Kiezen tussen een Intruder 800 of 1500

Niet twijfelen, indien je financiele toestand het toelaat zou ik zeker voor de 1500 gaan, indien je nu een 800 zou kopen ga je binnen de kortste keren toch veranderen naar een 1500 en dan maak je sowieso verlies op je 800.

Waarom je voor een 1500 zou gaan? Veel mooier, riantere zit,vettere look, machtiger geluid want is langeslagmotor, lekker veel koppel i.v.m.de 800, en is geen enkel probleem als beginnersfiets want de topvermogens zijn kwasi hetzelfde voor zowel de 800 als de 1500.En ik kan het weten want ikzelf heb een nieuwe c1500 en mijne maat waar ik mee ga toeren rijd met de 800.

Succes met je keuze ;)
 
[moraalmodus aan]
Met alle respect voor de vraagsteller, maar ligt het aan mij of ben ik de enige die de laatste tijd wat opvalt? Wat is dat toch met de hedendaagse (al dan niet toekomstige) chopperrijder?

VT 600 (Honda Shadow) of VS 600 (Suzuki Intruder)
welke zware chopper??
Wat kan ik het beste kopen?
overstappen
Shadow of Intruder
Dilemma
etc etc etc.

Tuurlijk snap ik wel dat het (soms) moeilijk kan zijn, maar is het choperrijden niet bij uitstek iets persoonlijks? Kijk alleen maar eens waar wij hier allemaal op rijden; behalve dat we (godzijdank) op veel verschillende stijlen rondtuffen, 'beleven' we het chopperen ook nog eens allemaal anders. De één heeft er nu eenmaal meer voor over, en laat er meer voor, dan de ander. Ik denk dat er maar 1 is die je advies kan geven over de aanschaf van een chop, dat is die figuur die je elke morgen in de spiegel tegenkomt.
[moraalmodus uit]
 
Nee, ik werk nu acht weekenden 2 maal 12 uur dienst, en ben nu acht weken van maandag t/m vrijdag vrij, was geen slechte deal met mijn baas, gezien het weer.
3e week oktober weer doordeweek werken
 
hoi het gaat niet zo zeer dat ik het weet maar het is gewoon ik heb de kans om aan ervare rijders te vragen wat de beste keus op lange termijn en mij hebbe ze altijd geleerd als je het aan een ervare persoon kunt vragen dan doe je het ook waarom niet en nadien miss spijt hebbe van je keuze.

De look is iets minder van belang het is te doen om het comfort, onderhoud , verbruik en duurzaamheid aangezien de ene luchtgekoelt is en de andere watergekoelt. :)

Ps.: wat denk je van de kleur blauw :9~
 
De look is iets minder van belang het is te doen om het comfort, onderhoud , verbruik en duurzaamheid aangezien de ene luchtgekoelt is en de andere watergekoelt. :)

Ps.: wat denk je van de kleur blauw :9~
C800 (VL800) en C1500 (VL1500) zijn allebei watergekoeld... Persoonlijk vindt ik de VL800 mooier dan de VL1500(LC) qua styling. Met de VL800 in 25000km all weather riding geen enkel probleem gehad (ff afkloppen).
 
als je portomonnee het toelaat, ga voor de 1500.
Als je nu de 800 koopt sta je over een jaar te kijken voor een 1500...
 
C800 (VL800) en C1500 (VL1500) zijn allebei watergekoeld... Persoonlijk vindt ik de VL800 mooier dan de VL1500(LC) qua styling. Met de VL800 in 25000km all weather riding geen enkel probleem gehad (ff afkloppen).

Fout, de 1500 heeft een oliekoeler en zeker geen waterkoeling, net zoals bij oudere 1400's.
Verder blijf ik erbij, zeker voor de 1500 gaan, heeft niet zo een gedrongen vormgeving als de 800, prijsverschil zit hem ergens uiteraard he!
 
Fout, de 1500 heeft een oliekoeler en zeker geen waterkoeling, net zoals bij oudere 1400's.
Verder blijf ik erbij, zeker voor de 1500 gaan, heeft niet zo een gedrongen vormgeving als de 800, prijsverschil zit hem ergens uiteraard he!

de vl 1500 is toch echt wel water gekoeld hoor... denk dat je em met de vs door elkaar haalt (kawa/suz)
 
de vl 1500 is toch echt wel water gekoeld hoor... denk dat je em met de vs door elkaar haalt (kawa/suz)

Mijn naam is dan nog stefvulcan, ik rij wel degelijk met een splinternieuwe C1500 Intruder, en die is lucht-oliegekoeld, net als alle andere vorige 1500 Intruders, de eerste watergekoelde 1500 moet nog op de markt komen en de waterkoeling is enkel voorbehouden voor de kleine 800'tjes!
 
Intruder C1500 LC
Prijs: € 12.990,-

Legeskosten zijn wettelijk bepaald en bestaan uit aanvraag kenteken deel I A à € 37,= en I B à € 10,20
Bovenstaande prijzen zijn exclusief de kosten rijklaarmaken. Adviesprijs kosten rijklaar maken motorfietsen € 215,00. Prijs- en modelwijzigingen voorbehouden. MOTORTYPE 4-takt, luchtgekoeld met SACS, OHC, 45° V-twin, tweecilinder ACHTERWIELOPHANGING Swingarm, schroefveer, olie gevulde schokdemper,
CILINDERINHOUD 1.462 cm3 veervoorspanning volledig instelbaar
AANTAL KLEPPEN PER CIL. 3
BORING X SLAG 96,0 mm x 101 mm REMMEN VOOR/ACHTER dubbele 290 mm schijven voor / 275 mm schijf achter
MAXIMUM VERMOGEN 48,5 kW (66 pk)/4.800 t.p.m. VEERWEG VOOR/ACHTER 140 mm / 118 mm
MAXIMUM KOPPEL 115,0 Nm/2.800 t.p.m. BANDEN VOOR/ACHTER 150/80 x H16
BRANDSTOFTOEVOER Injectie 180/70 x H15
STARTSYSTEEM Elektrisch BRANDSTOFTANKINHOUD 14 liter
TRANSMISSIE 5 versnellingen
TOTALE LENGTE 2.535 mm
TOTALE BREEDTE 1.020 mm NIEUWE FEATURES Brandstofinjectie i.p.v. carburator
TOTALE HOOGTE 1.125 mm Nieuw ontworpen uitlaatdempers
WIELBASIS 1.700 mm 2 nieuwe kleuren
ZITHOOGTE 700 mm Nieuwe gevormd luchtfilterhuis
BODEMVRIJHEID 140 mm Nieuwe multi-reflector koplamp
DROOGGEWICHT 302 kg / ca. 317 kg Nieuw dashboard
VOORWIELOPHANGING telescopische voorvork, schroefveren, oliegevulde schokdempers Nieuwe voorvork covers
 
Ik rij zelf 750, en rijdt machtig mooi. Maar ik weet nu al dat er over een paar jaar een 1100/1400 of een 1500 komt. Rijd toch iets rustiger (minder schakelen).

Maar ja, keuze hangt idd van portemonnee af 8-)
 
Mijn naam is dan nog stefvulcan, ik rij wel degelijk met een splinternieuwe C1500 Intruder, en die is lucht-oliegekoeld, net als alle andere vorige 1500 Intruders, de eerste watergekoelde 1500 moet nog op de markt komen en de waterkoeling is enkel voorbehouden voor de kleine 800'tjes!

dan zijn we et toch met elkaar eens?
 
[moraalmodus aan]
Met alle respect voor de vraagsteller, maar ligt het aan mij of ben ik de enige die de ...

Ik denk dat er maar 1 is die je advies kan geven over de aanschaf van een chop, dat is die figuur die je elke morgen in de spiegel tegenkomt.
[moraalmodus uit]

Moraal Ridder!

Cowboy, niet twijfelen gewoon doen.
De enige die hier een duidelijk punt heeft is Doc Bral. (hij is waarschijnlijk nuchter vandaag)
 
Moraal Ridder!

Cowboy, niet twijfelen gewoon doen.
De enige die hier een duidelijk punt heeft is Doc Bral. (hij is waarschijnlijk nuchter vandaag)
ik heb altijd gelijk want zegt men immers niet dat dronken mensen en kinderen de waarheid spreken ?
 
Nou, cowboy Bart, wat is het geworden?
Ik zou het wel weten.
Een 1500 cc lijkt mij.
Vertel.........vertel..............
 
Ik zou gewoon voor een verbouwde 1400 gaan.

FredB.jpg


FredB
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan