hazerswoude rijndijk
hallo techneuten,

ik sta op het punt een kawasaki vulcan 1500 aan te schaffen maar ik hoorde een verhaal over slechte krukassen in de vulcan serie van een aantal jren geleden. ik kan er alleen niks over vinden. weten mensen hier er wat meer van? de kawasaki die ik wil kopen is oorspronkelijk uit nederland 1996 en heeft 45000 gelopen. graag reacties als mensen wat weten over eventuele problemen met vulcans van een bepaald jaartal. alvast bedankt en prettige feestdagen.

bart
 
Bij de eerste serie waren er wel eens problemen met de achterste cilinders ( olie verbruik ) , en wat ik vaker gehoord heb is het kunnen breken van het kunststof aandrijf tandwiel van de oliepomp , met alle gevolgen van dien . Het schijnt wel dat er een setje in de handel is waarmee je het oliepomp tandwiel kunt ombouwen naar een metalen tandwiel . Dit alles van horen zeggen !
 
Bij de eerste serie waren er wel eens problemen met de achterste cilinders ( olie verbruik ) , en wat ik vaker gehoord heb is het kunnen breken van het kunststof aandrijf tandwiel van de oliepomp , met alle gevolgen van dien . Het schijnt wel dat er een setje in de handel is waarmee je het oliepomp tandwiel kunt ombouwen naar een metalen tandwiel . Dit alles van horen zeggen !

bedankt voor je antwoord. heb jij enig idee wanneer die eerste serie is geintroduceerd? de bouwjaren dus?
 
kzou t niet mogen zeggen, maar een vn1500.............gevaarlijk spul
kzat er zelf op toen t bigend bij eentje eruit liep
ze zijn wel beter dan de eerste 750's maar dan nog

als je er per se eentje wilt hebben, koop er een die echt mooi loopt en geen verhaal van lang stil gestaan, moet afgesteld worden ed

koppeling die slecht vrijkomt is ook zo iets, uren aan gespendeerd bij een andere vn1500
zijn ook modificaties voor geweest
de 2e serie is wel een stuk beter
 
rr-Paulus:
dit zijn allemaal best ernstige problemen die er genoemd worden. is het bij de 800 classic ook zo? aangezien die ook ergens in 1995 is geintroduceerd. die tweede serie wanneer is die begonnen? dus vanaf wanneer zijn ze veiliger? ik ben geen expert maar de motor van de 1500 die ik wil kopen klinkt goed, loopt netjes geen tikken rammel enz en de koppeling voelt goed. zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een uit de A serie uit 1990. Het olieverbruik is aanzienlijk, maar voor de rest is het een heerlijke betrouwbare motor, die me ook bij pittige toertocht door de Schotse Hooglanden niet in de steek heeft gelaten.
Er gaat trouwens minerale 20W50 olie in en dit zo'n beetje de goedkoopste die er is. Deze zomer heb ik er Wynns stop smoke bij gegooid en het verbruik is nu een stuk minder.
Ik vind die rauwe kracht, vooral in combinatie met de 4-versnellingsbak, heerlijk om te rijden.
 
Heb er ook eentje gekocht met de bedoeling om op te knappen, en wel eentje uit '88. Zwak punt is idd het plastic oliepomptandwiel. Echter is er bij mijn motor van '88 nog niks mis mee. (zoeken op "pog" levert je hier meer info over). Ik heb de top-end gereviseerd, en na al die jaren was er nog niks mechanisch op aan te merken. Enig olieverbruik door verharde klepsteeldichtingen, maar dat was het. Membranen in carburator waren ook nog 100%. Mijn advies: doe een testrit, luister, voel :)
 
ik had er een van 1996(een 1500cl) en heb daar met veel plezier op gereden zonder problemen
daar zat ook een kunststof tandwieltje nog in en niks geen problemen en ook geen olieverbruik
ik heb hem weggedaan omdat ik last kreeg van mijn rug,anders reed ik hem nu nog

ik zou het doen

en dit heb ik niet van horen zeggen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan