GEEN KUIP!!!
Oei oei oei oei oei, wat moet die vent de volgende dag een pijnlijke nek gehad hebben.
Tevens denk ik dat met een goede stroomlijn er misschien wel 50km/h meer topsnelheid haalbaar zou kunnen zijn
GEEN KUIP!!!
Oei oei oei oei oei, wat moet die vent de volgende dag een pijnlijke nek gehad hebben.
Tevens denk ik dat met een goede stroomlijn er misschien wel 50km/h meer topsnelheid haalbaar zou kunnen zijn
(Afbeelding)
Even een Kawasaki-quiz-vraagje. Wat is dit voor een motor, wie is die man links van de motor gehurkt en in welk jaar is deze foto genomen?
Dit is de Big Spender 2 denk ik met 2 Z900 of 1000 blokken erin. man op de foto links is Jan (Powerparts) Smit, man met dikke buik achter hem is Nick Damme(r?)s. Foto waarschijnlijk van rond 74. En ik was er bij als klein jochie toen ze m gingen testen op een leegstaand stuk snelweg (A9) Ben noch schrikkerig van het geluid
Wat heb ik nu gewonnen??Of ben ik gezakt?
Hmmmmmmmmmm Nog ff gekeken..... Maar misschien is deze foto toch van latere datum. Eind jaren 70. Maar denk wel dat het de Big Spender 2 is. Heb jammer genoeg nu niet mogelijkheid om even het beeldarchief na te gaan. Ken iemand die nog wel wat fotos heeft liggen
ken je trouwens die beroemde foto (big spender 3?) van henk Vink die een Burnout maakt? Hij had het erg warm tijdens die fotosessie
Tsja... heb ik verloren. Dacht ook dat de big spenders vernoemd waren naar het aantal blokken die erin zaten... maar is dus gewoon chronologische volgorde geweest.
Ik heb de verschillende Big Spenders wel live gezien, maar ik was nog jong dus kan me helaas niet alles herinneren.
Ik zal zodra ik de mogelijk heb wel wat fotos scannen. Kan er nu niet aankomen, ze liggen in NL bij mijn pa. Nu ik me bedenk... ik heb nog ergens een foto mezelf als klein jochie OP een big spender. Die heb ik thuis dus zal ik ff scannen vanavond
Ik weet niet of er al zo'n topic bestaat en of er nog veel bezitters zijn van deze motoren. Er zijn veel van deze motoren verkocht in de jaren 70. Dus ik wil een topic starten voor de Kawasaki modellen Z1, Z900 en Z1000 t/m 1980. Eventueel ook voor de Z1000 en Z1100 modellen t/m 1985. De Z1 uit 1972 was toch een trendsetter voor de big bike rage en gaf het begin aan voor de pk wedloop onder Japanse motorfietsen in het topsegment.
Ik zelf heb sinds 1988 een gemodificeerde Z1000A1 uit 1977 die nog steeds in ontwikkeling is. Daarvoor heb ik 3 jaar een Z1000A2 uit 1979 gehad, die in 1987 gestolen werd.
De foto is van mijn huidige Z1000 tijdens de sprint in Lelystad in april 2003.
(Afbeelding)
Heeft er nog iemand een setje VM28SS gasschuifcarburateurs liggen toevallig?, toegepast op de Z900 en Z1000 als ik het goed heb.
En wat een gave foto's in dit topic zeg!
Geen idee.
Hij is rood en zeer snel !!En wat weet je nog meer van deze motor?
Heeft er nog iemand een setje VM28SS gasschuifcarburateurs liggen toevallig?, toegepast op de Z900 en Z1000 als ik het goed heb.
En wat een gave foto's in dit topic zeg!
Hé, die was ik nog nooit tegengekomen, dank !!Probeer deze gast even, heeft een hoop en reageert snel!
http/jaakszedshop.benzworld.be/
Had die geen wielen voor jou? Je kunt ook eens bij MOOK in Ell proberen?Probeer deze gast even, heeft een hoop en reageert snel!
http/jaakszedshop.benzworld.be/