Ach ja....
Ik rijdt altijd door, zon en sneeuw, maar het ergste vind ik. dat de zogeheten "zomer rijders" vaak een air bij zich hebben als ze mij zien gaan op m'n brommert....
Elke dag kom ik dezelfde motorijders tegen, zomer en winter. Mensen die motoren rijden die dus idd dagelijks te gebruiken zijn, zoals mijn brommert.
En dan schijnt de zon 1 dag en dan zie je ze, op hun GSX-r1-1250cc-rrw voorbij razen. diegene die zeggen dat ze kunnen rijden ( omdat ze een motor van 180pk en 16.000euro onder de kont hebben) Terwijl het enigste wat ze kunnen is gas geven op een recht stuk...WOWW...jongens
Dit zijn ( helaas ) vaak de figuren die motor rijdent Nederland en slechte naam bezorgen. Diegene die zich om een boom heen-vouwen, of hun hoofd gaarne door een muur parkeren...
Daar heb ik een hekel aan, je bejegenen omdat je een goedkope fiets rijd, (zomer en winter)terwijl zij die 3 dagen zon per jaar "de man" moeten uithangen.
Dit is geen afgunst, als ik een nieuwe motor zou willen sluit ik ook wel een lening af bij de vakantie-man, maar het feit dat ze je aan de hand van je motor meteen beoordelen als beginneling, of minderwaardig.
Nu denken jullie dat ik dat ook doe aan de hand van die flitsende pakken, en motoren...hellaas, ik kijk naar het gedrag wat iemand vertoont op de weg, en toch zie je dan groote verschillen tussen de "zomer rijders" en de "heel het jaar" rijders.
( in je t-shirtje, korte broek en badslippers op je sjoppertje gaan toeren bijv.??? hoe achterlijk kan je zijn??? )
Waarschijnlijk schop ik nu heel wat mensen tegen het zere been, maar het is wel zo helaas.
Ik hou m'n hart weer vast voor deze zomer, heel die gasten op hun nieuwe 180Pk monster die ze niet (echt) kunnen beheersen ( tenzij je toevallig Rossi heet... )
Gas geven en een knietje over de grond kan bijna iedereen, maar heelhuids dag in dag uit rijden zijn er maar relatief weinig helaas.
Iedereen een geweldige zomer toegewenst, en vele veilige kilometers, zomer-rijder of niet