• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

keuze 25 kw motor

torchy

Rookie
Lid geworden
27 mei 2008
Waarderingsscore
0
hallo ik ben nieuw hier op het motor-forum :)
ik ben binnenkort 18 dus kriebelt het om naar motor te gaan ;)

heb nu al veel gelezen op het forum over de kawasaki ninja 250 r en de suzuki gsxr 600
maar ik zou nu willen weten wat jullie de " beste " vinden om op 25 kw te mee rijden
liefst met meningen en ervaringen zowel negatieve en positieve ;)

b.v.d.

ik heb een 125 RS enige nadeel dat ik heb is dat mensen zeggen dat het een opgevoerde brommer is

Honda CBR 600 F vanaf 1995
Kawasaki ZX 6 R alle bouwjaren
Suzuki GSX 600 f vanaf 95 (dacht ik)
zxr400 vanaf 99

Gsx r600 is vanaf 2003 pas dacht ik via de officele weg op 25kw te zetten.

Deze kun je allemaal op 25kw zetten via officiele manier.

Verder heb je nog alle 125cc's
250 cc's 4 takt

en sommige 250cc 2takt, maar moeten ook begrensd worden, wat niet altijd beter is voor die motortjes

Edit: Ow sorry je post niet goed gelezen, zou eerder voor een gsx-r gaan, kan je na je 25kw periode ook lekker knallen. Zitten wel wat sportiever dan de kawa, dus is maar wat je wilt.

Laatst bewerkt:
Denk dat gewoon het beste is, eerst je rijbewijs te halen en daarna veel proefritten maken, want ieder heeft zijn eigen smaak.

Voor mij was het de Kawa ZX6R (1998).
Waarom? Budget, zithouding en rijeigenschappen, uiterlijk, legaal op 25kW, na 25kW ook nog een tijd plezier van...
Van de 2 die jij opnoemt zou ik de GSXR nemen, omdat die groter, mooier en sneller na je 25kW periode is.

Fzr 600 3HE niet officieel 25kw, maar wel op uitdraai.
toch nog een pittig motortje met een top van iets boven de 190, ook mooi vlot na je 25kw periode *O*

Neem een Aprilia RS250, de meeste staa op 25 kw op papier maar zijn gewoon 46 kw in realiteit. Het rijd echt heel leuk voor iemand die net begint! Top snelheid: 210 - 215. Je valt wel op met het jankende geluid. Kortom goede keus, hoewel je het onderhoud goed in de gaten moet houden ;)

Ik raad de aprilia 250 af op 25 kw, waarom: Is niet legaal op 25 kw te krijgen (geen 2de goedkeuring, of je moet een geimporteerde nemen) en rijd begrenst niet meer voor een meter. Een tweetakt moet je goed warm rijden en daarna altijd knallen, dat kan niet op 25 kw, gaat lopen stotteren als een gek! Neem een leuke 400 of 600 4 takt. :]

V-twins schijnen heel goed op 25 kw te lopen. Beter dan 4-cilinders in ieder geval.

Bijvoorbeeld de SV650 Suzuki.

Het is vooral proefzitten en proefrijden zodra je je rijbewijs hebt, ik zou maar eerst daar op concentreren. :)

ik zou zeggen, kijk eerst eens wat je past. waar kan je een beetje fatsoenlijk op zitten. zo'n 600'je is ook nog goed terug te voeren en achteraf hebben we allemaal 25kw.

Als je bijvoorbeeld wat langer bent kan je een rs125 oid al laten schieten want ik vind dat (met 1.90) echt niet lekker zitten. bovendien ben je met zo'n kleinere motor minder ''sterk'' op de snelweg dan een 4 cil 600cc op 25kw. je hebt nou eenmaal iets meer volume.. Ook val je minder op. en mensen zien je in de spiegel als brommert..
2takt vergt bovendien meer onderhoud, en je moet hem echt goed warm rijden wil je geen brokken maken. bovendien wordt ik knetter gek van dat gejank van die dingen, maar dat is grotendeels persoonlijk natt.. :P

Denk er nog maar eens goed over na wat je zou willen, of ga eens bij dealers bij jou in de buurt passen.. dan, als je je rijbewijs hebt proefrijden, en dan pas kopen :P

Succes :W

Laatst bewerkt:
Ik raad de aprilia 250 af op 25 kw, waarom: Is niet legaal op 25 kw te krijgen (geen 2de goedkeuring, of je moet een geimporteerde nemen)

Jawel hoor, 2e typegoedkeuring en een 25kw CDI. Wordt dus via de CDI begrenst.

V-twins schijnen heel goed op 25 kw te lopen. Beter dan 4-cilinders in ieder geval.

V-Twin is ideaal omdat je meer koppel hebt in een lager toerental dan een 4-cilinder. Voor de rest lopen ze motorisch even goed met 25kw.

Wil je alles uit je 25kw rijbewijs halen, neem dan een twin. Boeit wat extra nm's koppel onder in toerental je niet, neem dan een 4-cil.

je kan toch ook een ducati monster 600/620 op 25 kw kiezen? 8-) of ja een kawa zxr 400..iets goedkoper... :)

ligt eraan hoeveel centjes ik dan al bij elkaar heb,een monster schijnt erg scherp te sturen. :]
Ben nogal ducati fan dus ja,dan wil je er ook met een beginnen he:P *O*

hallo ik ben nieuw hier op het motor-forum :)
ik ben binnenkort 18 dus kriebelt het om naar motor te gaan ;)

heb nu al veel gelezen op het forum over de kawasaki ninja 250 r en de suzuki gsxr 600
maar ik zou nu willen weten wat jullie de " beste " vinden om op 25 kw te mee rijden
liefst met meningen en ervaringen zowel negatieve en positieve ;)

b.v.d.

Hier ik heb een yamaha r6 2004 te koop
25 kw op rdw papieren maar motor is volvermogen en rijdt lekker als ik weetn iet wat

[TOPIC=203896]Yamaha R6 25KW 25 KW 2004[/TOPIC]

Je kunt een ZXR400 nemen. Het is een perfecte machine voor 25 kw en hij neemt ook bochten als een malle. En die van mij loopt 190 op de teller.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan