Excuus, ik vergeleek de 1100 met de 750, niet met de 550!
De 1100 Zephyr is
bij een sportieve rijstijl weinig sneller dan een 750 zephyr.
Bij cruisen, en door de stad tokkelen enzo voelt hij wel veel sterker door het extra koppel
Het is een op koppel getuned blok. En sorry maar het blok is veel te zwaar gebouwd.
Zephyr 1100: 93Pk 89Nm 243Kg (droog) 0,38 pk/kg 0,37 Nm/kg
Zephyr 750: 71pk 57Nm 201Kg (droog) 0,35 pk/kg 0,28 Nm/kg
- slechts 9% verschil in specifiek vermogen.. -
Zephyr 550: 49pk 40Nm bij 179kg (droog) 0,27 pk/kg 0,22 Nm/kg
Dit zijn de fabrieksopgaves he, uiteraard zijn blokken altijd wel beter te krijgen dan dat!
Ik heb dankzij het Suzuki-blok 'straks'
136pk en 112Nm bij ~190Kg (droog): 0,72pk/kg 0,59Nm/kg
(fabriekswaardes.. hetzelfde blok zit ook in de GSX-R en goed-tunebare bandits dus er is veel meer uit te halen nog)
Die 11kg geschat verschil komt alleen al uit het blok, het Suzuki-blok is echt een stuk lichter.
Zephyr 750-blok tilde ik een stuk moeilijker het frame uit, dan dat het 1100 blok erin ging (solo goed te tillen).
Ik wilde niemand tegen het zere been schoppen, ik ben echt een kawa-fan, maar die generatie kawa-blokken zijn gewoon loeizwaar en niet al te potent.
Ik heb 4 kawa's in de garage staan he, dus het is niet zo dat ik loop te rellen hier uit nijd ofzo