Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki Z1 900 Deel 9

tja zeker stilletjes nu,ben zelf met "sociale zaken" bezig dus staat het motorgebeuren ff op een laag pitje....tis zowiezo nu toch niet mogenlijk om te rijden....dus mag de Zed
blijven slapen...
 
Ik kan er wel inkomen Math

Aan de ene kant wil men nostalgische looks en aan de andere kant ook moderne rijeigenschappen
Maar toch vind men de moderne looks niks met alle onnodige electronische pi-pa-po erop. Dus why not?

Zelf vind ik old-school fiets pimpen met modern spul gaver ipv oude tankset op moderne fiets fabriceren Zie onderstaand plaatje

 

ik wacht nog altijd op jouw sanctuary z1300
 
Leuk stukje over een vroege prototype Z1. Eigenaar is Dave Marsden welke ook een leuk en informatief boek heeft geschreven over de "Z"

T103 Restoration
 
Hij is in aug 73 geproduceerd en hoort op een Z1A,
De choke handle van de 73 is anders.

Dat klopt, dat staat ook in de omschrijving:

"Originele Kawasaki carburatuers uit 1973. U ziet staan 38 dat is 1973 augustus. U ziet staan 147/3 dat is de serie die gemaakt is voor de Z1 1972 en 1973 en Z1A tot frame nummer 32817. Daarna werd de nummering 217. Het palletje dat de choke op de carburateurs bedient laten zien dat het Z1 1973 en Z1A 1974 tot nummer 32817 is. De originele kruiskopschroefjes lever ik er nieuw bij.
De kenner weet dat dit een unieke aanbieding is. Bieden vanaf 1.000 euro."
 

nee, de choke hevel is voor laat 74/vroeg 75 zal wel een paar fotos schieten van de eerdere serie
 
Carbjes zijn zoals Ton al schreef ´74-´75 model en zeker niet "ribless"
Chokehevel is ook ´74-´75.

Zeker dus niets bijzonders.

Het enige wat mij opvalt is de verbinding van de gasschuifbediening tussen #2 en #3 is wel van een oud type en ook de vlotterbakken met schroefdeksels om de hoofdsproeiers te vervangen.

Tja, het fijne zal Ton wel weten, ik kijk alleen in het boek van John Brookes....

 

Ik denk dat ze een choke as van een later model in de eerdere serie gasschuif huizen hebben gestopt.
 
Kawasaki Z1 carburateurs op marktplaats:

https://link.marktplaats.nl/m1259168246

Verkoper wilt er echt de hoofdprijs voor. Bieden vanaf 1000 euro.

€1000 ? doei ! zomaar een opmerking om jullie een hartverzakking te bezorgen.... ik heb mijn 74 setjes toentertijd gewoon verkocht voor €50 per set.Hij wat er blij mee in ik ervan af (vond ze zowiezo slecht af te stellen en na een maand was het stationair weer ontregeld) Bij de latere versies nooit geen problemen mee gehad
 

Ik krijg er geen hartverzakking van hoor, maar je kunt ze wel origineel, en voor minder kopen.
 
Meteen een vraagje voor de technici en Willie Wortels onder ons ?
Carburateurs van een Z1R welke twee jaar in een stal heeft gestaan tussen de geiten.Ik wil deze carbs.weer in ere herstellen maar hoe krijg ik deze een beetje schoon ?



5xuur in een bak thinner liggen ?



5xuur in de ultrasoon reiniger met bv soda ?



ik denk dat ik hier wel een weekje voor kan uittrekken ?
 
Let op de pen waar de vlotter mee vast zit, een verkeerd tikje en het alu staandertje breekt af.
zeker als het een beetje vast gerot is