Heb je alleen water of ook een toevoeging erbij.
Zowel de Z1 type's als de Z900 type's hebben 60 mm offset.
Ik bedoel eigenlijk met een soda of ander oplos middel, met parel er in laat ik nooit weer doen.
Heb je alleen water of ook een toevoeging erbij.
Hoi Ton, ik gebruik hele fijne glasparel. Hierdoor krijg je een mooi glimmend/glad oppervlakte waardoor het vuil zich veel minder makkelijk kan hechten aan het aluminium.
Hoi allemaal,
Ik wilde deze foto's eventjes met jullie delen, sinds kort heb ik een natstraalcabine.
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Sinds gisteren draait de natstraalcabine goed. Het bleek dat de compressor van 250 liter niet voldoende was. Nu zit er een 2 cillinder 600 liter achter en straalt de machine perfect.
Hallo mannen. Ik heb nu pakweg 30+jaar ervaring met straalwerk.Dit werk heb ik niet constant gedaan omdat je fysiek nogal opbrand.Nek,schouders,ellebogen,polsen en de rug worden langdurig belast.....maar goed ik dwaal af.Er is bij mij in de jaren nogal wat voorbij gekomen qua motoronderdelen en het geheim van de smid is :GOED ONTVETTEN - gaten etc.afplakken met stevig tape - nog beter is alles afdoppen met plastic pluggen,deuvels of rubber doppen en overal waar schroefdraad zit een oude bout indraaien........that's it !
Het is 6xmaal gebeurt dat door (te) hoge druk plakband weg werd geblazen en/of rubber dop uit een gat viel. Kan gebeuren maar omdat oliekanalen schoon en droog waren kon alles worden doorgeblazen en met pijpenragers worden geschoond.Nog nooit gehoord dat een blok of bak vastgelopen is,dus valt het wel mee met de horrorverhalen,denk ik ?[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben het met je eens en ja ik ken het blad en heb ook dat artikel gelezen. Gelukkig was het een Honda,maar toch jammer van al dat werk.
Weet je het van de Z1000-A1/2 ook?
Ik heb nu (nog) het T-stuk van de oorspronkelijk Z1000-A2 er bij mij in zitten (45mm) en hij stuurt inderdaad lekkerder (makkelijker) dan ik mij van Rob´s fiets kan herinneren toen ik die hier had.
De Z1000 A1 / A2 hebben ook 60 mm offset, volgens mij de Z650 maar 45 mm.
Probleem is en blijft de glaspareltjes, hoe klein dan ook.
Het blijft overal achter, in het schroefdraad, in oliekanaaltjes en in alle hoeken en gaten.
Ik ben met de Z650 (alleen geglasparelt) twee dagen bezig geweest het overal weg te krijgen en na wederopbouw van het blok, twee keer warm gedraaid en twee maal olie afgetapt en de filters verwisseld voor de eerste proefrit.
Natuurlijk lekker goedkope olie van de bouwmarkt
Glasparels, hoe klein dan ook, kunnen in een paar km je hele blok kapot maken
vreemd dat je er een post eerder neerzet dat je nog nooit gehoord heb dat er een blok of bak is vastgelopen, en het met die horror verhalen wel meevalt, en nu lees ik dat je deze verhalen ook kent van die vastgelopen honda.
Ik heb al veel blokken uit elkaar gehaald en enorm veel schade gezien door die rommel,
en als ik bij bepaalde personen kom en die hebben klanten om een blok in elkaar te zetten wat zo behandeld is stuurt hij ze weg, want het risico neemt hij niet meer, altijd ellende.
MK II heeft vier bouten.
MK II heeft vier bouten.
uit de Kawasaki Z1000 Service Manual
Staat niet echt een afbeelding van de wielen zelf in maar op deze afbeelding is het enigszins te zien dat het er in ieder geval geen 6 zijn
[afbeelding]
[afbeelding]
uit de Kawasaki Z1000 Service Manual
Staat niet echt een afbeelding van de wielen zelf in maar op deze afbeelding is het enigszins te zien dat het er in ieder geval geen 6 zijn
[afbeelding]
[afbeelding]