in de achtervork zitten excenters (om de ketting mee te spannen.) Die kan je 2 kanten op draaien waardoor de wielas hoog of laag komt te zitten, daarmee kan je dus de rijhoogte ongeveer 5cm mee varieren.
Op mijn 1100 zit oom een pre-load afstelling van de achterveren, ook hiermee kan je de rijhoogte wat aanpassen (soft = lager)
Aan de voorkant kan je de veerpoten verder door de schetsplaten steken waardoor de voorkant ook kan worden verlaagd.
Verder heb ik mijn orginele zadel vervangen door een Corbin zadel, dat maakt de zithoogte ook weer 1 a 2cm lager.
kan je hier wat mee?
grt
Jan
Bij een 750 kan je die excenters niet draaien, althans bij de mijne komt dan de banjo van de achterremklauw tegen de brug: dus hij staat altijd altijd 'laag'.
En met het standaard stuur kan je de vorkpoten ook maar weinig doorsteken om de voorkant te verlagen (al snel komen de poten tegen het stuur aan).
Veel verlagen zou ik ook niet aanraden, want de grondspeling houdt al niet echt over
Misschien een idee: Ik weet niet of een Zephyr 550 lager is, maar hij is lichter en de tank is iets smaller volgens mij (en daardoor voelt de motor ook weer lager en lichter).
Trouwens; voor een motor van een ex van me heb ik ooit de buddy laten verlagen en versmallen en dat scheelde ook best veel
MF-er Hawk_gt heeft dat toen voor mij gedaan, en hij levert goed werk voor een vriendelijke prijs.
Overigens is 18.000 inderdaad enorm weinig. Zo weinig dat je je afvraagt of het wel klopt
En als het klopt: of er een reden is dat er zo weinig mee gereden is... 4 tankjes per jaar?
Verder ben ik het eens met Janspeed: het is een eenvoudig ding, dat ook onderhoudsvriendelijk is (en dus vanzelf ook portemonnee-vriendelijk).
Enige zwakke punten van Zephyrs zijn de slappe vering (voor jou een voordeel) en de uitlaten/collector: die rotten snel door.
Het blok mag stationair en koud best wat rammelen, dat doen ze allemaal. Warm moet het flink minder zijn.