ThnxLeuk project Arend!
Ik heb trouwens nog steeds goede herinneringen aan een 750. Ze zijn wel een stuk zuiniger dan 1100. Dus die zou Aron ook kunnen overwegen. (Hoewel, waar zijn ze gebleven?)
Koffertjes zijn flink kleiner dan ik dacht hahaNou na wat passen en meten kwam ik hele handige drempelsteunen tegen bij de gamma. Deze waren 0,5 cm dik en 10 cm lang. Laat dit nou precies de maten zijn die ik nodig had. Dit scheelde veel werk ten opzichte van de andere plannen.
Ik ben blij met het resultaat, ik wil de steuntjes nog zwart spuiten en misschien zal ik de kistjes ook nog een kleurtje geven, maar ik vind het groen ook wel wat hebben.
Dit is het resultaat[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Honda NC gekocht begrijp ik uit je onderschrift?Heren!
Ik heb gisteren na 7 jaar mijn Zephyr ingeruild... Het was mijn eerste fietsje, maar ben nu toe aan iets meer comfort en gewoon iets nieuwers... Heb er toch altijd met veel plezier aan gesleuteld en op gereden..
Marleen.
Hey Wesley
Met genoeg wil kan alles :D
Maar eerlijk is eerlijk, denk dat er betere blokken zijn dan dat van een zxr750?
Ik heb zo'n ding, en het loopt nou niet bepaald over van het koppel. Ik heb een 89er H1 maar dat scheelt niets qua performance met een 91er. Bedenk ook dat een Zxr750 een watergekoeld blok is! Dus je zal een forse radiator moeten gaan plaatsen ergens, staat imho niet mooi op een café racer. Het blok zelf is ook niet fraai (geen mooie koelribben maar redelijk vlak, zoals ieder watergekoeld blok).
Zelf voor m'n zephyr 750 een Suzuki 1127 blok (oliegekoeld) gehaald. Moet het project nog altijd afmaken, maar die oliegekoelde soes blokken zijn compacter en lichter gebouwd dan de Kawa blokken.
De 1127's zijn gewild, maar de 750's zijn voor veel minder te vinden.
Succes en hou ons op de hoogte!
Weet wel dat er ook een Brit is die het blok van een gpz750turbo heeft geplaatst in zijn zephyr 750, maar die zijn pas echt moeilijk te vinden, en een turbo moet wel je ding zijn.
Blok van een gewone gpz750 is overigens wel een optie ook. Vrijwel identiek aan dat van een zephyr 750 maar met een andere kop en nokkenassen (een andere vorm cilinders en blokdeksels). Zou veel makkelijker zijn dan een soes blok.
Beste,
Heb sinds kort een Kawa zephyr 550 '92 en ben bezig hier een cafe racer van te bouwen. Nu vind in de huidige uitlaat niet echt mooi en vroeg me af of de dubbele uitlaat van een zephyr 750 ook onder een 550 past?