kentekenplaaat omplooien?

gixxer piet

MF'er
14 mei 2004
63
0
brabant belgie
het omplooien van de nummerplaat is tot nu toe noch het meest effectieve middel tegen het flitsen(buiten de wettelijke sneljeid te handhaven maar dat zou toch te gek zijn o-)

nu vraag ik me af?wat bij een controle,wat kan de boete zijn?wege de voordelen op tegen de nadelen?iemand er ervaring mee?laat het weten...motorrijdend belgie dankt u. ;)
 
Iemand ervaring met het weer net maken van een plaat? De mijne begint aan de zijkanten in te scheuren door het omvouwen en weer rechtvouwen :( Zal ik er aan de achterkant een aliminium plaatje ofzo tegenaan maken voor meer stevigheid? Iemand ervaring mee?
 
Tip :
haal je plaat eraf en maak hem 'smerig' stop hem
vervolgens onder je zadel (indien dit past) en
neem hem altijd mee. Als je wordt aangehouden zeg
je dat hij er onderweg is afgevallen en dat je
hem er thuis weer op gaat zetten *D
 
het omplooien van de nummerplaat is tot nu toe noch het meest effectieve middel tegen het flitsen(buiten de wettelijke sneljeid te handhaven maar dat zou toch te gek zijn O-)

nu vraag ik me af?wat bij een controle,wat kan de boete zijn?wege de voordelen op tegen de nadelen?iemand er ervaring mee?laat het weten...motorrijdend belgie dankt u. ;)



Een hoop miserie haal je je op de hals ...


Zie: http://www.wegcode.be/inschr/KB200701/hs3_1.htm#art31

ZWARE OVERTREDING 2e graad
- handelingen uitgevoerd te hebben op de kentekenplaten of ze overdekt te hebben

Koninklijk besluit van 22 december 2003 tot aanwijzing van de zware overtredingen per graad van de algemene reglementen genomen in uitvoering van de wet betreffende de politie over het wegverkeer.
(B.S. 31.12.2003)

Artikel 31

§ 1. Elke handeling die uitgevoerd wordt op een kentekenplaat of haar reproductie, of in de onmiddellijke nabijheid ervan, en die aanleiding geeft tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift, is verboden.

Het boren van gaten in de kentekenplaat of in haar reproductie mag evenmin aanleiding geven tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift.

§ 2. De kentekenplaat en haar reproductie mogen in geen geval overdekt worden, zelfs niet met een doorzichtige stof.

Bestraffingmogelijkheden:
-Onmiddellijke inning: 175 euro
-Minnelijke schikking : 185 euro
-Geldboete rechtbank: 275 tot 2750 euro.
-Verval van het recht tot sturen facultatief.

Zie: http://www.wegcode.be/wegcode/zware/art3.htm
 
Laatst bewerkt:
:^

Ik weet dat er in Belgie agenten van de verkeerspolitie zijn die reeds motoren inbeslag genomen hebben hiervoor (obstructie van de rechtsgang etc etc) :r

WOEPS! Ondertussen heb ik mijn tekst ge-edit. :)
"i'm with stupid" sloeg waarschijnlijk op mijn mededeling dat het omplooien van de plaat aanleiding kan zijn tot een zéér uitgebreide controle van de motorfiets. Het is dus weldegelijk een overtreding (zelfs een zware, 2e graad, net iets erger dan een oud omaatje vermoorden of kinderen verkrachten...)
 
ik snap het niet hoor
jij kiest er voor om te hard te rijden, jij neemt het risico
en als je dan op jouw fouten wordt gewezen ga je staan janken als een klein kind
wees een vent en accepteer gewoon de regels
accepteer het als je een bekeuring krijgt
kenteken plaat is van de staat net als je rijbewijs
elke verandering is gewoon fraude met staatseigendom
 
Een hoop miserie haal je je op de hals ...


Zie: http://www.wegcode.be/inschr/KB200701/hs3_1.htm#art31

ZWARE OVERTREDING 2e graad
- handelingen uitgevoerd te hebben op de kentekenplaten of ze overdekt te hebben

Koninklijk besluit van 22 december 2003 tot aanwijzing van de zware overtredingen per graad van de algemene reglementen genomen in uitvoering van de wet betreffende de politie over het wegverkeer.
(B.S. 31.12.2003)

Artikel 31

§ 1. Elke handeling die uitgevoerd wordt op een kentekenplaat of haar reproductie, of in de onmiddellijke nabijheid ervan, en die aanleiding geeft tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift, is verboden.

Het boren van gaten in de kentekenplaat of in haar reproductie mag evenmin aanleiding geven tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift.

§ 2. De kentekenplaat en haar reproductie mogen in geen geval overdekt worden, zelfs niet met een doorzichtige stof.

Bestraffingmogelijkheden:
-Onmiddellijke inning: 175 euro
-Minnelijke schikking : 185 euro
-Geldboete rechtbank: 275 tot 2750 euro.
-Verval van het recht tot sturen facultatief.

Zie: http://www.wegcode.be/wegcode/zware/art3.htm


I got the message ik laat hem er wel af..
 
Oehww.. Straffen zijn wel heavy is dat in NL ook een beetje zo ?? Maar ipv het opvallende omplooien kan je toch ook gewoon de kentekenplaathoude in zn geheel wat schuiner zetten, dat valt niet zo op als een kenteken plaat die krom is vanaf de helft..
 
zelf meegemaakt in de onzalige periode dat ik met een kawasaki gpz900r :r reed... nummerplaat loodrecht boven de band, 10 km met zware passagier gereden over een steenweg (met de nodige hobbels en bobbels en drempels): nummerplaat mooi opgerold, het plaatje had de achterband geraakt en was naar binnen geplooid. Dus ipv achterwaarts dubbelgeplooid (omhoog, weg van de band) was het naar binnen geplooid (richting motor). Is een ideetje. Werkt natuurlijk enkel als de plaat daadwerkelijk boven de band hangt of aannemelijkerwijs de band kan raken... :)
 
Nadeel van al die pogingen met de nummerplaat is dat op het moment dat de politie je ziet, je meestal ook direct aan de kant wordt gezet..... da's natuurlijk ook niet altijd handig. Want voor je het weet beginnen ze te zeuren over andere zaken dan alleen de nummerplaat |(
 
ik snap het niet hoor
jij kiest er voor om te hard te rijden, jij neemt het risico
en als je dan op jouw fouten wordt gewezen ga je staan janken als een klein kind
wees een vent en accepteer gewoon de regels
accepteer het als je een bekeuring krijgt
kenteken plaat is van de staat net als je rijbewijs
elke verandering is gewoon fraude met staatseigendom
slap geouwehoer zeg, als je onder een boete uit kan komen doe je het ook.
Of ben jij iemand die naar de politie rijdt om te zeggen dat je net ergens 10km te hard hebt gereden.
Ik denk dat je in aanmerking komt voor moraalridder van de maand :r
 
slap geouwehoer zeg, als je onder een boete uit kan komen doe je het ook.
Of ben jij iemand die naar de politie rijdt om te zeggen dat je net ergens 10km te hard hebt gereden.
Ik denk dat je in aanmerking komt voor moraalridder van de maand :r
lul toch niet zo raar
als ik een boete krijg die terecht is betaal ik hem gewoon
en nee tuurlijk ga ik het niet zeggen |( maar ik aanvaard het risico wel
 
slap geouwehoer zeg, als je onder een boete uit kan komen doe je het ook.
Of ben jij iemand die naar de politie rijdt om te zeggen dat je net ergens 10km te hard hebt gereden.
Ik denk dat je in aanmerking komt voor moraalridder van de maand :r

je weet dat je de wet overtreed als je te hard rijdt als je dan niet genoeg kerel bent om de gevolgen te accepteren moet je je gewoon keurig aan de regels houden.
kentekenplaat en rijbewijs zijn in nederland niet van de staat maar je moet ze gewoon in orde hebben.
jij bent zeker zo iemand die achter een politieauto blijft rijden als die honderdvijftien op de snelweg rijdt :r
 
je weet dat je de wet overtreed als je te hard rijdt als je dan niet genoeg kerel bent om de gevolgen te accepteren moet je je gewoon keurig aan de regels houden.
kentekenplaat en rijbewijs zijn in nederland niet van de staat maar je moet ze gewoon in orde hebben.
jij bent zeker zo iemand die achter een politieauto blijft rijden als die honderdvijftien op de snelweg rijdt :r
er staat letterlijk op je rijbewijs dat het een rijkseigendom is
zo ook met je kenteken
 
ik heb het er even bijgepakt en inderdaad dat staat erop. |( :}

ik heb ook nog even op mijn kentekenplaat gekeken maar daar staat niets op.

blijft staan dat je kentekenplaat gewoon aan de regels zoals hierboven moet voldoen.
je kenteken is een onderdeel van het kentekenbewijs
en dat kenteken bewijs is dus weer rijks eigendom ;)

edit dit was tlpeter
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan