Kettingspanner Suzuki GSX400e

HondaWillem

MF'er
9 mei 2012
110
0
Hallo Forumgangers,

Een tijdje terug had ik een Honda CB750 gekocht om weer aan de praat te brengen.
Die loopt nu goed, al wisselt het stationair toerental wel veel wat nogal vervelend is.

Nu heb ik voor de grap een Suzuki GSX400e gekocht, loopt goed, maar heeft wat distributie lawaai. Nu heb ik het klepdeksel eraf en er zit nogal speling op het distributieketting.

Mijn vraag is, spant deze zichzelf, of moet ik dat doen en hoe?
Is er ook een mogelijkheid dat hij op het eind van het spannen kan zijn?

Alvast bedankt :)
 
Hallo Forumgangers,

Een tijdje terug had ik een Honda CB750 gekocht om weer aan de praat te brengen.
Die loopt nu goed, al wisselt het stationair toerental wel veel wat nogal vervelend is.

Nu heb ik voor de grap een Suzuki GSX400e gekocht, loopt goed, maar heeft wat distributie lawaai. Nu heb ik het klepdeksel eraf en er zit nogal speling op het distributieketting.

Mijn vraag is, spant deze zichzelf, of moet ik dat doen en hoe?
Is er ook een mogelijkheid dat hij op het eind van het spannen kan zijn?

Alvast bedankt :)


Veranderen van toerental kan valse lucht aanzuiging zijn bij de carbs.
 
Nog even een vraagje, ik heb wat rond gekeken, er zijn kettingen met of zonder sluitschakel, met sluitschakel scheelt sleutelwerk, zonder is betrouwbaarder is me gezegd, maar loopt het echt zo'n vaart dat het extra sleutelwerk gerechtvaardigd wordt?
 
voor een 400, met hoge toeren is het altijd wel handig, je kan ook gewoon een losse schakel kopen, en hem naar een dealer brengen, om daar te klinken (of gereedschap lenen natuurlijk)

het is hetzelfde idee als een final drive chain met open schakel (visje) sommige vinden het handig en hebben nooit problemen gehad, andere zeggen juist weer voorkomen is beter dan genezen..

zelf zou ik even opzoek gaan naar het gereedschap.. kopen/lenen oid..

succes

ohja en het kan altijd zijn dat je naks niet meer goed functioneert, verwijderen en schoonmaken wil wel is helpen..
of hem zelf een zetje geven (beunhaas manier)
of een handmatige naks kopen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan