• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

keiharde confrontatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter hexx
  • Startdatum Startdatum

hexx

Die hard MF'er
Lid geworden
31 aug 2004
Waarderingsscore
0
met mezelf, bedoel ik. sinds vandaag weet ik namelijk zeker dat ik diep in mijn hart een mooiweerrijder ben. ik schaam me er wel een beetje voor, maar het is niet anders: ik vind het zoveel leuker om met dit weer te rijden dan in de regen, wind en andere herrie.

*D

met mezelf, bedoel ik. sinds vandaag weet ik namelijk zeker dat ik diep in mijn hart een mooiweerrijder ben. ik schaam me er wel een beetje voor, maar het is niet anders: ik vind het zoveel leuker om met dit weer te rijden dan in de regen, wind en andere herrie.

*D

Hahaha wie niet!

asfalt plakt zowiezo beter...dus gaat t ook wat lekkerder

je bent heus de enige niet hoor :) als het regent staat de mijne ook wel onder het dekentje

Daarom heb ik er een woon/werk motor bijgekocht, daar vind ik het niet erg voor, maar als m'n Gixxer nat wordt.... ;)

maakt toch niet uit.

Ik persoonlijk rij wel iedere dag, weer en wind, regen, sneeuwval en vrieze kou...alleen als het echt gevaarlijk wordt al met de auto's...tja.

Maar het is natuurlijk veeeel fijner met het zonnetje erbij, of course!

En toch...zou ik je aanraden, om ook gewoon eens te rijden met bewolkt weer, en ja, wat dan nog, al komt het met bakken uit de lucht??? Ik merk dat veel mooi weer rijders angst hebben om dan te rijden, denken dat ze gaan glijden enzvoort. Je moet de dingen niet forceren, maarrr laat angst je niet leiden!

Kijk ff op motorxperience.tv ergens tussen die filmpjes hebben ze het nog over rijgedrag. Opstakels, veruitkijken...mooi weer rijden etc

En toch...zou ik je aanraden, om ook gewoon eens te rijden met bewolkt weer, en ja, wat dan nog, al komt het met bakken uit de lucht??? Ik merk dat veel mooi weer rijders angst hebben om dan te rijden, denken dat ze gaan glijden enzvoort. Je moet de dingen niet forceren, maarrr laat angst je niet leiden!
echt waar? dus je bedoelt dat ik best op de motor naar mijn werk kan? })

echt waar? dus je bedoelt dat ik best op de motor naar mijn werk kan? })

Kijk...als je het stereotype mooi weer rijder bent? De zondagrijder?

Ik ben gewend om beroepsmatig met de motor rond te rijden....en ik pik ze er haar fijn uit!

zoiets heb ik ook,, het maakt me niet uit of het droog of nat is zelfs, incidenteel trek ik zelfs een regen broek aan,maar dan moet het al stevig gieten,, anders vet ik gewoon mijn leren broek een keer extra in op het werk en kan ik er weer tegen.

slecht weer is niet zo'n drama als de meeste er van maken alleen zorgen dat je materiaal in orde is,,, en woon werk verkeer is vertrouwder om te rijden dan zondagen,
ook ik pik de goed weer rijders er met name in de file uit ( rijden een onregelmatige snelheid )
maar geeft niets ,, regenrijden moet je ontdekken, er is niets benauwds aan als je je brains gebruikt, en dan ondek je het gaat bij normale motor snelheden net zo hard nat als droog,,,, maaaaaar ik geef toe,, de fun factor bij droog weer is hoger

Volgens mij ben je geen "mooi weer rijder" als je zowel met mooi weer en slecht weer rijdt, maar als je mooi weer leuker vindt...

Dat zullen de meeste die-hards vinden. Iemand die zegt dat ie met -15 rijden leuk vindt (niet met spikes e.d. :P ) liegt gewoon 8-)

zonnetje op je bol is altijd beter
enige nadeel dat de vrouwtjes dr dan ook leuk bijlopen dat gaat soms niet samen met de steeds dichterbij komende bocht,,,,,,,uhum......

Volgens mij ben je geen "mooi weer rijder" als je zowel met mooi weer en slecht weer rijdt, maar als je mooi weer leuker vindt...

Dat zullen de meeste die-hards vinden. Iemand die zegt dat ie met -15 rijden leuk vindt (niet met spikes e.d. :P ) liegt gewoon 8-)

Tja...wie vindt dat wel leuk, in de kou rijden???? Het begrip "mooi weer rijder" is volgens mij gebasseerd op wat de titel zegt. Alleen rijden als het niet regent!

De zondagrijder is degene die zich als een slak door het verkeer begeeft en juist niet met de motor lekker doorrijdt! Toeren kan gerust op een lekker rustig gangetje...dat is heerlijk, maar sommige...weten dat op ieder wegdeel (links blijven rijden op de snelweg) te doen en ja...dat noemen we zondagrijders!

maar wat is erger? De zondagrijder of de boomklever? (de racer die het gas werkelijk overal open gooit en van de linkerbaan naar de rechterbaan "danst" met een hoge snelheid?)

zonnetje op je bol is altijd beter
enige nadeel dat de vrouwtjes dr dan ook leuk bijlopen dat gaat soms niet samen met de steeds dichterbij komende bocht,,,,,,,uhum......

hier ben ik helemaal mee eens, je moet dan eens zien hoe ver ik mijn nek dan kan draaien, minder inderdaad voor de eerstvolgende bocht, maar ach... je rijd motor :?

zoiets heb ik ook,, het maakt me niet uit of het droog of nat is zelfs, incidenteel trek ik zelfs een regen broek aan,maar dan moet het al stevig gieten,, anders vet ik gewoon mijn leren broek een keer extra in op het werk en kan ik er weer tegen.

slecht weer is niet zo'n drama als de meeste er van maken alleen zorgen dat je materiaal in orde is,,, en woon werk verkeer is vertrouwder om te rijden dan zondagen,
ook ik pik de goed weer rijders er met name in de file uit ( rijden een onregelmatige snelheid )
maar geeft niets ,, regenrijden moet je ontdekken, er is niets benauwds aan als je je brains gebruikt, en dan ondek je het gaat bij normale motor snelheden net zo hard nat als droog,,,, maaaaaar ik geef toe,, de fun factor bij droog weer is hoger

Nou, ik rij in regen zowel als met 't zonnetje. Prima pak en laarzen helpt daar gelukkig bij. Toch rij ik niet erg constant tussen de files. Niet omdat ik mooiweerrijder zou zijn, maar simpelweg omdat de ervaring me nog ontbreekt.

Mijn ervaring is wel dat het me op de motor een stuk minder scheelt als het regent dan in de auto vreemd genoeg. ook met regen kan die smile op m'n toet er op blijven zitten (alleen die hagelbuien van begin deze week waren minder).

Enige is dat ik bij regen merk dat ik niet fijn de bochten door ga op plekken met van dat mooie glanzende zoab en op plekken waar ze de bochten fijn hebben volgeplempt met zebra's, afgewisseld met haaietanden en nog wat fijne gaten in de weg. Ook die putdeksels worden over het algemeen toch stelselmatig strategisch fout geplaatst. Dus naar mijn bochten moet je bij slecht weer niet kijken).

nou, die keiharde confrontatie had ik al een paar jaar geleden

[me]Sjeik vind het niks met kou en regen te rijden[/me]

respect voor de diehards :)

Ach ja....

Ik rijdt altijd door, zon en sneeuw, maar het ergste vind ik. dat de zogeheten "zomer rijders" vaak een air bij zich hebben als ze mij zien gaan op m'n brommert....

Elke dag kom ik dezelfde motorijders tegen, zomer en winter. Mensen die motoren rijden die dus idd dagelijks te gebruiken zijn, zoals mijn brommert.

En dan schijnt de zon 1 dag en dan zie je ze, op hun GSX-r1-1250cc-rrw voorbij razen. diegene die zeggen dat ze kunnen rijden ( omdat ze een motor van 180pk en 16.000euro onder de kont hebben) Terwijl het enigste wat ze kunnen is gas geven op een recht stuk...WOWW...jongens

Dit zijn ( helaas ) vaak de figuren die motor rijdent Nederland en slechte naam bezorgen. Diegene die zich om een boom heen-vouwen, of hun hoofd gaarne door een muur parkeren...

Daar heb ik een hekel aan, je bejegenen omdat je een goedkope fiets rijd, (zomer en winter)terwijl zij die 3 dagen zon per jaar "de man" moeten uithangen.

Dit is geen afgunst, als ik een nieuwe motor zou willen sluit ik ook wel een lening af bij de vakantie-man, maar het feit dat ze je aan de hand van je motor meteen beoordelen als beginneling, of minderwaardig.

Nu denken jullie dat ik dat ook doe aan de hand van die flitsende pakken, en motoren...hellaas, ik kijk naar het gedrag wat iemand vertoont op de weg, en toch zie je dan groote verschillen tussen de "zomer rijders" en de "heel het jaar" rijders.

( in je t-shirtje, korte broek en badslippers op je sjoppertje gaan toeren bijv.??? hoe achterlijk kan je zijn??? )

Waarschijnlijk schop ik nu heel wat mensen tegen het zere been, maar het is wel zo helaas.
Ik hou m'n hart weer vast voor deze zomer, heel die gasten op hun nieuwe 180Pk monster die ze niet (echt) kunnen beheersen ( tenzij je toevallig Rossi heet... )

Gas geven en een knietje over de grond kan bijna iedereen, maar heelhuids dag in dag uit rijden zijn er maar relatief weinig helaas.

Iedereen een geweldige zomer toegewenst, en vele veilige kilometers, zomer-rijder of niet :)

Laatst bewerkt:
KNALLEN kan alleen echt goed met droog weer... temp vindt ik nog minder belangrijk, maar nat wegdek SUCKS althans op de zx10r, op een SM zou ik er ws minder moeite mee hebben..

maargoed, na het bullshitverhaal boven me moest ik het even kwijt...

@ Shaggy8675: je zal wel wat commentaar over je heen krijgen :+

Maar met "Gas geven en een knietje over de grond kan bijna iedereen, maar heelhuids dag in dag uit rijden zijn er maar relatief weinig helaas." ben ik het wel eens. 52 (werk)weken per jaar door de spits heen rijden vergt volgens mij ook meer kunde dan een keer plat door de bocht op een zonnige dag. :)

Maar met "Gas geven en een knietje over de grond kan bijna iedereen, maar heelhuids dag in dag uit rijden zijn er maar relatief weinig helaas." ben ik het wel eens. 52 (werk)weken per jaar door de spits heen rijden vergt volgens mij ook meer kunde dan een keer plat door de bocht op een zonnige dag. :)

ik heb op het circuit ook mensen die dag in dag uit op de weg zitten op de motor als een dweil over assen zien gaan... |(

in mijn ogen zijn verkeersdeelneming en voertuigbeheersing twee geheel verschillende disciplines die hier ernstig door elkaar gehaald worden...

Hehe, daar ben ik ook niet bang voor, moet toch kunnen, het beestje eens bij z'n naam te noemen?

En iedereen die daarop negatief op reageerd zal zich wel aangesproken voelen door hetgeen wat ik schreef ( lees zichzelf hierin herkennen ;) )

Ik ben zelf echt geen goede of perfecte rijder, maar ik kom tot op heden nog steeds elke dag heel thuis gelukkig, ook na 12 jaar dag in, dag uit rijden.

Maar ik wil daar gerust een kleine (vriendelijke) discussie over voeren hoor, indien mensen zich hiertoe geroepen voelen.

ik heb op het circuit ook mensen die dag in dag uit op de weg zitten op de motor als een dweil over assen zien gaan... |(

in mijn ogen zijn verkeersdeelneming en voertuigbeheersing twee geheel verschillende disciplines die hier ernstig door elkaar gehaald worden...
Hoe krijg je motor beheersing? ( en verkeers ervaring )

Door 6 x per jaar een circuit dag te doen, of 356 dagen per jaar door weer en wind? Hoe vaak ga je door het centrum van je stad met je knie over de grond langs de curbs, met een grintbak om je op te vangen? Ik niet...

Door 6 x per jaar een circuit dag te doen, of 356 dagen per jaar door weer en wind? Hoe vaak ga je door het centrum van je stad met je knie over de grond langs de curbs, met een grintbak om je op te vangen?

Ik heb jaren lang met een ouwe Gpz 750 door weer en wind gereden, maar met bijv. de zx10r beland je in een totaal andere dimensie, als je hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is, en dat vraagt een groot hart.... en een droog wegdek... niets is zo geweldig als een droge weg, 180 pk onder je kont en verse kneesliders om aan gort te raggen.... minder leuk zijn medeweggebruikers (ik heb zo m'n ervaringen)

ik ken genoeg mensen die alleen op het circuit rijden en die zelfs gestopt zijn met op de openbare weg te rijden omdat het te link is met het huidige verkeer, maar die met één arm hun voertuig beter beheersen dan menigeen.

Of mensen zoals ik, die zich de heerlijke luxe kunnen permiteren van een lekkere auto en daarbij een prachtige sportmachine waarmee ik lekker ga knallen(als het droog is) want 'gezellig' door de regen toeren... tja not my cup of tea

maargoed om daarmee iedereen die voor z'n plezier gaat motorrijden te stigmatiseren tot mindere piloten of "geen echte motorijders" vindt ik zoooooon bullshit |(

Door 6 x per jaar een circuit dag te doen, of 356 dagen per jaar door weer en wind? Hoe vaak ga je door het centrum van je stad met je knie over de grond langs de curbs, met een grintbak om je op te vangen? Ik niet...
door te rijden, lijkt me zo. in alle omstandigheden die je maar tegen kunt komen. zelf kom ik eerlijk gezegd vaker files enzo tegen dan grintbakken. daarom vond ik het vanmiddag ook zo fijn om ook weer eens flink wat uren (en mijlen) gewoon wat te kunnen uitwaaien in de zon. met een terrasje aan het water in weesp, ergens halverwege.

dus eigenlijk wilde ik alleen maar zeggen dat ik mooiweerrijden het leukste vind. en dat we volgens mij, als je het op die manier bekijkt, eigenlijk allemaal mooiweerrijders zijn

Terug
Bovenaan Onderaan