• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

kentekenplaat op zijspan

zenabi

MF veteraan
Lid geworden
15 sep 2008
Waarderingsscore
0
mag je volgens de regels ook het nummerbord op het span maken in plaats van achter op de motor ??
ik vindt namelijk zo'n lang spatbord achter de motor niet mooi

mag je volgens de regels ook het nummerbord op het span maken in plaats van achter op de motor ??

NEEN

Tja, hoeveel agenten zullen de precieze regels hieromtrend weten, denk je?

Ik denk dat de meesten je laten lopen rijden, omdat ze het zelf ook niet weten.

Tja, hoeveel agenten zullen de precieze regels hieromtrend weten, denk je?

Ik denk dat de meesten je laten lopen rijden, omdat ze het zelf ook niet weten.

Is zo, maar het word natuurlijk wat lullig als je aan de kant gezet en niet verder mag omdat je kenteken niet goed zit.

Volgens mij heeft baksteen het uitgezocht en daarna zijn kentekenplaat achter op de bak gehangen. Er zijn zat mensen die hun kentekenplaat naast hun achterwiel hebben hangen en geen boete hebben gekregen.
Hij moet zichtbaar en verlicht zijn, volgens mij mag het gewoon.

Volgens mij heeft baksteen het uitgezocht en daarna zijn kentekenplaat achter op de bak gehangen. Er zijn zat mensen die hun kentekenplaat naast hun achterwiel hebben hangen en geen boete hebben gekregen.
Hij moet zichtbaar en verlicht zijn, volgens mij mag het gewoon.

aan de zijkant zie je ook vaak bij choppers ,maar volgens mij mag dat officieel ook niet
ik dacht ook dat het afdoende was wanneer hij goed zichtbaar en verlicht is .

ik vindt dat grote zwarte spartbord zo lelijk

Bij een chopper mag het zolang hij aan de rechter kant hangt(kunnen ze toch nog flitsen hé) en volgens mij mag het bij een zijspan omdat er zoiets in de wet staat van midden op het voertuig maar dan is natuurlijk een discussiepunt.

om verdere discussie te voorkomen: de post van baksteen met quote uit het RVV.
Lijkt me helder: UTFS, als je tenminste weet waar je moet zoeken :X *O*

Kort maar krachtig ;)

Het zit er niet in dit weekend Hevu? We krijgen goed weer...
Maar dat speelt wellicht geen rol ;)

Als ergens al gemeld, wij komen as zaterdag alleen kunnen niet tot zondag blijven
hevu zal nuchter moeten blijven -O-

om verdere discussie te voorkomen: de post van baksteen met quote uit het RVV.
Lijkt me helder: UTFS, als je tenminste weet waar je moet zoeken :X *O*

Dus toch discusie want Baksteen was er nog niet zo zeker van dat de bak als voertuig gezien wordt en niet als een asssssssssssss (@%$%$#$) aanhangsel.

Weet wel dat je bij choppers met het kenteken er naast ook op moet passen.

Er zijn wel bekeuringen uitgedeelt maar de meeste die zijn aangevochten hebben het bedrag teruggekregen.
Zeker als ze kunnen bewijzen dat ze geflitst zijn met de plaat aan de zijkant.

Een blauwe NL nummerplaat achterop m'n MZ èn een witte Oostduitse nummerplaat achterop het Superelastiek zijspan vond de politie in elk geval niet goed.
:N :N

Er wordt gezegd dat de politie het waarschijnlijk niet precies weet. Schijnbaar bij de RDW ook niet. Mijn Enigma 1 is ooit gekeurd bij een RDW-regiostation en voorzien van een inlegvel op het kenteken. Mijn Enigma 2 is later -met dezelfde bak- in Lelystad bij de RDW goedgekeurd en op kenteken gezet. Deze bak had de kentekenplaat, met verlichting!, achterop zitten. zie de foto
full

PS bij de volgende modificatie ga ik de kentekenplaat wel weer op de motor zetten. Het is toch een leuk spatbord want ik gooi nu nogal wat water op met deze achterband....

Laatst bewerkt:
Er wordt gezegd dat de politie het waarschijnlijk niet precies weet. Schijnbaar bij de RDW ook niet. Mijn Enigma 1 is ooit gekeurd bij een RDW-regiostation en voorzien van een inlegvel op het kenteken. Mijn Enigma 2 is later -met dezelfde bak- in Lelystad bij de RDW goedgekeurd en op kenteken gezet. Deze bak had de kentekenplaat, met verlichting!, achterop zitten. zie de foto[afbeelding]

PS bij de volgende modificatie ga ik de kentekenplaat wel weer op de motor zetten. Het is toch een leuk spatbord want ik gooi nu nogal wat water op met deze achterband....

MF smaak weer te pakken Roger? ;)

Leuk trouwens, hebben nu twee topics. Zijspan op kenteken, en kenteken op zijspan :?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan