Kawasaki ZR-7 voor €2250

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik ook gehad

Is een zwaar ondergewaardeerde motor...

Perfect alternatief voor een bandit...maar dan meer op koppel gericht dan toeren

En mooier dan aan bandit!
 
Heb ik ook gehad

Is een zwaar ondergewaardeerde motor...

Perfect alternatief voor een bandit...maar dan meer op koppel gericht dan toeren

En mooier dan aan bandit!
Klopt helemaal. Heb zelf ook een Bandit 600N gehad.

Ook naked, ook ongeveer het zelfde vermogen.

Waar zitten de verschillen dan in?
*Bandits komen erg veel voor - ZR7 zijn er maar iets van 200 stuks van in NL.
*De ZR7 is nog meer geschikt voor grote/forse personen, omdat de motor net iets ruimer is en aanvoelt.
*De ZR7 is net iets meer gericht op toeren: kan schakellui gereden worden en de duo heeft een betere zitplaats.
 
Kick :Y

Na 3-4 weken stilgestaan te hebben, was het vandaag weer 1sec startknop indrukken..en gaan! Geen choke nodig :N
 
Nog steeds te koop :Y

Omdat de zelfgemaakte nummerplaathouder toch niet helemaal naar wens was qua stevigheid, heb ik er weer een volledig origineel spatbord bij gekocht (€32.-) & gemonteerd. Natuurlijk is de zelfbouw undertray ook nog aanwezig.
 
Hmmmm ik heb woensdag mijn avb... daarna kan ik misschien eens een keer komen kijken, ben nog steeds heel erg geïnteresseerd! :D
 
Mooie ZR hoor!

Ik heb nog zijn voorganger, ook al zo'n fijne fiets.
Maar die van mij is lang niet zo mooi als die van jou op de foto's!

Succes met de verkoop :)
 
tja dan houdt hij een beetje in. Denk dan aan de laatste 1000 toeren (vlak voor het rode gebied) die niet zo fel zijn als ze horen te zijn, of vol gas bij geven op de snelweg, als je toch al boven de 120km/h rijdt.

Zeker dat er een probleem is? Ik heb indertijd wel af en toe gereden met de zr-7 van mijn pa en ik herinner me van die motorfiets een heel sterk middengebied, accelereerde vrij pittig maar hoog in toeren, waar je bij een sportfiets een schop onder je kont krijgt, viel hij een beetje dood, nog voor het rood was het uit met de pret...
Misschien is het dit dat je voelt en is er helemaal geen probleem ;) .
 
Zeker dat er een probleem is? Ik heb indertijd wel af en toe gereden met de zr-7 van mijn pa en ik herinner me van die motorfiets een heel sterk middengebied, accelereerde vrij pittig maar hoog in toeren, waar je bij een sportfiets een schop onder je kont krijgt, viel hij een beetje dood, nog voor het rood was het uit met de pret...
Misschien is het dit dat je voelt en is er helemaal geen probleem ;) .
Zeker. Het probleem is pas de laatste 1000km op komen dagen. Weet dus het verschil voor-na.
 
Nou de afstelling is gewoon aandacht nodig. Ga een lekker stukje relaxed toeren en het is een heerlijke en probleemloze motor. Trek je hem los, dan merk je dat hij adem/brandstof te kort komt. Dit merk je direct op de snelweg.

Volgens de motorzaak is het 99% zeker de carburateurs. Kan wat draaien aan schroefjes zijn - kan ook een volle schoonmaak/afstelbeurt zijn - i don't know. Helaas kan ik dit zelf niet verhelpen en heb ik ook geen zin om er tijd/geld aan te besteden.

Motor staat nu te wachten in de garage (met 4 sloten er op ;) ) en dat is ook zonde
Proefrijden mag en is motorisch ook geen enkel probleem.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan